Marketing

Potentiële kopers boeien en binden, adviseren over nieuwe markten, slim inspelen op behoeftes van consumenten: marketing is een dynamisch vak. Haal jij...

Lees verder >

Potentiële kopers boeien en binden, adviseren over nieuwe markten, slim inspelen op behoeftes van consumenten: marketing is een dynamisch vak. Haal jij bijvoorbeeld al het maximale uit e-mailmarketing, influencer campagnes en branding? Hoe snel reageer...

Lees verder >

Potentiële kopers boeien en binden, adviseren over nieuwe markten, slim inspelen op behoeftes van consumenten: marketing is een dynamisch vak. Haal jij bijvoorbeeld al het maximale uit e-mailmarketing, influencer campagnes en branding? Hoe snel reageer jij op nieuwe kansen en ontwikkelingen?

Trends & ontwikkelingen

Mailboxen zitten tegenwoordig vol met mails...

Lees verder >

Help mij kiezen

Als je in je ontwikkeling gaat investeren, wil je natuurlijk wel de juiste keuze maken. Lastig? Wij helpen je graag. Met de slimme keuzehulp vind je in 4 stappen exact wat je zoekt.

 

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date? Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Leer samen

Breng individuele opleidingsplannen samen. Het effect van veel opleidingen is namelijk afhankelijk van de context. Om de opgedane kennis en vaardigheden toe te passen, moet de omgeving meedoen. Het hele team, de afdeling en zelfs de hele organisatie moeten aan de gang. Met elkaar leren én verbeteren op het werk is de manier om bij te blijven. En dat is noodzakelijk om niet te worden ingehaald, want het tempo van verandering in het bedrijfsleven neemt hard toe.

Lees het hele artikel

2.392

Aantal opleidingen, trainingen en cursussen op Opleiding.nl

95.500

Aantal mensen dat jaarlijks een opleiding start naast hun werk

7,7

Gemiddelde waardering van de opleiders achter Opleiding.nl

De kunst van het onderhandelen: 10 tips voor maximaal resultaat!

De een doet het dagelijks voor zijn werk, de ander alleen bij de aanschaf van een auto of huis. Maar of u nu een beginner bent of een doorgewinterde onderhandelaar, er valt altijd wat te leren. Wij geven 10 tips om meer uit uw onderhandelingen te halen.

Marketing

Potentiële kopers boeien en binden, adviseren over nieuwe markten, slim inspelen op behoeftes van consumenten: marketing is een dynamisch vak. Haal jij bijvoorbeeld al het maximale uit e-mailmarketing, influencer campagnes en branding? Hoe snel reageer jij op nieuwe kansen en ontwikkelingen?

Trends & ontwikkelingen

Mailboxen zitten tegenwoordig vol met mails - gelezen en ongelezen, belangrijke en onbelangrijke. Om te kunnen opvallen in deze zee van berichten, zal de rol van de videoboodschap steeds groter worden. Een persoonlijke video, want de klant wil weer persoonlijk contact hebben. Om deze reden groeit ook de behoefte aan live chat apps op websites. Dit gaat net iets sneller en is handiger dan bellen of mailen, en klanten zullen daardoor eerder daadwerkelijk contact opnemen. Een gestandaardiseerde e-mail aan de massa is tijdsbesparend, maar het effect zal niet groot meer zijn. Juist door de digitalisering van ons leven, krijgen we steeds meer behoefte aan een persoonsgericht contact. Was eerder de prijs doorslaggevend, nu worden klanten juist aangetrokken door service, klantgerichtheid en vertrouwen.

Om de klant zo persoonlijk mogelijk te kunnen aanspreken, moet je de klant leren kennen op basis van verzamelde gegevens. Doordat het verzamelen van persoonsgegevens steeds makkelijker wordt door de technische en digitale ontwikkelingen, worden de regels omtrent de bescherming van deze gegevens steeds scherper. De Europese privacywet zal in de toekomst zorgen voor veel verplichtingen voor organisaties op dit gebied, en overtredingen zullen bestraft worden met enorme boetes.

Als marketeer van de toekomst moet je dus over uiteenlopende vaardigheden beschikken: hoe kun je de technische ontwikkelingen het beste benutten? Hoe blijf je opvallen met een persoonlijke benadering? Hoe kun je het gedrag van de prospects blijven volgen zonder in overtreding te gaan?

Soorten opleidingen

Welke opleiding kies jij om persoonsgericht contact te bewerkstelligen voor je bedrijf? Uiteraard kun je een Masteropleiding volgen, maar er is ook op HBO- en MBO-niveau een meer praktijkgerichte benadering mogelijk. Natuurlijk kun je je specialiseren in bijvoorbeeld online- of e-mailmarketing en kiezen voor deeltijd of voltijd.

Populaire opleidingen binnen Marketing zijn:

Master in Marketingmanagement

Sterke merken creëren, doelgroepen bereiken en producten verkopen. In deze NVAO-geaccrediteerde Master verdiep jij je in strategisch marketingmanagement. Je leert hoe je  sterke merken creëert. Hoe je doelgroepen bereikt en producten verkoopt. De praktijk staat in deze opleiding centraal en je gaat aan de slag met onderwerpen als strategie, customer insight, branding, business intelligence en marketinginnovatie. Het programma is speciaal ontwikkeld voor werkenden en zo georganiseerd dat het prima te combineren valt met een baan.

HBO Marketing

Dit HBO-programma biedt de (aankomend) marketing- en communicatiemedewerker een stevige basis. Alle belangrijke onderwerpen komen aan de orde. Denk hierbij aan marktsegmentatie, product- en prijsbeleid en marketingstrategie. Zo ontwikkel jij je in korte tijd tot een breed onderlegde marketingdeskundige. Je wordt hierbij begeleid door docenten uit de marketingpraktijk. Hun inbreng en de concrete, praktijkgerichte aanpak zullen je bijzonder aanspreken. Dit programma kan je mogelijk vrijstelling opleveren in een volledige HBO Bacheloropleiding.

HBO NIMA Consumentenmarketing A en B

Wil jij je op HBO-niveau ontwikkelen op het gebied van marketing? En heb je de ambitie om de officiële NIMA-diploma’s te behalen? Volg dan het HBO-programma NIMA Consumentenmarketing A en B. Dit is een zeer praktijkgericht en actueel programma met drie waardevolle diploma’s: de officiële NIMA-diploma’s NIMA A Marketing en NIMA B Marketing en, omdat je dit programma afrondt met een plan op HBO-niveau, het diploma HBO Consumentenmarketing A en B. Dit diploma biedt mogelijk vrijstelling in een geaccrediteerde HBO Bachelor.

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000