Communicatie en design

De hoeveelheid informatie die ons dagelijks bereikt, is duizelingwekkend. Push-berichten, e-mails, appjes. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap toch...

Lees verder >

De hoeveelheid informatie die ons dagelijks bereikt, is duizelingwekkend. Push-berichten, e-mails, appjes. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap toch opvalt? En hoe haal je het maximale uit de nieuwste technologieën die communicatieprofessionals ter...

Lees verder >

De hoeveelheid informatie die ons dagelijks bereikt, is duizelingwekkend. Push-berichten, e-mails, appjes. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap toch opvalt? En hoe haal je het maximale uit de nieuwste technologieën die communicatieprofessionals ter beschikking staan? Houd je kennis up-to-date.

Trends & ontwikkelingen

De komende jaren zal het vakgebied Communicatie...

Lees verder >

Communicatie en design: 8 opleidingen

Filteren

Filter
Niveau
Toon alle niveau's
Opleider
Toon meer opleiders

MBO Niveau 4 (1) Een opleiding op MBO-niveau 4 is een middenkader- of specialistenopleiding. Deze opleiding heeft een doorlooptijd van 18 tot 24 maanden. Het MBO-diploma niveau 4 is het hoogste diploma dat je op MBO-niveau kunt halen. Je mag jouw (gespecialiseerde) werkzaamheden helemaal zelfstandig uitvoeren en bent breed inzetbaar. Met dit diploma op zak bent u ook toelaatbaar tot een HBO Bacheloropleiding.

Een opleiding op MBO-niveau 4 is een middenkader- of specialistenopleiding. Deze opleiding heeft een doorlooptijd van 18 tot 24 maanden. Het MBO-diploma niveau 4 is het hoogste diploma dat je op MBO-niveau kunt halen. Je mag jouw (gespecialiseerde) werkzaamheden helemaal zelfstandig uitvoeren en bent breed inzetbaar. Met dit diploma op zak bent u ook toelaatbaar tot een HBO Bacheloropleiding.

MBO-programma (2) Een MBO-opleiding is een praktijkgerichte beroepsopleiding. Op Opleiding.nl vind je erkende MBO-opleidingen op niveau 2, 3 en 4, maar ook korte MBO-programma’s die precies passen bij jouw opleidingsvraag.

Een MBO-opleiding is een praktijkgerichte beroepsopleiding. Op Opleiding.nl vind je erkende MBO-opleidingen op niveau 2, 3 en 4, maar ook korte MBO-programma’s die precies passen bij jouw opleidingsvraag.

Praktijkopleiding (1) In een praktijkopleiding doe je alle kennis en vaardigheden op die je nodig hebt om jouw (gewenste) beroep met succes te kunnen uitoefenen.

In een praktijkopleiding doe je alle kennis en vaardigheden op die je nodig hebt om jouw (gewenste) beroep met succes te kunnen uitoefenen.

Trainingen (4) Tijdens de trainingen staan je eigen praktijk en ontwikkelen van je vaardigheden altijd centraal. De vaardigheden die je tijdens de training opdoet, kunt je direct in jouw eigen werkomgeving toepassen.

Tijdens de trainingen staan je eigen praktijk en ontwikkelen van je vaardigheden altijd centraal. De vaardigheden die je tijdens de training opdoet, kunt je direct in jouw eigen werkomgeving toepassen.

Financieel voordeel

Persoonlijk finacieel voordeel

Levenlanglerenkrediet

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Ben je niet ouder dan 55 en overweeg je om in deeltijd een HBO- of Masteropleiding te volgen? Kijk eens of je in aanmerking komt voor het Levenlanglerenkrediet (LLLK). Deze subsidieregeling van de overheid biedt aantrekkelijke mogelijkheden.

Sinds het studiejaar 2017-2018 kan iedereen tot 55 jaar tegen gunstige voorwaarden geld lenen bij de overheid voor studiekosten in het hoger onderwijs. Deze aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen heet het levenlanglerenkrediet en geldt voor de opleidingen HBO Associate degree, HBO Bachelor en Master.

