Managen is een vak. Je moet niet alleen kijken naar de behoeftes van je werknemers maar ook de arbeidsprocessen...
Managen is een vak. Je moet niet alleen kijken naar de behoeftes van je werknemers maar ook de arbeidsprocessen in de gaten houden. En daar is kennis...
Managen is een vak. Je moet niet alleen kijken naar de behoeftes van je werknemers maar ook de arbeidsprocessen in de gaten houden. En daar is kennis voor nodig. Natuurlijk laat je de details over aan...
Managen is een vak. Je moet niet alleen kijken naar de behoeftes van je werknemers maar ook de arbeidsprocessen in de gaten houden. En daar is kennis voor nodig. Natuurlijk laat je de details over aan de specialisten. Maar kan jij meepraten met de specialisten in je team?
Hoe bestuur je een succesvolle non-profitorganisatie of overheidsinstelling? Welke management- en leiderschapskwaliteiten zijn daarvoor nodig? Welke management development activiteiten dragen daaraan bij? Managen is een vak. Kennis van de branche alleen is niet voldoende. Een succesvolle bedrijfsvoering vergt managementvaardigheden en leiderschapskwaliteiten. Een goede professional is dan ook niet altijd in de wieg gelegd voor een rol als manager.
Het behouden van kernposities is cruciaal voor een succesvolle bedrijfsvoering. Oprechte interesse als leidinggevende in de loopbaan van een werknemer is daarom essentieel. Een goede bedrijfsvoerder herkent de kwaliteiten van een werknemer en interesseert zich in de persoonlijke belangen van zijn of haar team. Er is een groeiende behoefte aan individuele ontwikkeling en begeleiding. Leer- en ontwikkelingsprogramma’s zijn steeds vaker afgestemd op persoonskenmerken van medewerkers. Herken jij de behoeften en kwaliteiten van je werknemer?
Een andere duidelijke trend is dat managers en leidinggevende zich steeds vaker kwetsbaar opstellen. Het vragen om feedback over het eigen functioneren wordt in toenemende mate belangrijk gevonden, om eigen prestaties te beoordelen. Vragen om feedback is niet alleen bevorderlijk voor de ontwikkeling van de manager in kwestie zelf, maar ook voor de positieve ontwikkeling van een organisatie.