Cookies en privacy

Cookies Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

Persoonlijk opleidingsadvies
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Om je beter te kunnen adviseren tijdens de oriëntatie op een opleiding kan de opleider waar je informatie van hebt aangevraagd telefonisch en per e-mail contact met je opnemen. Het privacy statement van Opleiding.nl is van toepassing op dit formulier.

Customer Journey - SRM Track - Dag (SRM)

Vanaf

€ 947,50 (incl. BTW)

Duur

1 dag

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie aan de hand van klantreizen de bedrijfsresultaten verbeteren.

Omschrijving

Hoe zorg je ervoor dat een potentiële klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een bestaande klant later alsnog afhaakt? In deze SRM Track krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.

Opleidingskenmerk(en)

Trainingen

Leerplan

In deze training verdiep je je in de customer experience. Je leert de klantreis en touchpoints in kaart brengen en kunt deze door middel van persona's op de verschillende klantgroepen afstemmen. Je leert data van verschillende touchpoints meten en interpreteren. Hierdoor ben je in staat verbeteringen voor te stellen en te implementeren in je organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Wat is customer journey?
  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Analyse en optimalisatie
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
  • Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
  • Nieuwe klantprocessen bedenken
  • Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
  • Customer journey denken implementeren in je organisatie

Leerdoel(en)

In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met je organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog je de conversie en minimaliseer je frictie voor zowel potentiële als bestaande klanten. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
Customer Journey - SRM Track - Dag (SRM)
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure