Cookies en privacy

Cookies Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring

HBO-programma Accountmanager (LOI)

Vanaf

€ 2.511,- (incl. BTW)

Duur

7 maanden

Opleidingsniveau

HBO-programma

Meer informatie Download brochure
Opleider

LOI

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Het HBO-programma Accountmanager biedt een snelle specialisatie op HBO-niveau. In 6 maanden leer je alles over klantrelaties en relatiebeheer.

Omschrijving

Als accountmanager ben je de intermediair tussen de klant en de organisatie. Een belangrijke functie waarbij alles draait om het opbouwen en onderhouden van de relatie met klanten. Je denkt mee met de klant, investeert in de relatie en probeert om de relatie met (potentiële) grote klanten te bewaken en te verbeteren. Zo lever je een belangrijke bijdrage aan de bedrijfsresultaten. Kennis van accountmanagement is dan ook veelgevraagd op de arbeidsmarkt.

Het korte HBO-programma Accountmanager biedt een snelle en diepgaande specialisatie op het gebied van klantrelaties en relatiebeheer. Onmisbare kennis voor iedere professional die het maximale uit klantrelaties wil halen! In de opleiding is o.a. aandacht voor acquisitie, relatiebeheer, salesmanagement, customers insights en personalisatie en voor omnichannel marketing. De theorie wordt daarbij direct gekoppeld aan de actuele beroepspraktijk.

Baanperspectief

Het korte HBO-programma Accountmanager is bestemd voor iedereen die zich in zijn of haar (commerciële) functie bezighoudt met het onderhouden en uitbouwen van relaties met klanten en inkopende partijen. Dit kan zowel op de zakelijke als op de consumentenmarkt zijn. Zo is de opleiding o.a. interessant voor (aankomend) accountmanagers, salesmanagers, verkoopmanagers, inkoopmanagers, key accountmanagers, exportmanagers, regiomanagers, verkopers binnendienst, inkopers, acquisitiemedewerkers, vertegenwoordigers, verkoopadviseurs en commercieel medewerkers. Ook iedereen die een dergelijke functie ambieert, doet met deze opleiding essentiële kennis op.

Beschrijving

De opleiding bestaat uit vier modules uit de bacheloropleiding Commerciële Economie – specialisatie Accountmanagement. Tijdens de opleiding is er aandacht voor de theorie, maar deze wordt direct gekoppeld aan de praktijk. Bijvoorbeeld door middel van de praktijkgerichte opdrachten waarin échte beroepsproducten worden ontwikkeld, zoals een accountplan. De actualiteit van het vakgebied wordt in deze opdrachten nauwlettend gevolgd.

Accountmanagement en relatiebeheer

Door globalisering, toenemende concentraties in de gehele productie- en leveringsketen en ontwikkelingen op het gebied van communicatie en informatica is de relatie tussen de klant en de leverancier veranderd. Samenwerking en interactie zijn steeds belangrijker geworden. Verkoop gebeurt vooral via een langetermijnrelatie en zelfs vanuit een adviserende rol. Een sterke relatie met de klant is dan ook belangrijker dan ooit. Deze module behandelt de principes van accountmanagement en relatiebeheer. Je leert hoe je een relatie met de klant opbouwt, onderhoudt en verbetert. De focus ligt daarbij op het (key-)accountplan.

Salesmanagement

(Online) transparantie heeft gezorgd voor meer concurrentie en meer macht bij de consument of inkoper. Een goed overwogen salesstrategie is dan ook onmisbaar om als bedrijf succesvol te blijven. Deze module gaat in op het schrijven van een strategisch en operationeel verkoopplan. Daarbij komen alle belangrijke (voorbereidende) strategische en operationele salesactiviteiten aan bod. Ook is er aandacht voor communicatie en voor het motiveren van collega’s om de verkoopdoelstellingen te behalen. Bovendien laat deze module zien hoe een CRM-systeem opgezet en beheerd kan worden.

Customer insights en personalisatie

Marketing richt zich meer en meer op consumentengedrag. Daarbij spelen praktische inzichten vanuit de psychologie een belangrijke rol. Als marketeer probeer je om vanuit algemene gedragsinzichten te komen tot een effectief marketingbeleid.

Tijdens deze module krijg je inzicht in de factoren die invloed hebben op het consumentengedrag. Op basis hiervan ga je verschillende scenario’s formuleren en deze vertalen naar de inzet van marketinginstrumenten in de verschillende fasen van het consumentenbeslissingsproces.

Omnichannel marketing

Omnichannel marketing heeft een groot effect op de klantbeleving. Bij een omnichannel marketingstrategie worden alle relevante kanalen ingezet, waarbij de verschillende kanalen met elkaar geïntegreerd zijn en daarmee door elkaar gebruikt kunnen worden.

In deze module staat het ontwerpen van een omnichannelconcept volgens het Omnichannel Experience Model centraal. Ook is er aandacht voor het implementeren van een omnichannelstrategie, waarbij je rekening houdt met de interne en externe omgeving en de marketingdoelstellingen.

Alle benodigde vakliteratuur is inbegrepen bij het collegegeld. Hiervoor hoeven geen extra kosten te worden gemaakt.

Toelating

Voor het volgen van deze opleiding, is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is een vooropleiding op HAVO-/MBO-niveau gewenst.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
HBO-programma Accountmanager (LOI)
Opleidingsniveau

HBO-programma

Erkenningen
Meer informatie Download brochure
DE OPLEIDER
LOI - Opleidersscore 7,8
Groei door. Met een opleiding die zich aanpast aan jou.

De LOI is in bijna 100 jaar uitgegroeid tot de bekendste opleider van Nederland, met meer dan 1000 opleidingen en jaarlijks ruim 100.000 studenten. Onze kracht en missie: kwalitatief hoogwaardig onderwijs toegankelijk maken voor iedereen. Bij de LOI studeer je dan ook altijd op de meest flexibele manier. Of je nu kiest voor een thuisstudie, met docentbegeleiding via internet of voor onze nieuwste Klassikaal+-methode, die lessen op locatie afwisselt met bijeenkomsten online. Met keuze uit een breed scala aan erkende en geaccrediteerde MBO- en HBO-opleidingen en een groot aantal korte programma’s en cursussen, is er altijd een opleiding die bij je past.