Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze klant voor je hebt? Ontdek hoe je waardevol contact maakt met een klant.

Trends & ontwikkelingen

Ons leven...

Lees verder >

Klantcontact: 0 opleiding

Filteren

Filter

Help mij kiezen

Als je in je ontwikkeling gaat investeren, wil je natuurlijk wel de juiste keuze maken. Lastig? Wij helpen je graag. Met de slimme keuzehulp vind je in 4 stappen exact wat je zoekt.

 

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date? Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Leer samen

Breng individuele opleidingsplannen samen. Het effect van veel opleidingen is namelijk afhankelijk van de context. Om de opgedane kennis en vaardigheden toe te passen, moet de omgeving meedoen. Het hele team, de afdeling en zelfs de hele organisatie moeten aan de gang. Met elkaar leren én verbeteren op het werk is de manier om bij te blijven. En dat is noodzakelijk om niet te worden ingehaald, want het tempo van verandering in het bedrijfsleven neemt hard toe.

Lees het hele artikel

2.392

Aantal opleidingen, trainingen en cursussen op Opleiding.nl

95.500

Aantal mensen dat jaarlijks een opleiding start naast hun werk

7,7

Gemiddelde waardering van de opleiders achter Opleiding.nl

De kunst van het onderhandelen: 10 tips voor maximaal resultaat!

De een doet het dagelijks voor zijn werk, de ander alleen bij de aanschaf van een auto of huis. Maar of u nu een beginner bent of een doorgewinterde onderhandelaar, er valt altijd wat te leren. Wij geven 10 tips om meer uit uw onderhandelingen te halen.

Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze klant voor je hebt? Ontdek hoe je waardevol contact maakt met een klant.

Trends & ontwikkelingen

Ons leven wordt steeds digitaler. Ook als het gaat om klantcontact biedt technologie steeds meer geavanceerde mogelijkheden. Denk aan gespreksanalyse om de klanttevredenheid te meten of aan mobiele websites met self-service via handige apps. Ook al kunnen eenvoudige vragen worden beantwoord door chatbots, toch gaat de voorkeur van de klant steeds vaker uit naar persoonlijk contact met een medewerker. Een trend van de komende jaren is om de contactmogelijkheden te beperken tot slechts een paar keuzes, waarbij de voorkeur van de klant uitgaat naar chat en messenger. Ook deze een-op-een communicatie wordt steeds effectiever dankzij de technologische ontwikkelingen. Kunstmatige intelligentie kan de medewerker voorzien van belangrijke informatie over de klant, wat zorgt voor effectievere (chat)gesprekken, en het speelt ook een steeds belangrijkere rol bij het koppelen van klanten aan de juiste medewerker.
Consumenten proberen tegenwoordig vaak op eigen houtje problemen op te lossen, door bijvoorbeeld naar videotutorials te kijken of hun vraag op een forum te plaatsen. Diegenen die uiteindelijk contact opnemen met het contactcenter doen dit als laatste redmiddel en komen dan vaak met complexe vraagstukken. De eisen zijn hoog en agents moeten op een professionele manier de vragen inhoudelijk kunnen beantwoorden om de klant tevreden te houden. Het is belangrijk dat je over verschillende vaardigheden beschikt als je te maken hebt met klantcontact in je werk. Misschien tijd voor bijscholing?

Soorten opleidingen

Er zijn veel verschillende mogelijkheden om je te scholen in zakelijk klantcontact. Er zijn verschillende korte trainingen op alle niveaus, maar ook Masterclasses die de klant centraal zetten. Zo kun je je ook specialiseren in bijvoorbeeld klantcontact bij publieksbalies of commerciële klantcontactcenters.

Populaire opleidingen binnen Klantcontact zijn:

HBO Adviesvaardigheden

Moet je geregeld adviezen geven op je werk? Dan dien je over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden te beschikken. Deze vaardigheden ontwikkel je in dit HBO-programma. Je krijgt op hoog niveau kennis en vaardigheden aangereikt die uiterst bruikbaar voor je zijn. Na deze opleiding ben je in staat met succes adviesgesprekken te voeren, draagvlak te creëren en de belangen van alle partijen te behartigen. Deze opleiding wordt als zeer inspirerend ervaren. Je kunt dit programma bovendien mogelijk als vrijstelling inbrengen in een vervolgopleiding naar diverse HBO Bacheloropleidingen.

Klantgericht Telefoneren

Wat houdt klantgericht telefoneren in? En hoe doe je dat? Dat leer je in deze training. Je gaat vooral oefenen. Zowel met ‘inbound’ als ‘outbound’ telefoongesprekken. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. Jouw trainer gaat in op de mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback op basis van je persoonlijke leerdoelen. De praktijk staat in deze training centraal. Alles wat je leert, kun je direct in je eigen werkomgeving toepassen.  

MBO Professioneel Verkopen

Heb jij de ambitie om in korte tijd een topverkoper te worden? Volg dan deze MBO-opleiding. In dit programma verbreed je jouw commerciële vaardigheden. Je bekwaamt je in verkopen, onderhandelen en omgaan met klachten. Ook leer je diverse verkoopmethoden en -technieken, zoals het opstellen van een verkoopplan en offertes. Hierbij word je begeleid door ervaren professionals uit het verkoopvak. Zij kennen je beroepspraktijk dus zeer goed. Na de opleiding heb je alle ingrediënten in huis om succesvol te zijn in je verkoopactiviteiten. Deze praktijkgerichte opleiding is speciaal ontwikkeld om werken en leren te combineren.

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000