Cookies en privacy

Cookies Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Next Managementsupport: Allround - Avond (Schoevers)

Vanaf

€ 8.162,89 (incl. BTW)

Duur

12 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

Schoevers

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Omschrijving

De vakopleiding Next Managementsupport: Allround speelt in op de technologische ontwikkelingen en nieuwe organisatievormen in het secretariële vakgebied. Managementondersteuners moeten groeien naar een hoger niveau met meer inhoudelijke kennis en nieuwe vaardigheden. Je moet steeds meer verstand hebben van zaken als marketing, social media en projectmanagement. Er wordt een steeds groter beroep gedaan op jouw verantwoordelijkheden, wat ook vraagt om een versteviging van je persoonlijke leiderschapskwaliteiten. Die omslag maak je met deze vakopleiding.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerplan

Bij het aantal lessen wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 lessen op dezelfde dag. In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Persoonlijk Leiderschap

(6 lessen)

  • Inzicht in je eigen persoonlijkheid
  • Persoonlijkheidskenmerken
  • Persoonlijke waarden en motieven
  • Ambities als drijfveer
  • Persoonlijkheid, ambitie en talent
  • Bewust zijn van ambities en talenten
  • Hoe kom je over op anderen?
  • Hoe krijg je andere mensen mee?
  • Invloed door inspiratie
  • Motivatie van je team
  • Omgaan met emoties
Next managementsupport

(6 lessen)

  • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
  • Ondersteunen op afstand
  • Apps en tools bij supportmanagement
  • Mobiel werken en communiceren
  • Digitale aspecten van support
  • Support in social media
  • Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
  • Virtual supportmanagement
Effectief communiceren en beïnvloeden

(6 lessen)

  • Zelfinzicht en motivatie
    • Inzicht in jezelf en anderen
    • Je kernkwaliteiten
    • Persoonlijke motivatie en belangen van anderen
  • Communicatieve vaardigheden
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Omgaan met weerstand en emoties
    • Oefenen van situaties
    • Professioneel presenteren
  • Effectief beïnvloeden
    • Beïnvloedingsvaardigheden
    • Stijlen van invloed
    • Oefenen van situaties
Tools voor de virtual assistant

(6 lessen)

  • Virtual supportmanagement in de praktijk
  • Efficiënt en veilig online samenwerken
  • Online vergaderen en brainstormen
  • Sterke teksten schrijven voor social media, nieuwsbrieven en blogs
  • Online content maken
  • Online projectmanagement
Projectmanagement

(4 lessen)

  • Praktisch projectmatig werken
  • Het projectplan
  • De structuur en fasering van een project
  • Het opzetten van een projectorganisatie
  • Planning en risicoanalyse
  • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
  • Het afronden van een project
  • Het borgen van het projectresultaat
  • Nieuwe projectmanagementmethoden
  • Agile werken
  • Scrum
Online marketing en communicatie

(6 lessen)

  • Kennismaken met online marketing (SEO, SEA)
  • Wanneer inzetten van online marketing
  • Continue online zichtbaarheid
  • Nieuwsbrieven, bloggen, video, audio en social media
  • Zakelijke social-mediapagina’s aanmaken en beheren
  • Website beheren en content updaten
  • Teksten redigeren
  • Privacywetgeving en consequenties daarvan met betrekking tot online marketing

Leerdoel(en)

Deze vakopleiding bereidt je helemaal voor op managementsupport nieuwe stijl. Het op afstand en hybride werken, de digitalisering waarbij jij en je collega’s niet langer gebonden zijn aan een kantooromgeving, vraagt andere skills om goed en effectief te werken. Bovendien worden er hogere eisen aan je gesteld. Modules als Persoonlijk Leiderschap, Tools voor de virtual assistant en Online marketing en communicatie bereiden je voor op deze veranderingen.

Het programma is praktijkgericht opgezet en wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Je leert door te doen. Door veel te oefenen met opdrachten krijg je de leerstof snel onder de knie. Ook wordt er in het programma gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
Next Managementsupport: Allround - Avond (Schoevers)
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure
DE OPLEIDER
Schoevers - Opleidersscore 6,5
Schoevers. Dan ben je meer waard.
Met meer dan 100 jaar ervaring is Schoevers dé aanbieder van MBO- en HBO-opleidingen en trainingen voor secretaresses en managementondersteuners. Onze opleidingen bieden een geweldige carrièrestart voor jonge, gedreven en servicegerichte mensen. Daarnaast biedt Schoevers een compleet pakket van opleidingen en trainingen voor werkende supportprofessionals en voor professionals die een overstap maken richting dit vakgebied.