Cookies en privacy

Vul hieronder je gegevens in en je ontvangt direct per e-mail een overzicht van de totale investering met specificatie. Om het kostenoverzicht te kunnen verzenden hebben wij onderstaande gegevens nodig.
* Verplicht veld
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Om je beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op een opleiding kan de opleider waar je informatie van hebt aangevraagd telefonisch en per e-mail contact met je opnemen. Het privacy statement van Opleiding.nl is van toepassing op dit formulier.

SRM C - Vakdiploma Communicatie - Dag (SRM)

Vanaf

€ 8.338,45 (incl. BTW)

Duur

8 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Wil je deze SRM-opleiding naar Communicatie op C-niveau met succes kunnen volgen, dan is het een vereiste dat je al enige jaren werkzaam bent in een communicatiefunctie. Dit kan zijn in het bedrijfsleven, bij de (semi)overheid, in de non-profitsector of bij een communicatieadviesbureau. Je functioneert al op het niveau van medior communicatiemedewerker of communicatieadviseur. Jouw denkniveau is ten minste HBO.

Omschrijving

Wil je doorgroeien naar senior adviseur op strategisch niveau? Deze veelgekozen SRM-opleiding geeft een krachtige impuls aan jouw professionele competenties en persoonlijke ontwikkeling. Op het snijvlak van organisatie en communicatie ben jij als adviseur betrokken bij beleidsvorming. Met je nieuwe kennis en vaardigheden ben je een stevige sparringpartner voor directie en management. Vele honderden communicatieprofessionals gingen jou voor in deze populaire opleiding. Met SRM Communicatie C op hun cv horen zij tot de meest gevraagde communicatieadviseurs bij bedrijfsleven en overheid.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategische Communicatie (SRM C)
  • Corporate communicatie, positie, functie en rollen
  • Visie, missie, purpose, identiteit en waarden
  • Van organisatiedoelen en strategie naar communicatiedoelen en strategie
  • Krachtenveld, omgeving en stakeholders
  • Imago, reputatie, legitimatie en vertrouwen; MVO
  • Communicatievisie en de 'Communicatieve organisatie'
  • Arbeidsmarktcommunicatie, public affairs en lobby
  • Analysemethoden en planmodellen
Masterclass Adviseren en Leiderschap (SRM C)
  • Senior communicatieadviseur, plaats, taken en rollen
  • Organiseren van de communicatiefunctie
  • Speelveld: DMU: bestuurders, MT en opdrachtgevers
  • Leiderschapsstijlen, situationeel en coachend adviseren
  • Adviesvaardigheden: overtuigen en interventies
  • Managen van issue- en crisiscommunicatie
  • Adviesvaardigheden en interventies (o.a. weerstand)
  • Accountability en eigenaarschap
Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C)
  • Persuasieve, beïnvloedende communicatie
  • Gedrag van groepen en individuen (sociologie/psychologie)
  • Beïnvloedingsmethoden en -strategieën (o.a. Cialdini)
  • Beïnvloedingstechnieken: framing, nudging en spinning
  • Betrokkenheid, dialoog, participatie, cocreatie
  • Maatschappelijke en sociaaleconomische trends; ethiek in communicatie
  • Interculturele communicatie en groepsdiversiteit
Masterclass Interne Communicatie (SRM C)
  • Interne communicatie, positie en functie
  • Structuur, cultuur en intern krachtenveld
  • Kernwaarden en internal branding, engagement
  • Interculturele communicatie; diversiteit en inclusie
  • Communicatie bij verandering; interne samenwerking
  • IC-strategieën: interactievisie en draagvlak
  • Interne accountability, eigenaarschap
  • Interne communicatieplan en aanpak
Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
  • Update trends in data, tech, online, AI, GPT
  • Social media, platformen en community's
  • Business Intelligence, management data, datawarehousing
  • Fake News, desinformatie & polarisatie
  • Datagedreven communiceren met KPI's
  • Artificial Intelligence, algoritmen en bias
  • (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
  • Content: effectieve digitale taal & beeldtaal
Masterclass Communicatie en Media (SRM C)
  • Actuele medialandschap, nieuws- en social media, on- en off line
  • Medialogica: trends, opinievorming, hypes, influencers
  • Relatie met nieuwsmedia & journalisten
  • Managen van nieuws bij issues en crisis
  • Woordvoering voor verschillende mediatypen
  • Regie op informatiestromen, webcare, newsroom
  • Transparantie, integriteit, betrouwbaarheid
  • Mediatraining woordvoerder en bestuurder

Leerdoel(en)

De SRM C - Vakdiploma Communicatie is geheel gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot strategisch senior communicatieadviseur. Het uitgekiende programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van je vakkennis, versteviging van jouw adviesvaardigheden en het versterken van je persoonlijk optreden als communicatieadviseur. Je vergroot jouw analytisch vermogen, zodat je zowel in- als extern ontwikkelingen en sentimenten waarneemt, die je vertaalt naar consequenties voor het organisatie- en communicatiebeleid. Je vergroot je inzicht in kritische factoren als missie, identiteit, reputatie, draagvlak en vertrouwen. Je denkt in strategische oplossingen en scenario’s. Je adviseert overtuigend over de inzet van interne en corporate communicatie, het managen van reputatie, issues en crises, en de omgang met stakeholders, actiegroepen, persrelaties en (social) media. Je werkt aan je rol als inspirator, coach en facilitator van je collega’s en directie. En je verdiept je kennis op het gebied van AI, met aandacht voor de laatste trends en mogelijkheden.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
SRM C - Vakdiploma Communicatie - Dag (SRM)
Vakgebied Communicatie
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure