Ontdek jouw verschillende rollen als manager

Als manager houd je veel verschillende ballen in de lucht. Je zorgt voor stabiliteit én groei. Voor individueel excelleren én voor optimale groepsdynamiek. Voor een sterke structuur én een inspirerende cultuur. Je neemt veel verschillende rollen aan. En voor iedere rol heb je weer andere vaardigheden nodig. Wil jij weten wat deze rollen zijn en hoe je ze optimaal benut?

De 4 rollen van de manager staan beschreven in onze whitepaper ‘De 4 rollen van de manager’. We delen hierin niet alleen onze inzichten over de rollen, maar ook over de taken die bij deze rollen horen. Je ontdekt onder andere:
  • Wat de 4 verschillende managersrollen zijn
  • Welke vaardigheden bij welke rol horen
  • Hoe jij het meeste uit iedere rol haalt

Hoe gebruik ik het ManagerOntwikkelModel®?

Jij wilt jezelf als manager ontwikkelen. Wij willen je daarmee helpen. Bijvoorbeeld door helder te maken in welke gebieden je allemaal kunt groeien.
 
Met het ManagerOntwikkelModel® krijg je inzicht in de verschillende takken van het managerschap. Iedere manager heeft iets van een ondernemer, organisator, leider en coach in zich. Welke rol je als manager aanneemt, hangt af van de situatie en je doel op dat moment. De ene rol zal je misschien makkelijk afgaan, de andere moet je nog wat verder ontwikkelen.
 
Zo zie je waar je staat en wat je nodig hebt. Bij iedere rol staat geschreven welke taken erbij horen. Denk bijvoorbeeld aan delegeren, bijsturen of inspireren. Welke van deze taken beheers jij al heel goed? En in welke taken moet je nog meer groeien?
 
Je kunt met je ontwikkelpunten aan de slag door bijvoorbeeld meer energie te besteden aan de taken waar je nog niet zo goed in bent. Of je volgt een opleiding die past bij de rol die je wilt uitbouwen. En je hoeft je niet per se te focussen op wat je nog moet leren: ga aan de slag met je sterke punten om nóg beter te worden in een bepaalde rol.


Whitepaper lezen

Nieuwsgierig? Download dan nu gratis de whitepaper ‘De 4 rollen van de manager’.

Deel dit artikel
Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen per mail. Je kunt ook het contactformulier invullen. Ook zijn wij op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 bereikbaar via onze social media kanalen FacebookTwitter en LinkedIn.
 

info@opleiding.nl



KVK-nummer: 17113834

Interessante artikelen

Management en bedrijfskunde
Zo creëer je een lerende organisatie
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Waarom omscholen naar de zorg?

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Onmisbare kennis en vaardigheden voor iedere zorgmanager

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Het nieuwe werken: trends en ontwikkelingen binnen zorgmanagement

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder