Communicatie

De communicatieprofessional is voor organisaties en bedrijven belangrijker dan ooit. In deze maatschappij waarin beeldvorming belangrijk is, volgen ontwikkelingen...

Lees verder >

De communicatieprofessional is voor organisaties en bedrijven belangrijker dan ooit. In deze maatschappij waarin beeldvorming belangrijk is, volgen ontwikkelingen zich in razend tempo op. Dat vraagt grote flexibiliteit van de communicatiespecialist op...

Lees verder >

De communicatieprofessional is voor organisaties en bedrijven belangrijker dan ooit. In deze maatschappij waarin beeldvorming belangrijk is, volgen ontwikkelingen zich in razend tempo op. Dat vraagt grote flexibiliteit van de communicatiespecialist op alle vlakken, zowel online als offline.

Trends & ontwikkelingen

Wie met deze tijd wil kunnen meegaan, moet...

Lees verder >

Onze beste opleidingen

Financieel voordeel

Persoonlijk finacieel voordeel

Levenlanglerenkrediet

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Sinds het studiejaar 2017-2018 kan iedereen tot 55 jaar tegen gunstige voorwaarden geld lenen bij de overheid voor studiekosten in het hoger onderwijs. Deze aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen heet het levenlanglerenkrediet en geldt voor de opleidingen HBO Associate degree, HBO Bachelor en Master.

Wanneer je niet direct een volledige HBO Bacheloropleiding of Masteropleiding wilt volgen, kun je ook starten met het eerste jaar. Ook dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, mits je aan de toelatingsvoorwaarden voldoet.

Communicatie

De communicatieprofessional is voor organisaties en bedrijven belangrijker dan ooit. In deze maatschappij waarin beeldvorming belangrijk is, volgen ontwikkelingen zich in razend tempo op. Dat vraagt grote flexibiliteit van de communicatiespecialist op alle vlakken, zowel online als offline.

Trends & ontwikkelingen

Wie met deze tijd wil kunnen meegaan, moet ingesteld zijn op veranderingen. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op en het bedrijfsleven moet hierop inspelen. Ook voor communicatie is verandering het keyword van de komende jaren. Op de hoogte blijven van nieuwe mogelijkheden en ervoor zorgen dat het bedrijf deze omarmt, is de taak van de communicatieprofessional.

Veranderingen scheppen onzekerheid. Niets staat nog vast en flexibiliteit is noodzaak. Dit geldt ook voor netwerken. Bubbles zijn de moderne netwerken met een vluchtig karakter. Om aansluiting te vinden en te houden bij deze bubbles, is het belangrijk in gesprek te blijven en te luisteren naar de overtuigingen van hun leden.

Communicatie wordt steeds meer gericht op het individu. Samenwerking met data-analyse en marketing is van groot belang om de klant persoonlijk te kunnen benaderen. Een samenspel met vakgebieden als industrial design en neurologie zorgt ervoor dat de nieuwste visuele ontwikkelingen kunnen worden benut. Steeds meer zintuigen worden bij de communicatie betrokken, waarin de beleving van de klant centraal staat.

Om zichzelf niet te verliezen in deze turbulente tijd hebben mensen behoefte aan een gevoel van gemeenschap; een stabiele kern. Wat is nou die kern van de organisatie, welke waardes deelt deze met anderen om saamhorigheid te kunnen creëren en bruggen te bouwen? Er is veel werk aan de winkel voor de communicatieprofessional.

Soorten opleidingen

Hoe zorg jij voor de juiste communicatie? Je kunt diverse trainingen en opleidingen volgen, zowel op MBO- HBO-als Masterniveau. Er zijn vele verdiepingen mogelijk, van medewerker tot manager en van branding tot strategie. Ook kun je een meer praktijkgerichte opleiding kiezen of juist voor wat meer theoretische handvatten.

Populaire opleidingen binnen Communicatie zijn:

HBO Bachelor Communicatie

Communicatie is voor bedrijven belangrijker dan ooit en het vak is volop in beweging. De hoeveelheid informatie die mensen en organisaties dagelijks delen is duizelingwekkend. Hoe zorg je dat jouw boodschap impact maakt? Tijdens de HBO Bachelor Communicatie krijg je meer inzicht in mediagebruik, strategisch communicatiemanagement, storytelling, reputatiemanagement, branding en het ontwikkelen van een pr-strategie.

HBO Online Communicatie en Social Media

Online communicatie, online marketing en social media hebben een onmisbare positie veroverd binnen het bedrijfsleven. Bij deze HBO-opleiding ontdek je hoe gebruiksvriendelijke websites in elkaar zitten en hoe je bedrijven goed zichtbaar maakt in zoekmachines. Daarnaast leer je wat er mogelijk is op het gebied van online adverteren en hoe je sterke social-mediastrategieën opstelt.

Schriftelijke Communicatie en Redactie

Weet jij hoe je mensen kunt overtuigen met woorden? Tijdens dit programma leer je doelgroepgericht schrijven en hoe je daarbij verschillende schrijftechnieken kunt toepassen. Zo ontwikkel je een aantrekkelijke schrijfstijl, waarmee je bijdraagt aan de communicatiedoelen van bedrijven. Je gaat veel schrijven, maar ook teksten beoordelen.