Cookies en privacy

Cookies Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Masterclass Marketing and customer relations (klassikaal/virtual classrooms) (LOI)

Vanaf

€ 1.599,- (incl. BTW)

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Meer informatie Download brochure
STAP-budget Meer informatie
Opleider

LOI

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

De Masterclass Marketing and customer relations is een onderdeel uit de MBA-opleiding en brengt je kennis in korte tijd op strategisch niveau.

Omschrijving

De masterclass Marketing and customer relations management (CRM) is bestemd voor professionals die hun marketingkennis in korte tijd op strategisch niveau willen brengen. In deze korte opleiding leer je alles over het opstellen, implementeren en uitvoeren van een strategisch marketingbeleid. Ook leer je waardevolle en duurzame klantrelaties opbouwen en onderhouden.

De masterclass besteedt o.a. aandacht aan strategische marktverkenning, strategische interne en externe analyses, consumentengedrag, het bepalen van assortimentsbeleid en marktpropositie. Ook wordt ingegaan op customer portfolio-management en key accountmanagement. Je leert een integraal strategisch marketingplan ontwikkelen en omzetten naar een geïntegreerde aanpak voor de uitvoering van het marketingbeleid.

De masterclass is een onderdeel uit de Master of Business Administration (MBA). Succesvolle afronding biedt bij doorstroming mogelijkheid tot vrijstelling voor overeenkomende modules.

Baanperspectief

De masterclass Marketing and customer relations is bestemd voor directeuren, (product)managers, adviseurs en andere professionals die zich (verder) willen verdiepen in strategische marketing en CRM voor de eigen organisatie. De masterclass brengt je vakkennis in relatief korte tijd op een hoog niveau.

Beschrijving

Bij marketingmanagement draait het om de strategische invulling van het marketingbeleid van de organisatie, met als doel een zo goed mogelijke verkoop van producten en diensten. Centraal in de Masterclass Marketing and customer relations staat de vraag hoe de doelstellingen strategisch bepaald en gemanaged kunnen worden.

Je volgt de module Marketing and customer relations uit de volledige Master of Business Administration (MBA). Onderwerpen die aan bod komen, zijn o.a. het formuleren van nieuw strategisch beleid, segmentatie en positionering, assortimentsbeleid, de marketingmix, doelgroepsegmentatie, marketingorganisatie en marketingfunctie, het marketingplanningsproces, marktonderzoek, statistische technieken en het operationele marketingplan. Ook Customer Relationship Management komt uitgebreid aan bod. Zo wordt o.a. ingegaan op customer lifetime value, de customer lifecycle, customer portfolio management en key accounts.

Tot slot is er aandacht strategievorming als continu proces en voor control op de uitvoering.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Marketing en marketingproces.
  • Marktomgeving en marktonderzoek.
  • Marketingstrategie: segmentatie, producten, diensten en merken.
  • Marketingstrategie: prijs, distributie en communicatie.
  • Internationale markt en maatschappij.
  • Customer Relationship Management.
  • Strategisch CRM.
  • Operationeel CRM.
  • Analyses in CRM.
  • Realisatie van CRM.

Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Hiervoor hoeven geen extra kosten te worden gemaakt.

Toelating

Om toegelaten te worden tot deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel zijn een vooropleiding op HAVO-/ MBO-niveau en drie tot vijf jaar relevante werkervaring gewenst.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
Masterclass Marketing and customer relations (klassikaal/virtual classrooms) (LOI)
Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenningen
Meer informatie Download brochure
DE OPLEIDER
LOI - Opleidersscore 7,8
Groei door. Met een opleiding die zich aanpast aan jou.

De LOI is in bijna 100 jaar uitgegroeid tot de bekendste opleider van Nederland, met meer dan 1000 opleidingen en jaarlijks ruim 100.000 studenten. Onze kracht en missie: kwalitatief hoogwaardig onderwijs toegankelijk maken voor iedereen. Bij de LOI studeer je dan ook altijd op de meest flexibele manier. Of je nu kiest voor een thuisstudie, met docentbegeleiding via internet of voor onze nieuwste Klassikaal+-methode, die lessen op locatie afwisselt met bijeenkomsten online. Met keuze uit een breed scala aan erkende en geaccrediteerde MBO- en HBO-opleidingen en een groot aantal korte programma’s en cursussen, is er altijd een opleiding die bij je past.