Introductie
Verbeter je leiderschapskills. Leer om te gaan met verschillende generaties, groepsdynamica, veranderingen. Ontwikkel nieuw leiderschap met deze training van dé specialist in Klantcontact: Coniche.
Omschrijving
Verbeter je leiderschapskills. Leer om te gaan met verschillende generaties, groepsdynamica, veranderingen. Ontwikkel nieuw leiderschap met deze training van dé specialist in Klantcontact: Coniche.
Doelgroep(en)
Voor iedereen die zijn of haar leiderschapskills wil verbeteren!
Inhoud
Bij aanvang van de training inventariseert de trainer welke persoonlijke leerdoelen er per deelnemer zijn, zodat hier tijdens de training op kan worden ingespeeld. Uiteraard is dit een voorbeeldprogramma en kunnen de onderwerpen naar wens en behoefte worden aangepast.
Een globaal overzicht van de onderwerpen die in de training aan bod kunnen komen:
Dagdeel 1:
- Wat zijn de kenmerken van de verschillende generaties (Babyboomers, X, Millennials, Z, Alpha)
- Organisatie ontwikkeling volgens Laloux
- Nieuw leiderschap en W1NNEN
Dagdeel 2:
- Factoren van verloop en verzuim
- Leiderschap en de rol van de manager
- Motivatie en betekenis
Dagdeel 3:
- Verandering en veranderen
- Managen van je omgeving – ook onder druk (de kunst van het oorlog voeren)
- Teamdynamica en kleuren
Dagdeel 4:
- Cases en intervisie
- Handvatten voor de praktijk van alle dag
- Concreet en waarneembaar gedrag van de manager van de toekomst
Dagdeel 5:
- Terugkom dagdeel
- Report of Journey
- Feedback
Leerdoel(en)
Een globaal overzicht van de leerdoelen die in de training aan bod komen:
Dagdeel 1:
- Je hebt inzicht in behoeften van de huidige en toekomstige generaties
- Je hebt inzicht in verschillende organisatie typen en in verwachtte nieuwe typen
- Je hebt inzicht in de verwachtte kwaliteiten van toekomstige leidinggevenden
Dagdeel 2:
- Je weet welke factoren van invloed zijn op het verzuim en verloop van medewerkers
- Je hebt inzicht in de invloed die een manager heeft op het verzuim en verloop van medewerkers
- Je snapt het effect van betekenis en aandacht op het presteren van medewerkers
Dagdeel 3:
- Je hebt inzicht in de effecten van veranderen op teams en medewerkers
- Je hebt inzicht in het effect van veranderen op jouwzelf
- Je weet welke rol het management heeft in veranderingen
- Je snapt het effect van druk op het gedrag van medewerkers en jezelf
- Je hebt inzicht in de belangrijkste effecten van teamdynamica
Dagdeel 4:
- Je hebt handvatten om met het geleerde aan de slag te gaan
- Je weet wat jouw organisatie nodig heeft om te verbeteren
- Je weet wat jouw rol daarin gaat zijn en wat jij nodig hebt om dat te doen
- Je kunt het geleerde toepassen in concreet en waarneembaar gedrag
Dagdeel 5:
- Je hebt inzicht in hoe jij in de praktijk het geleerde toepast
- Je hebt inzicht gekregen in je kerncompetenties en valkuilen
- Je hebt inzicht in vervolgstappen om nog beter je kwaliteiten in te zetten