Cookies en privacy

Persoonlijk opleidingsadvies
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Om je beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op een opleiding kan de opleider waar je informatie van hebt aangevraagd telefonisch en per e-mail contact met je opnemen. Het privacy statement van Opleiding.nl is van toepassing op dit formulier.

NIMA B Digital Marketing - Avond (SRM)

Vanaf

€ 5.344,98 (incl. BTW)

Duur

10 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen je organisatie. Je wilt meer kennis opdoen over het online gebied en het opstellen van op elkaar afgestemde online en offline middelen vanuit je rol als marketeer, brandmanager of marketingmanager. Je werkt operationeel en op planmatig niveau in een medior functie.

Omschrijving

Als marketeer wil je volledig op de hoogte zijn van de kansen en mogelijkheden op het gebied van online marketing. Wil je je kennis en inzichten actualiseren en zo de veranderende markt bijhouden? De opleiding NIMA B Digital Marketing behandelt de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie. Na afloop beschik jij over de juiste kennis en vaardigheden om succesvolle marketingplannen op te stellen. Ook wordt je voorbereid op de officiële NIMA-examens. Doordat de opleiding een praktijkgerichte aanpak heeft, kun je de leerstof direct toepassen in je eigen werk. Als goed opgeleide online marketeer met strategische marketingkennis ben jij straks onmisbaar voor jouw organisatie.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing B1
  • De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
  • Mission statement en business definition
  • Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
  • Inzicht in consumentengedrag
  • Analyse interne omgeving
  • Van SWOT-analyse tot centraal probleem
  • Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
  • Segmentatie, targeting, positionering
Digital marketing B2
  • Technologische trends (zoals Internet of Things, robotisering en 3D-printing) en digitale marketing
  • Segmentering
  • Personalisatie voor organisatie en klant
  • Klantprofielen op basis van data-analyse
  • SMART online doelstellingen formuleren
  • De waardepropositie
  • De customer journey
  • Een naadloze aansluiting on- en offline touchpoints (omnichannel)
  • De rol van cocreatie, crowdsourcing, coproductie, co-innovatie, mass customization, individual customization, crowdfunding binnen het productrealisatieproces
  • (Mobiele) websites en apps binnen het productrealisatieproces
  • Dynamic pricing/yield pricing, realtime pricing
  • E-fulfillment binnen het distributiebeleid
  • De impact van een platformstrategie
  • De effectieve mix van online marketingcommunicatie-instrumenten
  • Retargeten van de doelgroep via bijvoorbeeld audience, contextual, geografische, sociodemografische of behavioural targeting
  • De rol van contentmarketing
  • Klantrelatie, retentie en eCRM
  • Service via (mobiele) website, apps, e-mail en social media
  • Wetgeving AVG
  • Monitoring, realtime data en bijsturen
  • Accountability: zijn de doelen behaald
Live businesscase (optioneel)
  • Actuele real life businesscase
  • Actiegerichte aanpak in teams
  • Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie, marketingcommunicatie
  • Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

Leerdoel(en)

Je ontwikkelt je tot digital marketingspecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in de marketingmix, segmentatie en customer journey om de digitale marketingstrategie van je organisatie te kunnen verbeteren. Vervolgens breng je jouw opgedane kennis en ervaringen samen in een digitaal marketingplan voor je eigen organisatie.

Toelating

Er zijn geen toelatingseisen voor de opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
NIMA B Digital Marketing - Avond (SRM)
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure