€ 2.063,- (incl. BTW) Deze vanafprijs is o.b.v. het goedkoopste startmoment.
6 maanden
Trainingen
LOI
Met de opleiding Online marketing toerisme krijg je binnen vier maanden een goed beeld van digital marketing. Ook doe je belangrijke kennis op over visueel communiceren en storytellingtechnieken.
Je leert o.a. hoe je online marketingactiviteiten het best kunt inzetten zodat er optimaal resultaat wordt bereikt. Verder leer je storytellingtechnieken te gebruiken en visueel communiceren bij het maken van multimediale producten om zo de gewenste beleving bij de doelgroep te bereiken en te binden. Vervolgens ga je aan de slag met het bedenken van een innovatieve of moderne marketingtool binnen een nieuw of bestaand toeristisch product.
De opleiding Online marketing toerisme is bestemd voor ervaren MBO- en HBO-professionals binnen de toeristische sector die zich willen verdiepen in online marketing. Verder is deze opleiding ook geschikt voor iedereen die zich wil oriënteren op online marketing binnen de toeristische branche.
Tijdens deze opleiding leer je de basis van online marketing, de mogelijkheden die er zijn en factoren die eraan bijdragen dat de middelen effectief worden ingezet om marketingdoelstellingen te behalen. Ook leer je bij het maken van multimediale producten storytellingtechnieken en visuele communicatie te gebruiken om zo de gewenste beleving bij de doelgroep te bereiken én de (potentiële) gast aan je te binden.
Vervolgens bedenk je een creatieve een marketingtool om de verkoop of aandacht voor een (ver)nieuw(d) product of dienst te verbeteren. Dit doe je op basis van technologische ontwikkelingen en trends. De keuze maak je naar aanleiding van informatie die je hebt opgedaan over de doelgroep, concurrentie, customer journey, trends en ontwikkelingen in de markt, globale kostenraming en juridische kaders ten aanzien van privacy.
Je volgt de volgende vier modules.
Digital marketingIn deze module maak je je kennis over het marketingvakgebied eigen. Je komt alles te weten over digitale marketing en je weet hoe, waar en wanneer deze vorm van marketing kan worden toegepast. Verder weet je alle verschijningsvormen te verbinden met het organisatiebelang, dat tot uitdrukking komt in het toepassen van corporate identity en branding. Na afloop stel je een digitaal marketingplan op voor de eigen organisatie of een zelfstandig onderdeel van de organisatie volgens het model van Lancee.
Visueel communicerenIn deze module leer je alles over visuele communicatie. Theorieën, universele ontwerpprincipes en handige feitjes en weetjes worden helder uiteengezet. Na afloop kun je weloverwogen beslissingen nemen rond de esthetiek en begrijpelijkheid van mediaproducten.
Storytelling en belevingDe module Storytelling en beleving heeft als doel om kennis en vaardigheden (verder) te ontwikkelen die het mogelijk maken om context en betekenis te geven aan de beleving van producten, diensten en toepassingen. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: hoe vertel je een verhaal, moderne storytelling, het ondergaan van storytelling, productiemiddelen, toepassingen en praktijkvaardigheden.
Praktijkintegratiemodule Online marketing toerismeIn de praktijkintegratiemodule pas je de opgedane theorie toe in een praktische context. Hierbij werk je aan het verder ontwikkelen van algemene competenties en specifieke beroepscompetenties. Ook onderzoeksvaardigheden zijn hierbij van belang. In deze opdracht bedenk je een innovatieve of moderne marketingtool op basis van technologische ontwikkelingen en trends om van een bestaand of (ver)nieuw(d) product of dienst de aandacht of verkoop te verbeteren. Je presenteert deze keuze richting management/ICT met visualisatie van de tool en houdt daarbij rekening met de kosten van het gekozen instrument en privacy wetgeving.
Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen en hebt meteen alles in huis om van je studie een succes te maken.
Voor toelating tot tot deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een vooropleiding op HAVO-/MBO-niveau gewenst.
Let op: Om de praktijkintegratiemodule af te ronden is voorkennis van de basisbegrippen op het gebied van toerisme, marketing en onderzoeksmethodieken gewenst. Daarnaast is voorkennis over het opstellen van een marketingplan gewenst.
Iedere module wordt afgerond en getoetst. Bijvoorbeeld met een opdracht of een flexibel examen. Flexibele examens kunnen iedere werkdag worden afgelegd op ruim 20 locaties door heel Nederland. Je hoeft niet te wachten op een examendatum en kunt meteen examen doen wanneer jij er klaar voor bent. En dat scheelt veel tijd!
Kijk voor de examenkosten bij Studieduur en kosten.
Starten op ieder gewenst moment waar en wanneer het uitkomt. Met online begeleiding van ervaren docenten.
Tijdens je opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).
Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).
Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.
Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw-prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je je opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%.
Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw.
Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.
Trainingen