Technologie in de vrijetijdssector

Het gebruik van technologie in de vrijetijdssector is vaak gericht op het optimaliseren van service, klanttevredenheid en klantbeleving. Denk aan evenementen waar passantenstromen worden achterhaald met beacons, hotels waar gasten moeiteloos mobiel inchecken en restaurants die gebruik maken van virtual reality, met zogenaamde VR-dining. Het kan allemaal. En er is nog veel mogelijk. Weet jij hoe je technologie kunt inzetten om het maximale uit de dienstverlening van een evenement, hotel of restaurant te halen?

Onderscheidend met technologie

Wat heb je te bieden als ondernemer in de vrijetijdssector? Is je product of dienst nog onderscheidend genoeg in een wereld vol met vernieuwende concepten en ideeën? De consument van nu is verwend en heeft hoge verwachtingen van een evenement, hotel en restaurant. Kun je voldoen aan die hoge eisen? Nieuwe technologieën bieden uitkomst om processen te automatiseren en dus te versoepelen, het serviceniveau te verhogen, de klantbeleving te optimaliseren en diensten te moderniseren. Steeds meer ondernemers in de vrijetijdssector zijn zich hiervan bewust en spelen in op de ‘techtrend’. Weet jij hoe je onderscheidend kunt zijn met technologie?

De kracht van data

Door slim gebruik te maken van technologie kunnen bedrijven in de vrijetijdssector de beleving van de klant optimaliseren én tegelijkertijd waardevolle data verzamelen. Het beschikbaar stellen van gratis Wi-Fi is daar een goed voorbeeld van. Gasten profiteren van een extra service, terwijl de horecaondernemer waardevolle klantgegevens verzamelt waar ze hun assortiment of volgende marketingcampagne op kunnen afstemmen. Of denk aan hotels die slim gebruik maken van ‘multiple connected devices’, door gepersonaliseerde tips naar hun gasten te sturen die met hun smartphone hebben ingecheckt. De gasten zijn blij met de soepele en snelle service, terwijl de horecazaak aan slimme cross selling doet.

De toekomst van technologie in de vrijetijdssector

Technologie is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven, dat mag duidelijk zijn. En dus ook niet uit de vrijetijdssector. Nieuwe trends en ontwikkelingen volgen elkaar in een snel tempo op. Ontdek hoe nieuwe technologieën een toegevoegde waarde kunnen zijn voor jou als ondernemer of werknemer in de vrijetijdssector. Haal het maximale uit je bedrijf, product of dienst.

Over de auteur

Deel dit artikel

Heb je een vraag?

De beste match voor jou

Interessante artikelen

Communicatie
Klantcontactmedewerkers efficiënt opleiden, zo doe je dat
Het opleiden van klantcontactmedewerkers verloopt lang niet altijd efficiënt. Organisaties geven ontzettend...
Lees verder
Het opleiden van klantcontactmedewerkers verloopt lang niet altijd efficiënt. Organisaties geven ontzettend...
Lees verder
Het opleiden van klantcontactmedewerkers verloopt lang niet altijd efficiënt. Organisaties geven ontzettend...
Lees verder
Persoonlijke effectiviteit
Mindful klantcontact
Mindfulness, er wordt van alles over gezegd en geschreven. Maar wat is het nu eigenlijk en wat heb je...
Lees verder
Mindfulness, er wordt van alles over gezegd en geschreven. Maar wat is het nu eigenlijk en wat heb je...
Lees verder
Mindfulness, er wordt van alles over gezegd en geschreven. Maar wat is het nu eigenlijk en wat heb je...
Lees verder
Werk en studie
Virtual Classroom vs. e-learning

Wil jij je opleiding online op afstand volgen? Bijvoorbeeld omdat dat beter in je drukke planning past...

Lees verder

Wil jij je opleiding online op afstand volgen? Bijvoorbeeld omdat dat beter in je drukke planning past...

Lees verder

Wil jij je opleiding online op afstand volgen? Bijvoorbeeld omdat dat beter in je drukke planning past...

Lees verder
Communicatie
Zeven tips voor het ontwikkelen van klantcontactmedewerkers!

Medewerkers prikkelen om beter te worden in hun vak maakt het werk leuker en draagt bij aan de organisatiedoelen....

Lees verder

Medewerkers prikkelen om beter te worden in hun vak maakt het werk leuker en draagt bij aan de organisatiedoelen....

Lees verder

Medewerkers prikkelen om beter te worden in hun vak maakt het werk leuker en draagt bij aan de organisatiedoelen....

Lees verder