Werk je als consulent in het sociaal domein? Dan moet je door de coronacrisis je cliënten ineens vanuit huis ondersteunen en begeleiden. Hoe kun je dat het beste aanpakken? Je leest het in de whitepaper Telefonisch indiceren.
In deze crisistijd is de waarde van sociaal werk extra hoog. Veel mensen zitten alleen thuis en kunnen geen bezoek ontvangen. Hierdoor neemt de eenzaamheid toe. Anderzijds zijn veel gezinsleden nu de hele dag bij elkaar en dat kan zorgen voor meer problemen onderling. Ook het aantal cliënten met financiële problemen zal de komende tijd stijgen, omdat sommige mensen hun werk (bijna) niet kunnen doen. Deze mensen hebben jouw ondersteuning en begeleiding hard nodig.
Als consulent in het sociaal domein kun je je cliënten het beste begeleiden door persoonlijk met ze in gesprek te gaan en hun situatie en omgeving met eigen ogen te bekijken. Maar juist nu het begeleiden van je cliënten zo belangrijk is, kun je ze niet bezoeken. Je moet je werkzaamheden zoveel mogelijk vanuit huis uitvoeren, via de telefoon of je computerscherm. Dat betekent dat je op een andere manier in gesprek moet met je cliënten. Hoe pak je dat aan?
Wil je weten hoe je vanuit huis je cliënten zo goed mogelijk kunt begeleiden? Download dan onze whitepaper Telefonisch indiceren. Hierin lees je onder andere:
De whitepaper eindigt met wat persoonlijke tips, specifiek voor jou als consulent. Want hoe graag je ook voor andere mensen zorgt, jij bent zelf ook belangrijk!