Cookies en privacy

Pdf aanvragen
Wil je alle opleidingsinformatie nog een keer rustig doorlezen? Vul hieronder je gegevens in, dan ontvang je binnen enkele minuten de pdf in je mailbox.
Alle velden met een * zijn verplicht.
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Om je beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op een opleiding kan de opleider waar je informatie van hebt aangevraagd telefonisch en per e-mail contact met je opnemen. Het privacy statement van Opleiding.nl is van toepassing op dit formulier.

Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C) - Dag (SRM)

Vanaf

€ 945,75 (incl. BTW)

Duur

1 dag

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Je bent werkzaam als communicatieadviseur. Je bent op zoek naar diepgaande kennis over de verschillende manieren van communicatie die van invloed (kunnen) zijn op het gedrag van groepen en individuen.

Deze Masterclass wordt aangeboden op C-niveau. Niveau C is het niveau voor medior en senior professionals die hun kennis op tactisch en strategisch niveau willen toepassen.

Omschrijving

Je wilt alles weten over hoe communicatie werkt als beïnvloedingsstrategie. Welk effect heeft communiceren en hoe kun je het gedrag van groepen en individuen begrijpen? Tijdens deze Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C) ga je je verdiepen in persuasieve communicatie. Je bekijkt verschillende beïnvloedingsstrategieën en ontdekt hoe je met de juiste aanpak betrokkenheid kunt creëren bij je doelgroep. Daarnaast is er in deze Masterclass ruime aandacht voor ethische en interculturele communicatie.

Opleidingskenmerk(en)

Trainingen

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C)
  • Persuasieve, beïnvloedende communicatie
  • Gedrag van groepen en individuen (sociologie/psychologie)
  • Beïnvloedingsmethoden en -strategieën (o.a. Cialdini)
  • Beïnvloedingstechnieken: framing, nudging en spinning
  • Betrokkenheid, dialoog, participatie, cocreatie
  • Maatschappelijke en sociaaleconomische trends; ethiek in communicatie
  • Interculturele communicatie en groepsdiversiteit

Leerdoel(en)

Tijdens de Masterclass ga je aan de slag met een combinatie van theorie en praktijkvoorbeelden. De trainer neemt je op interactieve wijze mee langs de onderwerpen waarbij een combinatie van communicatie en beïnvloeding centraal staat. Zodra je het gedrag van groepen en individuen op sociaal en psychologisch niveau begrijpt, ga je dieper in op verschillende beïnvloedingstechnieken, zoals framing en nudging. Mede hierdoor wordt de rol van persuasieve communicatie je duidelijk. Daarnaast ga je in op maatschappelijke en sociaaleconomische trends en vergroot je je begrip van interculturele communicatie.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C) - Dag (SRM)
Vakgebied Communicatie
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure