Het onderwijs is door de technologie erg veranderd. En ook de leermethodes en -systemen hebben een flinke...
Het onderwijs is door de technologie erg veranderd. En ook de leermethodes en -systemen hebben een flinke transitie ondergaan. Vergroot je kennis om zo...
Het onderwijs is door de technologie erg veranderd. En ook de leermethodes en -systemen hebben een flinke transitie ondergaan. Vergroot je kennis om zo een belangrijk onderdeel uit te maken van het leerproces...
Het onderwijs is door de technologie erg veranderd. En ook de leermethodes en -systemen hebben een flinke transitie ondergaan. Vergroot je kennis om zo een belangrijk onderdeel uit te maken van het leerproces van individuen en groepen.
Werken in het onderwijs: je bent ervoor gemaakt of niet. Het Nederlandse onderwijssysteem wordt continu vernieuwd en verbeterd. Nederlandse basisscholen zijn steeds op zoek naar de beste leermethodes en –systemen. Ben jij op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen? We hebben er een aantal voor je op een rij gezet, naar aanleiding van het jaarlijkse trendrapport van New Media Consortium (NMC).
Technologie is ondertussen niet meer weg te denken in het onderwijs. Leeromgevingen en klaslokalen zijn daardoor aanzienlijk veranderd. Leerlinggestuurd onderwijs speelt een steeds grotere rol. Een klas met een bord, bureau en dertig leerlingen die dezelfde kant op kijken, is niet meer van deze tijd. Leerlingen krijgen steeds meer ruimte in het onderwijs, om zichzelf en hun ideeën te ontwikkelen.
Ook het maken van fouten sluit aan bij de benadering om een leerling als ondernemer te beschouwen. Daarnaast is er in het onderwijs meer aandacht voor de ontwikkeling van soft skills, zoals samenwerken en problemen oplossen. Het basisonderwijs wordt zodoende steeds meer onderdeel van het ‘echte leven’. De voortgang van de leerling wordt steeds inzichtelijker gemaakt. Het evalueren, meten en vastleggen van het leren gebeurt op verscheidene manieren.