Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze klant voor je hebt? Ontdek hoe je waardevol contact maakt met een klant.

Trends & ontwikkelingen

Ons leven...

Lees verder >

Klantcontact: 9 opleidingen

Filteren

Filter
Niveau
Toon alle niveau's

HBO-programma (2) Een klassikaal HBO-programma bestaat uit een of meerdere modules en heeft een doorlooptijd van 5 tot 12 maanden. Je volgt op HBO-niveau een programma met onderwerpen die ook in een volledige HBO Bachelor zijn opgenomen. Je hebt bij een aantal programma’s ook de mogelijkheid een HBO-propedeuse te behalen.

Een klassikaal HBO-programma bestaat uit een of meerdere modules en heeft een doorlooptijd van 5 tot 12 maanden. Je volgt op HBO-niveau een programma met onderwerpen die ook in een volledige HBO Bachelor zijn opgenomen. Je hebt bij een aantal programma’s ook de mogelijkheid een HBO-propedeuse te behalen.

Trainingen (7) Tijdens de trainingen staan je eigen praktijk en ontwikkelen van je vaardigheden altijd centraal. De vaardigheden die je tijdens de training opdoet, kunt je direct in jouw eigen werkomgeving toepassen.

Tijdens de trainingen staan je eigen praktijk en ontwikkelen van je vaardigheden altijd centraal. De vaardigheden die je tijdens de training opdoet, kunt je direct in jouw eigen werkomgeving toepassen.

Financieel voordeel

Persoonlijk finacieel voordeel

Levenlanglerenkrediet

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Sinds het studiejaar 2017-2018 kan iedereen tot 55 jaar tegen gunstige voorwaarden geld lenen bij de overheid voor studiekosten in het hoger onderwijs. Deze aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen heet het levenlanglerenkrediet en geldt voor de opleidingen HBO Associate degree, HBO Bachelor en Master.

Wanneer je niet direct een volledige HBO Bacheloropleiding of Masteropleiding wilt volgen, kun je ook starten met het eerste jaar. Ook dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, mits je aan de toelatingsvoorwaarden voldoet.

Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze klant voor je hebt? Ontdek hoe je waardevol contact maakt met een klant.

Trends & ontwikkelingen

Ons leven wordt steeds digitaler. Ook als het gaat om klantcontact biedt technologie steeds meer geavanceerde mogelijkheden. Denk aan gespreksanalyse om de klanttevredenheid te meten of aan mobiele websites met self-service via handige apps. Ook al kunnen eenvoudige vragen worden beantwoord door chatbots, toch gaat de voorkeur van de klant steeds vaker uit naar persoonlijk contact met een medewerker. Een trend van de komende jaren is om de contactmogelijkheden te beperken tot slechts een paar keuzes, waarbij de voorkeur van de klant uitgaat naar chat en messenger. Ook deze een-op-een communicatie wordt steeds effectiever dankzij de technologische ontwikkelingen. Kunstmatige intelligentie kan de medewerker voorzien van belangrijke informatie over de klant, wat zorgt voor effectievere (chat)gesprekken, en het speelt ook een steeds belangrijkere rol bij het koppelen van klanten aan de juiste medewerker.
Consumenten proberen tegenwoordig vaak op eigen houtje problemen op te lossen, door bijvoorbeeld naar videotutorials te kijken of hun vraag op een forum te plaatsen. Diegenen die uiteindelijk contact opnemen met het contactcenter doen dit als laatste redmiddel en komen dan vaak met complexe vraagstukken. De eisen zijn hoog en agents moeten op een professionele manier de vragen inhoudelijk kunnen beantwoorden om de klant tevreden te houden. Het is belangrijk dat je over verschillende vaardigheden beschikt als je te maken hebt met klantcontact in je werk. Misschien tijd voor bijscholing?

Soorten opleidingen

Er zijn veel verschillende mogelijkheden om je te scholen in zakelijk klantcontact. Er zijn verschillende korte trainingen op alle niveaus, maar ook Masterclasses die de klant centraal zetten. Zo kun je je ook specialiseren in bijvoorbeeld klantcontact bij publieksbalies of commerciële klantcontactcenters.

Populaire opleidingen binnen Klantcontact zijn:

HBO Adviesvaardigheden

Moet je geregeld adviezen geven op je werk? Dan dien je over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden te beschikken. Deze vaardigheden ontwikkel je in dit HBO-programma. Je krijgt op hoog niveau kennis en vaardigheden aangereikt die uiterst bruikbaar voor je zijn. Na deze opleiding ben je in staat met succes adviesgesprekken te voeren, draagvlak te creëren en de belangen van alle partijen te behartigen. Deze opleiding wordt als zeer inspirerend ervaren. Je kunt dit programma bovendien mogelijk als vrijstelling inbrengen in een vervolgopleiding naar diverse HBO Bacheloropleidingen.

Klantgericht Telefoneren

Wat houdt klantgericht telefoneren in? En hoe doe je dat? Dat leer je in deze training. Je gaat vooral oefenen. Zowel met ‘inbound’ als ‘outbound’ telefoongesprekken. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. Jouw trainer gaat in op de mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback op basis van je persoonlijke leerdoelen. De praktijk staat in deze training centraal. Alles wat je leert, kun je direct in je eigen werkomgeving toepassen.  

MBO Professioneel Verkopen

Heb jij de ambitie om in korte tijd een topverkoper te worden? Volg dan deze MBO-opleiding. In dit programma verbreed je jouw commerciële vaardigheden. Je bekwaamt je in verkopen, onderhandelen en omgaan met klachten. Ook leer je diverse verkoopmethoden en -technieken, zoals het opstellen van een verkoopplan en offertes. Hierbij word je begeleid door ervaren professionals uit het verkoopvak. Zij kennen je beroepspraktijk dus zeer goed. Na de opleiding heb je alle ingrediënten in huis om succesvol te zijn in je verkoopactiviteiten. Deze praktijkgerichte opleiding is speciaal ontwikkeld om werken en leren te combineren.