Introductie
Je bent verantwoordelijk voor of betrokken bij het opstellen van service offerings en je staat hiervoor in direct contact met de verschillende stakeholders om hiermee IT-servicemanagement binnen je organisatie in te richten en te optimaliseren. Bijvoorbeeld in de rol van IT-servicemanager, IT-consultant, change of delivery manager, business relationship manager, enterprisearchitect, projectmanager, supplier relationship manager, service level manager of customer success manager.
Omschrijving
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Tijdens deze training ontwikkel je vaardigheden die nodig zijn om met stakeholders af te stemmen welke IT-supportdiensten er ingericht of verbeterd moeten worden. Onder begeleiding van een gecertificeerde trainer ga je aan de slag met de stappen binnen een customer journey om hiermee de behoefte van de stakeholders inzichtelijk te maken. Na afloop van de training weet je welke tools nodig zijn om stakeholders te betrekken bij de processen om zo een optimale dienstverlening te kunnen verlenen.
Opleidingskenmerk(en)
Trainingen
Leerplan
Inhoud
Relationship management
Portfolio management
Service request management
Supplier management
Business analysis
Service level management
Service catalog management
Service Desk
Business relationship management
What is a Customer Journey
Customer Journey Steps
- Explore
- Engage
- Offer
- Agree
- Onboard
- Co-create
- Realize
Leerdoel(en)
Deze ITIL® 4-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Toelating
Je hebt ervaring met IT-servicemanagement en bent in het bezit van het certificaat ITIL® 4 Foundation.
Diploma uitreiking
Na afloop van deze training plan je het officiële examen ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value zelf in op een door jou gekozen datum. Dit examen is inbegrepen bij de training. Na succesvolle afronding van het examen ontvang je het certificaat 'ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value' van Computrain.