Introductie
Het HBO-programma Social media management leert je social media effectief inzetten binnen de marketing- en communicatiestrategie. Flexibel via thuisstudie, inclusief vakliteratuur.
Omschrijving
Social media spelen een steeds grotere rol in marketing en communicatie. Logisch! Het bereik is enorm en de mogelijkheden ontwikkelen zich razendsnel. Het HBO-programma Social media management biedt dan ook onmisbare kennis voor iedere (toekomstige) marketing- en communicatieprofessional.
Hoe kun je social media als Instagram, Facebook en YouTube effectief inzetten binnen je marketing- of communicatiestrategie? Dat is de vraag die centraal staat in het HBO-programma Social media management. Je maakt kennis met verschillende kanalen en typen social media,leert een social media-strategie ontwikkelen en een social media-plan opstellen. Bovendien leer je hoe je de effecten van social media-uitingen kunt monitoren en analyseren.
De opleiding is sterk praktijkgericht. Je past de opgedane kennis meteen toe in uitdagende cases. Zo haal je zoveel mogelijk uit de opleiding! Daarbij krijg je begeleiding door professionals met veel ervaring in marketing en social media.
Baanperspectief
Het HBO-programma Social media management is bedoeld voor (aankomend) professionals in marketing, communicatie en pr, die willen leren hoe ze social media effectief in kunnen zetten als onderdeel van de marketing- of communicatiestrategie.
Iedere marketingprofessional moet thuis zijn in de toepassingsmogelijkheden van social media. Je doet met deze opleiding dan ook waardevolle en veelgevraagde kennis op.
Beschrijving
Dit korte HBO-programma bevat de module 'Social media management' uit een erkende bacheloropleiding. De opleiding is zeer praktijkgericht. Je maakt kennis met verschillende social media en ontdekt hoe je deze in kunt zetten als onderdeel van de online marketingmix. Daarbij houd je rekening met de gestelde marketingdoelstellingen en doelgroepen..
Na afronding van deze opleiding:
- kun je SMART social mediadoelen en bijbehorende KPI’s vaststellen, rekening houdend met de marketingstrategie.
- kun je passende social mediakanalen kiezen, waarbij je rekening houdt met de bijbehorende (on)mogelijkheden.
- kun je de door jou gemaakte keuzes verantwoorden.
- zet je organische social media in voor de productie, distributie en promotie van content, waaronder user generated content.
- ben je in staat een plan op te stellen voor de inzet van betaalde social media.
- kun je werken met influencers ter ondersteuning van de klantcyclus en/of verbetering van het merkimago.
- ben je in staat om te bepalen wat de invloed is van wetgeving, zoals de AVG en auteursrecht.
- weet je welke invloed recente ontwikkelingen hebben op de in te zetten social media.
- kun je de effectiviteit van de inzet van social media meten en analyseren.
- kun je voorstellen ter verbetering doen.
Alle benodigde (Engelstalige) vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen en hebt meteen alles in huis om van je opleiding een succes te maken.
Toelating
Om deze opleiding te kunnen volgen, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is MBO-/HAVO werk- en denkniveau gewenst.