

€ 3.303,- (incl. BTW) Deze vanafprijs is o.b.v. het goedkoopste startmoment.

12 maanden


HBO-programma


LOI
Marketingcommunicatie speelt een belangrijke rol in de wijze waarop bedrijven zich naar buiten toe presenteren en zich onderscheiden van de concurrentie. Marketingcommunicatie kan zelfs bepalend zijn voor winst of verlies. Het keuzeprogramma Marketingcommunicatie met multimedia leert je hoe media strategisch kan worden ingezet bij organisatie- en productmarketing.
Het keuzeprogramma op HBO-niveau bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Door zelf de opleiding samen te stellen, bepaal je in welke aspecten je je extra wilt bekwamen en in welke richting je je specialiseert. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een module over user research, storytelling of brand design.
De opleiding is sterk praktijkgericht. Je doet de benodigde kennis op en past deze meteen toe in uitdagende opdrachten. Daarbij krijg je begeleiding van professionals met veel ervaring in de praktijk.
het HBO-programma Marketingcommunicatie met multimedia is bestemd voor iedereen die zich in zijn functie bezig houdt of wil houden met het ontwikkelen van mediastrategieën en (marketing)communicatie. Bijvoorbeeld voor (aankomend) marketingmedewerkers of -specialisten bij een middelgroot tot groot bedrijf of voor medewerkers van media- of reclamebureaus.
De opleiding bestaat uit een centrale module Mediastrategie, aangevuld met minimaal één keuzemodule. Zo verdiep je je bijvoorbeeld in brand design, storytelling, user research, mensgericht ontwerpen, identiteit en imago of in online marketing en adverteren. Ideaal, zo volg je alleen de modules die jij interessant vindt en waarin in je je wilt specialiseren.
De opleiding bestaat uit de centrale module Mediastrategie en minimaal één van de onderstaande keuzemodules.
MediastrategieDeze module gaat uitgebreid in op het ontwikkelen van een mediastrategie. Je leert een strategie schrijven, beoordelen en effectief uitvoeren binnen het gestelde marketingcommunicatieplan. Onderwerpen zijn o.a. technieken en componenten van een mediastrategie, mediadoelstellingen, de samenhang tussen mediastrategie en organisatiedoelstellingen, mediatypen, succes- en risicofactoren, het opstellen van een ontwikkeltraject, planning en kosten.
Keuzemodules:User researchJe leert hoe onderzoek kan worden ingezet om het gedrag, de houdingen en de doelen van gebruikers te achterhalen. Belangrijke informatie bij het ontwikkelen en verbeteren van digitale media en applicaties! Je leert de belangrijkste methoden en technieken kennen én toepassen. Ook leer je rapporteren over de resultaten en deze te vertalen naar meer concrete vormen zoals persona’s en scenario’s.
Storytelling en belevingDe module Storytelling en beleving leert je storytellingtechnieken inzetten om je marketing- of communicatieboodschap beter over te brengen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: hoe vertel je een verhaal, moderne storytelling, het ondergaan van storytelling, productiemiddelen, toepassingen en praktijkvaardigheden.
MarketingcommunicatieIn deze module maak je kennis met de verschillende vormen van marketingcommunicatie, zoals sponsoring, reclame en social media. Je leert hoe je op basis van een marketingplan een marketingcommunicatieplan opstelt. Hierbij formuleer je SMART-communicatiedoelen en stel je een planmatige aanpak voor de marketingcommunicatie op. Tot slot gaat de module in op het onderscheiden en verwoorden van unieke verkoop- en aankoopargumenten, het segmenteren van de doelgroep en het positioneren van een merk, product of dienst.
Brand design & managementMerken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten. In de module komen drie gangbare modellen aan bod: Merk-Wijzer, het Brand-BASICS-model en het Customer brand journey-model. Ook besteedt de module uitgebreid aandacht aan het analyseren van merken, het relateren hiervan aan het gevoerde merkbeleid en het doen van voorstellen om wijzigingen in de branding van een merk aan te brengen. Ook is er aandacht voor de rol van gesprekspartner voor merkverantwoordelijken in organisaties.
Online marketing en adverterenIn deze module maak je kennis met de verschillende mogelijkheden die je online hebt om een organisatie, product of dienst onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Je leert over de verschillende fasen van de klantreis, het verschil tussen organische en betaalde marketing, de mogelijkheden van social media en en de inzet van retargeting. Ook leer je hoe je deze effectief inzet en het effect meet.
Na het volgen van deze module kun je bedrijven adviseren over hun online marketing en weet je welke factoren bijdragen aan het succes van online marketing en advertenties
Identiteit en imagoJe leert in deze module een analyse uitvoeren m.b.t. de identiteit en het imago van een organisatie en een basis voor het gewenste imago creëren door middel van een sustainable corporate story. Ook leer je identiteit en imago strategisch en tactisch beïnvloeden met behulp van modellen en technieken zoals de gap-analyse, het linkage-model van Grunig en Hunt en het 7-stappenplan van Van Riel.
Mensgericht ontwerpen en testenTijdens de module Mensgericht ontwerpen en testen ontdek je hoe mediaproducten steeds beter uitgediept en geoptimaliseerd kunnen worden. Door verschillende fases (ontwerpen, testen en verbeteren) wordt er een begrijpelijk en bruikbaar mediaproduct gerealiseerd. Je maakt kennis met verschillende methoden zoals PDCA, Lean en Scrum.
Mediatechniek verkennenDeze module biedt brede kennis over verschillende digitale mediatechnieken. Zo leer je onder andere over hoe kleur en tekst digitaal worden weergegeven en hoe je beeld, geluid en video kunt bewerken. Elk mediakanaal vraagt om een andere aanpak. Wat is bijvoorbeeld een goede balans bij een website en waar moet er aan gedacht worden bij een mobiele site, responsive site of een app?Ook krijg je inzicht in diverse netwerken waarover digitale media verspreid kunnen worden, de verschillende beveiligingsrisico’s en de maatregelen die hier tegen genomen kunnen worden. Verder maak je kennis met programmeertaal voor het web (zoals HTML, CSS en Javascript) en het content management systeem WordPress.
De benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen.
Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is HAVO-/MBO-niveau gewenst.
Voor iedere succesvol afgeronde module ontvang je een certificaat van LOI Hogeschool. Deze certificaten kunnen bij doorstroming naar de volledige bacheloropleiding worden ingebracht om vrijstelling aan te vragen voor de gevolgde modules, mits deze inhoudelijk overeenkomen.
Starten op ieder gewenst moment waar en wanneer het uitkomt. Met online begeleiding van ervaren docenten.
Tijdens je opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.


HBO-programma



