Introductie
In het HBO-programma Communicatie leer je over communicatie binnen organisaties. Studeer flexibel thuis, altijd met persoonlijke begeleiding.
Omschrijving
Wil je meer leren over communicatie binnen organisaties? Zoals (zakelijke) communicatie en de manier waarop diverse communicatiemiddelen en -methodes in organisaties toegepast kunnen worden? En specifieke vormen van communicatie, zoals corporate communicatie, marketingcommunicatie, imago, identiteit en media? Kies dan voor het korte HBO-programma Communicatie.
In deze praktijkgerichte opleiding ga je aan de slag met de onderwerpen: de rol van communicatie binnen een organisatie, communicatiemanagement, interne en externe communicatie, corporate- en marketingcommunicatie, het communicatieplan en ethiek.
Baanperspectief
Dit korte HBO-programma is bestemd voor (toekomstige) communicatie- en managementprofessionals die meer willen leren over communicatie binnen organisaties.
Beschrijving
Dit korte HBO-programma behandelt de module Communicatie uit de volledige en erkende HBO-bachelor Management
In deze opleiding leer je over communicatie in organisaties. Diverse aspecten van (zakelijke) communicatie en de manier waarop verschillende communicatiemiddelen en -methodes in organisaties toegepast kunnen worden, komen aan bod. Daarnaast leer je over communicatie met verschillende doelgroepen binnen een organisatie. Ten slotte wordt er ingegaan op specifieke vormen van communicatie. Denk hierbij aan corporate communicatie, marketingcommunicatie, imago, identiteit en media.
Na afloop van dit korte HBO-programma kun je o.a.:
- het onderscheid aangeven tussen interne en externe communicatie, corporate communicatie en marketingcommunicatie.
- >mogelijke effecten van inzet van communicatie op de relatie met belanghebbenden (intern en extern) toelichten.
- verschillende theorieën, systemen en modellen op het gebied van communicatie toepassen (bv. ZMBO, stimulus-responsmodelmodel Van Berlo, (on)bewuste gedragsbeïnvloeding, 5 P's, marketingcommunicatie).
- mogelijke effecten van inzet van communicatie op de relatie met belanghebbenden (intern en extern) toelichten
- een analyse maken van de omgeving voor de organisatie voor het communicatieplan of de inzet van communicatiemiddelen.
- een communicatieplan en een mediaplan maken.
- de volgende communicatiebegrippen toelichten: doelgroep, imago, identiteit, communicatiemanagement.
Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Je hoeft zelf geen boeken meer aan te schaffen en hebt meteen alles in huis om van je studie een succes te maken.
Toelating
Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist.