€ 885,- (incl. BTW) Deze vanafprijs is o.b.v. het goedkoopste startmoment.
10 maanden
Trainingen
LOI
Wat is het geheim van een pakkende slogan? Waarom laat je je overtuigen door een advertorial in een tijdschrift? En wat maakt content op een site zo goed dat je wilt blijven lezen? Bij al deze teksten is een copywriter aan de slag geweest, die zijn tekst precies heeft afgestemd op de doelgroep, de doelstelling én het medium.
De cursus Allround copywriter bereidt je perfect voor op deze uitdagende en creatieve functie. Je leert effectieve (reclame)teksten schrijven voor online én offline media. Je verbetert je schrijfvaardigheden, leert creatieve concepten ontwikkelen en uitwerken, conversiegericht schrijven én je teksten zo opzetten dat ze hoog scoren in Google. Bovendien leer je meteen veel over het werken op een reclamebureau of –afdeling.
Schrijven leer je het beste door het veel te doen. Daarom pas je het geleerde meteen toe in een groot aantal uitdagende en creatieve opdrachten. Zo bouw je meteen een portfolio op.
Heb je gevoel voor tekst en taal en wil je aan de slag in een commerciële omgeving? Met de cursus Allround copywriter leer je uiteenlopende (wervende) teksten schrijven én verdiep je je in verschillende disciplines. Na afronding kun je aan de slag bij een reclame- of marketingbureau of op de reclame- of marketingafdeling van een bedrijf. Ook als zelfstandige aan de slag gaan is heel goed mogelijk.
De cursus is zeer volledig. Je ontwikkelt je schrijfvaardigheden én verdiept je in het schrijven voor verschillende online media. Ook gaat de cursus uitgebreid in op het schrijven voor zoekmachines (SEO). Bovendien maak je kennis met (vaak Engelstalig) vakjargon.
Je ontwikkelt je vaardigheden het beste door veel te schrijven. Daarom ga je tijdens de cursus aan de slag met uitdagende en creatieve copy-opdrachten. Een ervaren docent geeft feedback op je ingezonden opdrachten en helpt je om je copy-skills nog verder aan te scherpen.
De cursus is opgebouwd uit verschillende modules:
Basismodule copywritingJe leert effectieve wervende en informerende teksten schrijven voor verschillende media. Bijvoorbeeld voor blogs, nieuwsbrieven, advertenties of abri posters. Daarbij houd je rekening met de doelstelling van een tekst. Moet deze overtuigen, informeren of entertainen? Ook houd je altijd de doelgroep voor ogen en pas je je aanspreekvorm en tone of voice aan op de lezer. Tegelijkertijd schrijf je altijd in een stijl die past bij de afzender.
Daarnaast leer je in deze module conceptueel schrijven. Daarbij werk je vanuit een idee en combineer je tekst en beeld tot een effectieve boodschap.
Reclame copywritingDeze module gaat uitgebreid in op het werken bij een reclamebureau of op een reclame-afdeling. Het totale creatieproces, van opdracht tot uitwerking, wordt behandeld. Zo leer je bijvoorbeeld een briefing analyseren, op basis hiervan een creatief campagne-concept ontwikkelen en dit concept presenteren. Bij het ontwikkelen, toetsen en onderbouwen van je concept maak je gebruik van belangrijke begrippen en modellen uit de hedendaagse (neuro)marketing.
Ook de uitwerking van het concept komt uitgebreid aan bod. Je leert je idee zowel conceptueel als tekstueel uitwerken in pay-off’s, campagnethema’s en bodycopy voor verschillende middelen. Daarbij leer je tekst en beeld op een aansprekende manier combineren.
Online copywritingSchrijven voor online kanalen, iedere copywriter krijgt er mee te maken. Online kanalen zijn immers steeds vaker de belangrijkste media binnen een campagne. Deze module bouwt verder op de stof uit de basismodule en gaat daarbij uitgebreid in op het schrijven voor online media.
Je leert in deze module o.a. over de specifieke kenmerken van online teksten en platforms. Ook leer je denken vanuit een customer journey, een contentstrategie bepalen en vindbare SEO-teksten schrijven.
Je leert in deze module uiteenlopende tekstsoorten schrijven voor alle soorten websites en social media. Ook is er aandacht voor conversiegericht schrijven en UX-copy. Tot slot leer je schrijven voor chatbots en mobiele applicaties (apps).
Search Engine OptimizationHoe laat je een website zo hoog mogelijk scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines zoals Google? Dat is de vraag die centraal staat in deze module. Je ontdekt hoe Google websites bekijkt en wat je kunt doen om hierop in te spelen. Zo leer je o.a. over contentaanpassingen, technische aanpassingen, linkbuilding en stylesheets. Belangrijke ontwikkelingen worden besproken en je leert de belangrijkste componenten van zoekmachineoptimalisatie toepassen. Bovendien leer je een Google Analytics account en property opzetten.
Er gelden geen specifieke eisen voor toelating tot de cursus Allround copywriter.
Iedere module wordt afgerond met één of meer eindopdrachten die je thuis kunt maken. Voor de modules Reclame copywriting en Online copywriting lever je een verbeterde versie in van de opgaven die je al eerder naar je docent hebt gestuurd. Voor de basismodule en de module Search Engine Optimization zijn dit nieuwe opdrachten.
Starten op ieder gewenst moment waar en wanneer het uitkomt. Met online begeleiding van ervaren docenten.
Tijdens je opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.
Trainingen