Technologie in de vrijetijdssector

Het gebruik van technologie in de vrijetijdssector is vaak gericht op het optimaliseren van service, klanttevredenheid en klantbeleving. Denk aan evenementen waar passantenstromen worden achterhaald met beacons, hotels waar gasten moeiteloos mobiel inchecken en restaurants die gebruik maken van virtual reality, met zogenaamde VR-dining. Het kan allemaal. En er is nog veel mogelijk. Weet jij hoe je technologie kunt inzetten om het maximale uit de dienstverlening van een evenement, hotel of restaurant te halen?

Onderscheidend met technologie

Wat heb je te bieden als ondernemer in de vrijetijdssector? Is je product of dienst nog onderscheidend genoeg in een wereld vol met vernieuwende concepten en ideeën? De consument van nu is verwend en heeft hoge verwachtingen van een evenement, hotel en restaurant. Kun je voldoen aan die hoge eisen? Nieuwe technologieën bieden uitkomst om processen te automatiseren en dus te versoepelen, het serviceniveau te verhogen, de klantbeleving te optimaliseren en diensten te moderniseren. Steeds meer ondernemers in de vrijetijdssector zijn zich hiervan bewust en spelen in op de ‘techtrend’. Weet jij hoe je onderscheidend kunt zijn met technologie?

De kracht van data

Door slim gebruik te maken van technologie kunnen bedrijven in de vrijetijdssector de beleving van de klant optimaliseren én tegelijkertijd waardevolle data verzamelen. Het beschikbaar stellen van gratis Wi-Fi is daar een goed voorbeeld van. Gasten profiteren van een extra service, terwijl de horecaondernemer waardevolle klantgegevens verzamelt waar ze hun assortiment of volgende marketingcampagne op kunnen afstemmen. Of denk aan hotels die slim gebruik maken van ‘multiple connected devices’, door gepersonaliseerde tips naar hun gasten te sturen die met hun smartphone hebben ingecheckt. De gasten zijn blij met de soepele en snelle service, terwijl de horecazaak aan slimme cross selling doet.

De toekomst van technologie in de vrijetijdssector

Technologie is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, dat mag duidelijk zijn. En dus ook niet uit de vrijetijdssector. Nieuwe trends en ontwikkelingen volgen elkaar in een snel tempo op. Ontdek hoe nieuwe technologieën een toegevoegde waarde kunnen zijn voor jou als ondernemer of werknemer in de vrijetijdssector. Haal het maximale uit je bedrijf, product of dienst.

Deel dit artikel
Heb je een vraag?

Interessante artikelen

Management en bedrijfskunde
Zo creëer je een lerende organisatie
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Je hoort het waarschijnlijk vaak: “Je moet met de tijd meegaan”. Dat geldt helemaal voor bedrijven,...
Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Waarom omscholen naar de zorg?

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder

Is het helpen van anderen jou op het lijf geschreven en werk je graag met mensen? Grote kans dat er...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Onmisbare kennis en vaardigheden voor iedere zorgmanager

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder

Als er één sector is die de afgelopen tijd in de spotlights stond, dan is het de zorg wel. Tijdens het...

Lees verder
Zorg, welzijn en hulpverlening
Het nieuwe werken: trends en ontwikkelingen binnen zorgmanagement

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder

De laatste jaren is er veel veranderd in de zorg. De coronapandemie was voor de meeste zorgmedewerkers...

Lees verder