Wanneer je niet direct een volledige HBO Bacheloropleiding of Masteropleiding wilt volgen, kun je ook starten met het eerste jaar. Ook dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, mits je aan de toelatingsvoorwaarden voldoet.

Communicatie en design

De hoeveelheid informatie die ons dagelijks bereikt, is duizelingwekkend. Push-berichten, e-mails, appjes. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap toch opvalt? En hoe haal je het maximale uit de nieuwste technologieën die communicatieprofessionals ter beschikking staan? Houd je kennis up-to-date.

Trends & ontwikkelingen

De komende jaren zal het vakgebied Communicatie en Design vooral gedomineerd worden door nieuwe technologieën, en waarin begrippen als ‘toegevoegde waarde leveren’, ‘gepersonaliseerde communicatie’, ‘bubbles’ en ‘beleving’ trends zijn.

Bedrijven en organisaties die zich alleen richten op het maken van grote winsten, verliezen uiteindelijk de gunfactor van de consument. De grote vraag is wat hun toegevoegde waarde is. Kunnen bedrijven en organisaties economische waarde creëren op een manier die voordelen voor anderen oplevert? Dat betekent dat je als communicatieprofessional op zoek moet gaan naar nieuwe, gedeelde waarden en daarover de dialoog met de omgeving moet voeren.

Communicatie wordt steeds persoonlijker. Het individu staat centraal. Door samen te werken met marketing- en dataspecialisten en door slimme technologie in te zetten, kun je als professional op het terrein van communicatie en design steeds beter inspelen op individuele behoeftes en gedrag. En daardoor de klant persoonlijker (en succesvoller) dan ooit benaderen.

We nemen steeds meer deel aan ‘bubbles’, moderne netwerken met een vluchtig karakter. Om feeling te krijgen en te houden met de mensen in zo’n ‘bubble’, is het essentieel om in gesprek te blijven en oprecht te luisteren naar de verschillende meningen. Kortom: zorg dat je aanhaakt bij de juiste ‘bubbles’.

De klant wil beleving. Technologie maakt dat mogelijk op een manier die enkele jaren geleden ondenkbaar was. Steeds meer zintuigen worden hierdoor bij de communicatie betrokken. Zien, voelen, horen. Denk aan de mogelijkheden die Virtual en Augmented Reality bieden. Hoe je tot de ultieme beleving komt? Door nauw op te trekken met andere professionals uit industrial design, gaming industrie, neurologie en gedragswetenschappen.

Populaire opleidingen binnen Communicatie en Design zijn:

MBO Medewerker Marketing en Communicatie

Wil jij alles weten over communicatie, pr en marktverkenning? En wil je projectmatig werken echt in de vingers krijgen? Dan is de opleiding MBO Medewerker Marketing en Communicatie niveau 4 een goede keuze. Wat je leert, kun je de volgende dag al toepassen in je werk. Zo doe je kennis op over hoe je een marktonderzoek opzet en uitvoert en raak je bedreven in het onderhouden van websites. Ook ontdek je hoe je succesvol pr-materiaal maakt en hoe je marketing- en communicatiebeleid uitwerkt.

HBO Communicatie - 2 jaar

Welke boodschap vertel je aan wie? En wanneer, waarom en hoe? Je ontdekt het binnen de opleiding HBO Communicatie (2 jaar). Merkenbeleid, corporate branding, massacommunicatie: het zijn onderwerpen die voor jou geen geheimen meer hebben na het volgen van deze opleiding. Dankzij de vele cases, discussies en (praktijk)opdrachten leg je een brede basis voor een succesvolle carrière in communicatiebranche.

HBO Journalistiek

Je wilt verhalen maken die mensen raken. Die een discussie losmaken, tot nadenken stemmen of juist amuseren. Binnen de opleiding HBO Journalistiek leer je alle benodigde vaardigheden. Van Interviewtechnieken tot het verzinnen van een goede kop, van nieuwsgaring tot omgaan met deadlines. Ontdek hoe je pakkende artikelen en boeiende reportages produceert.