Introductie
Je bent verantwoordelijk voor of betrokken bij het inrichten en beheren van IT-servicemanagement binnen je organisatie. Bijvoorbeeld in de rol van IT-servicemanager, IT-consultant, change of delivery manager, DevOps teamlid of (tweedelijns) servicedeskmedewerker.
Omschrijving
Na afloop van deze training bezit je alle vaardigheden die nodig zijn om een lerende organisatie te worden die continu streeft naar verbetering aan de hand van effectieve strategische (in)richting. Ook weet je de invloed en impact van digitalisering aan de hand van invloeden vanuit agile, DevOps en lean om hiermee je IT-organisatie en het support zo wendbaar mogelijk te maken.
Opleidingskenmerk(en)
Trainingen
Leerplan
Inhoud
- Introduction
- Core Concepts of DPI
- DPI through Service Value System and Guiding Principles
- Role of Direction in Strategy Management
- Implementation of Strategies
- Introduction to Assessment and Planning
- Assessment and Planning through VSM
- Measurement, Reporting, and CI
- Measurement and CI through Dimensions and SVS
- OCM Principle and Methods
- Communication Principles and Methods
- SVS Development Using the Four Dimensions
Leerdoel(en)
Deze ITIL® 4-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Toelating
Je hebt ervaring met IT-servicemanagement en bent in het bezit van het certificaat ITIL® 4 Foundation.
Diploma uitreiking
Na afloop van deze training plan je het officiële examen ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve in op een door jou gekozen datum. Dit examen is inbegrepen bij de training. Na succesvolle afronding van het examen ontvang je het certificaat 'ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve' van PeopleCert.