Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Naast een goede, overzichtelijke website is ook communicatie via social media tegenwoordig heel belangrijk voor organisaties. Denk aan Facebook, Instagram en LinkedIn. In de Module Online Marketing en Communicatie van Schoevers verdiep je je in de kern van online marketing en massacommunicatie. Je leert hoe je de website van een organisatie effectief inzet, krijgt zicht op het belang van mobile marketing en je ontdekt hoe je online een duurzame relatie kunt opbouwen met klanten. Daarnaast leer je de functies en eigenschappen van verschillende soorten media kennen, waaronder social media. Voor de moderne supportprofessional is het een absolute must om op het terrein van online marketing en communicatie goed uit de voeten te kunnen. Na afronding van het programma ben je dan ook zeker van toegevoegde waarde voor jouw organisatie.
Opleidingskenmerk(en)
Vakopleiding
Leerplan
In het programma komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- Kennismaken met online marketing (SEO, SEA)
- Wanneer inzetten van online marketing
- Continue online zichtbaarheid
- Nieuwsbrieven, bloggen, video, audio en social media
- Zakelijke social-mediapagina’s aanmaken en beheren
- Website beheren en content updaten
- Teksten redigeren
- Privacywetgeving en consequenties daarvan met betrekking tot online marketing
Leerdoel(en)
De module kent een praktijkgerichte aanpak en wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Je leert dingen die je veelal direct in je eigen werk kunt toepassen. In dit programma leer je niet alleen welke marketingcommunicatie-instrumenten je online effectief kunt inzetten, maar je verdiept je ook in de relatie met de klant. Welke trends en ontwikkelingen vinden er plaats binnen de markt? Tot welke behoeften leidt dit bij jouw klanten? En hoe kun je online een goede relatie met de klant opbouwen en behouden?
In de Module Online Marketing en Communicatie wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.