Cookies en privacy

Content Marketing en CRO (SRM MKT B) - Virtual Classroom (SRM)

Vanaf

€ 2.805,50 (incl. BTW)

Duur

4 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie Download brochure
Opleider

SRM

Deskundig en persoonlijk opleidingsadvies?
Algemeen
Algemeen

Introductie

Deze opleiding is ontwikkeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online content en zich wil verdiepen in conversieoptimalisatie, zoals webredacteuren, contentmanagers, tekstschrijvers, copywriters, communicatieprofessionals en marketeers.

Omschrijving

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Het creëren van waardevolle en relevante content is dé manier om klanten aan je organisatie te binden. Hoe waarborg je de actualiteit, consistentie en kwaliteit van online content? Hoe coördineer je redactietaken? In dit praktijkgerichte programma krijg je antwoord op deze vragen en daarnaast leer je over diverse theorieën, methodieken en conversietools om de conversie op je website en app te verhogen.

Opleidingskenmerk(en)

Vakopleiding

Leerplan

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Contentmanagement (SRM B)

(4 bijeenkomsten)

  • Externe communicatie: briefing en advisering bureaus/partijen
  • Projectmanagement
  • Contentmanagementsystemen (CMS)
  • Contentformats en -typen
  • Contentdistributie
  • Contentkalender
  • Kwaliteitsborging
  • Storytelling
Masterclass Conversieoptimalisatie - CRO Advanced (SRM B)

(4 bijeenkomsten)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Je conversieratio meten en analyseren
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • A/B- en multivariate testen
  • Psychologische principes van usability
  • CRO-piramide
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik

Leerdoel(en)

Onder begeleiding van een ervaren docent en samen met je medestudenten ga je ontdekken wat contentmanagement voor jou en je organisatie kan betekenen. Daarnaast ga je aan de slag met conversiegericht schrijven, verschillende CRO-technieken en het optimaliseren van je website voor mobiel gebruik.

Programma
Datum & locatie
Kostenoverzicht
Content Marketing en CRO (SRM MKT B) - Virtual Classroom (SRM)
Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen
Meer informatie Download brochure