Schriftelijke communicatie

Klanten zijn via steeds meer (online) mediakanalen te bereiken. Goed geformuleerde boodschappen zijn hierin essentieel. Maar ook voor niet-communicatiespecialisten...

Lees verder >

Klanten zijn via steeds meer (online) mediakanalen te bereiken. Goed geformuleerde boodschappen zijn hierin essentieel. Maar ook voor niet-communicatiespecialisten is het van belang teksten helder te formuleren. Zakelijke mails of memo’s, heldere notulen...

Lees verder >

Klanten zijn via steeds meer (online) mediakanalen te bereiken. Goed geformuleerde boodschappen zijn hierin essentieel. Maar ook voor niet-communicatiespecialisten is het van belang teksten helder te formuleren. Zakelijke mails of memo’s, heldere notulen of gedetailleerde plannen, kun je met jouw teksten mensen overtuigen?

Trends & ontwikkelingen

Het aantal...

Lees verder >

Schriftelijke communicatie: 0 opleiding

Filteren

Filter

Help mij kiezen

Als je in je ontwikkeling gaat investeren, wil je natuurlijk wel de juiste keuze maken. Lastig? Wij helpen je graag. Met de slimme keuzehulp vind je in 4 stappen exact wat je zoekt.

 

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date? Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Leer samen

Breng individuele opleidingsplannen samen. Het effect van veel opleidingen is namelijk afhankelijk van de context. Om de opgedane kennis en vaardigheden toe te passen, moet de omgeving meedoen. Het hele team, de afdeling en zelfs de hele organisatie moeten aan de gang. Met elkaar leren én verbeteren op het werk is de manier om bij te blijven. En dat is noodzakelijk om niet te worden ingehaald, want het tempo van verandering in het bedrijfsleven neemt hard toe.

Lees het hele artikel

2.392

Aantal opleidingen, trainingen en cursussen op Opleiding.nl

95.500

Aantal mensen dat jaarlijks een opleiding start naast hun werk

7,7

Gemiddelde waardering van de opleiders achter Opleiding.nl

De kunst van het onderhandelen: 10 tips voor maximaal resultaat!

De een doet het dagelijks voor zijn werk, de ander alleen bij de aanschaf van een auto of huis. Maar of u nu een beginner bent of een doorgewinterde onderhandelaar, er valt altijd wat te leren. Wij geven 10 tips om meer uit uw onderhandelingen te halen.

Schriftelijke communicatie

Klanten zijn via steeds meer (online) mediakanalen te bereiken. Goed geformuleerde boodschappen zijn hierin essentieel. Maar ook voor niet-communicatiespecialisten is het van belang teksten helder te formuleren. Zakelijke mails of memo’s, heldere notulen of gedetailleerde plannen, kun je met jouw teksten mensen overtuigen?

Trends & ontwikkelingen

Het aantal (online) mediakanalen en communicatievormen neemt verder toe. Net als het tempo van communiceren en reageren met en door klanten. Consumenten kunnen steeds makkelijker aangeven wat ze willen en verwachten van een merk. Hierdoor krijgen bedrijven minder controle over de berichtgeving rondom hun merk. Belangrijk om consistent voor elk kanaal de juiste boodschap te formuleren om hierop adequaat te reageren. Die moet persoonlijk zijn, gericht op de individuele consument, maar moet er ook rekening mee houden dat mensen onderdeel willen uitmaken van een groep.

Voor de uitvoering van verschillende communicatierollen zetten bedrijven steeds vaker specialisten in. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een netwerk van mensen uit verschillende disciplines en expertisegebieden. Afhankelijk van het project worden deze specialisten al dan niet ingehuurd. De communicatieafdeling is vaak verantwoordelijk voor het aansturen en regisseren van deze projecten. Voor het uitvoeren van de overall communicatiestrategie blijft effectieve schriftelijke communicatie voor alle kanalen dus erg belangrijk. Met een relevante opleiding krijg je zicht op diverse functies van teksten, en ga je aan de slag met verschillende schrijftechnieken. Je leert effectief schrijven voor het web, en ontwikkelt praktische communicatieve vaardigheden voor alle soorten tekst, van adviesrapport tot Facebook-post.

Populaire opleidingen binnen Schriftelijke Communicatie zijn:

HBO Schriftelijke Communicatie en Redactie

In de praktische opleiding HBO Schriftelijke Communicatie en Redactie krijg je zicht op de verschillende functies van teksten. Je gaat aan de slag met diverse schrijftechnieken en leert effectief te schrijven voor het web en social media. Zo schrijf jij na deze opleiding goede teksten die de communicatiedoelen van je organisatie versterken en weet je met jouw teksten de doelgroep te overtuigen.

MBO Communicatieve Vaardigheden

Wil jij je communicatie vaardigheden verbeteren? Dan is de korte opleiding MBO Communicatie Vaardigheden een goede keuze. Je ontwikkelt vaardigheden die je meteen in je dagelijks werk kunt gebruiken. Zo oefen je met diverse gesprekstechnieken en krijg je meer zicht op de regels rondom spelling, werkwoordvervoeging, grammatica en zinsbouw. Ook leer je hoe je teksten kunt aanpassen aan de doelgroep en verschillende soorten media.

Basistraining Zakelijk Schrijven

Jij schrijft regelmatig zakelijke e-mails, memo’s en brieven. Het is een belangrijk onderdeel van je werk, maar je wilt je vaardigheden op dit gebied verbeteren. Kies dan voor de Basistraining Zakelijk Schrijven. De ervaren trainer besteed veel aandacht aan de verschillende facetten van zakelijk schrijven. Hij reikt je praktische handvatten aan, die je direct kunt toepassen op je eigen teksten. Ook fris je in deze training je kennis op het gebied van de Nederlandse spelling, leestekens en werkwoorden op.

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000