Training Customer Focus (English)

2 days - Pay true attention and interest to create loyalty

Vanaf

€ 0,00

Duur

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Boertien Vergouwen Overduin

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Successful organizations put their customers first. Every day, you interact with customers, whether they be external or internal. You know that these relationships are valuable, but to what extent are you really focused on your customer? Sometimes it is difficult to explain something to clients when you know they won’t be satisfied with the message. Every now and again, you experience a challenging situation with your customer and may not be sure how to deal with this. After this training you recognize different customer types and understand how to relate to their specific needs.

After this training you will

  • Understand the importance of customer focus
  • Have the skills needed to effectively understand and deal with customers
  • Know how to handle a client’s objections or complaints and resolve issues
  • Be able to make contact with your clients and close more deals

Approach

An interactive training in which practical theory is related to personal experiences and immediately exercised. The trainer demonstrates helpful tips and techniques that improve customer focus. Individual cases are practiced with a training actor. This will enable you to experiment with effective behavior and your own best way.

Throughout the entire training trajectory, our online learning platform (e-Connect) will be available. Here you will find extra exercises, information and the means to communicate with the trainer and share experiences with other participants.

Rating

8,4

Related training programs

  • Training Effective Communication Skills
  • Training Presentation Skills

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Audience

This training is for everyone in organizations who regularly has contact with internal or external clients and wants to improve the quality of these relationships.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Program

Customer focus

  • What is customer focus?
  • What is your role and responsibility?
  • Who is the client?
  • Satisfied customers

Conditions of customer focus

  • Enthusiasm for the client
  • Interest, attention, respect and honesty
  • Pride in the organization

Customer focused communication

  • Listening to the customer and exploring their needs
  • Presenting your added value
  • Assertive communication

Internal customer focus

  • The importance of internal focus for external customer satisfaction
  • Internal communication

Difficult customers and complaints

  • Dealing with complaints and objections
  • Dealing with challenging customers
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Planning

  • 13 en 27 september 2018
  • 13 en 27 november 2018
  • 14 en 28 januari 2019
  • 1 en 15 maart 2019
  • 1 en 15 mei 2019
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Training Customer Focus (English)

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

Boertien Vergouwen Overduin - Opleidersscore 8,4

Leiders in trainingen
Boertien Vergouwen Overduin beschikt over meer dan 40 jaar ervaring in het trainen van professionals en biedt innovatieve trainingsmethodieken met de allerhoogste return on investment. Onze missie is tweeledig: enerzijds de ontwikkeling van individuele talenten en anderzijds het optimaliseren van de performance van organisaties. Met onze trainingen haal je er alles uit wat erin zit, voor jezelf én je organisatie.