Introductie
Het korte HBO-programma Brand design & management omvat verschillende modules uit de NVAO-geaccrediteerde HBO-bachelor. Inclusief vakliteratuur.
Omschrijving
Succesvolle merken worden gekenmerkt door een duidelijke identiteit en hun onderscheidend vermogen. Maar hoe bereik je dit? En hoe kun je een bestaand merk verder versterken? Dit, en meer, leer je in de korte opleiding Brand design & management.
Je leert in deze opleiding alles over het ontwikkel- en ontwerpproces van merken. Zo is er bijvoorbeeld aandacht voor het vormen en vormgeven van een merk, het voeren van een merkbeleid en voor belangrijke modellen op het gebied van brand design. De opleiding is een echte aanrader voor professionals in de communicatiebranche die in korte tijd hun kennis over brand design op HBO-niveau willen brengen. Het diploma vormt een zeer waardevolle aanvulling op je cv.
Het HBO-programma Brand design & management is sterk praktijkgericht. Je doet niet alleen een stevige theoretische basis op, maar vertaalt deze meteen naar de praktijk. Zo ben je na afloop perfect voorbereid op je (toekomstige) functie.
Baanperspectief
Het HBO-programma Brand design & management is bestemd voor iedereen die in korte tijd op HBO-niveau kennis op wil doen over het ontwikkel- en ontwerpproces van merken. Bijvoorbeeld voor professionals bij uitgeverijen of bureaus op het gebied van marketing, communicatie, web en nieuwe media. De opleiding Brand design & management is een uitstekende manier om je in korte tijd te verdiepen en te specialiseren in brand design.
Beschrijving
Het korte HBO-programma Brand design & management bevat de module Brand design & management uit de erkende HBO-bachelor Commerciële Economie en gaat uitgebreid in op het ontwikkel- en ontwerpproces van merken. Dit gebeurt aan de hand van drie gangbare modellen:
- Merk-Wijzer
- Brand-BASICS-model
- Customer brand journey-model.
Je leert merken analyseren vanuit het perspectief van zowel de merkeigenaar als de consument, de relatie leggen met het gevoerde merkbeleid, verbetervoorstellen doen voor de branding van een merk en een customer brand journey ontwerpen. Ook kun je een beleid ontwikkelen voor brandontwikkeling of brandstretching. Daarbij maak je gebruik van brand extensie, lijnextensie, joint promotie, of een van de ontwikkelingsstrategieën van Boer. Bovendien ben je in staat om de gemaakte keuzes te onderbouwen.
Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen.
Toelating
Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is HAVO-/MBO-niveau gewenst.