Introductie
Je bent werkzaam als marketingprofessional of -manager en je wilt meer leren over het ontwikkelen van een brede contentstrategie waarin alle kanalen en doelgroepen vertegenwoordigd zijn.
Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Organisaties kunnen tegenwoordig kiezen uit tientallen kanalen en oneindig veel soorten content. Maar welke content wil jouw doelgroep graag zien? En hoe maak je de juiste keuze, voor de juiste content, op het juiste moment? Daarvoor heb je een doordachte en meetbare contentstrategie nodig. Tijdens de Masterclass Contentstrategie (SRM C) krijg je strategische én praktische handvatten voor het maken, verspreiden en evalueren van content.
Opleidingskenmerk(en)
Trainingen
Leerplan
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Contentstrategie (SRM C)
- Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
- Meetbare doelstellingen
- Doelgroepen en persona's
- Kiezen van content
- Contentstrategiepiramide
- KPI's voor content
- Contentkalender en planning
- Analyse en evaluatie
Leerdoel(en)
Tijdens deze Masterclass laat de trainer stap voor stap zien hoe je een effectieve contentstrategie opstelt. Hierin wordt je duidelijk hoe je je doelgroep op het juiste moment kunt raken met een boodschap die voor hen relevant is. Je gaat aan de slag met de contentstrategiepiramide en je leert KPI’s te gebruiken om in kaart te brengen of je de gewenste resultaten behaalt met jouw content. Tot slot leer je analyseren en evalueren.