Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het...

Lees verder >

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve...

Lees verder >

Klantcontact: 23 opleidingen

Alle filters
Niveau
Opleider
Startmoment
Dag(deel)
Opleidingsvorm / leslocatie
Duur
Filteren

Opleidingen (23)

2 dagen Trainingen vanaf € 1.082,95 incl. BTW Dag 2 locaties 1e startmoment: 10-04-2024
2 dagen Trainingen vanaf € 1.082,95 incl. BTW Dag 2 locaties 1e startmoment: 05-04-2024
1 dag Trainingen vanaf € 840,95 incl. BTW Dag 2 locaties 1e startmoment: 05-04-2024

Over Opleiding.nl

De allerbeste opleidingen en trainingen, overzichtelijk bij elkaar
Over Opleiding.nl

Uit onderzoek blijkt dat de helft van alle Nederlanders het lastig vindt om de juiste opleiding of training te kiezen. Een derde vindt het zelfs zo lastig, dat zij het volgen van een opleiding of training uitstellen! Maar liefst 58% zou het ideaal vinden als de beste opleidingen en trainingen overzichtelijk op een website staan. Met Opleiding.nl bieden we precies die oplossing.

Lees verder

Klantcontact

Of je nu via telefoon, sociale media of in levende lijve met klanten werkt: als professional op het gebied van klantcontact ben jij onmisbaar voor het succes van je bedrijf. Weet jij hoe je effectieve telefoongesprekken voert? En wat doe je als een boze klant voor je hebt? Ontdek hoe je waardevol contact maakt met een klant.

Trends & ontwikkelingen

Ons leven wordt steeds digitaler. Ook als het gaat om klantcontact biedt technologie steeds meer geavanceerde mogelijkheden. Denk aan gespreksanalyse om de klanttevredenheid te meten of aan mobiele websites met self-service via handige apps. Ook al kunnen eenvoudige vragen worden beantwoord door chatbots, toch gaat de voorkeur van de klant steeds vaker uit naar persoonlijk contact met een medewerker. Een trend van de komende jaren is om de contactmogelijkheden te beperken tot slechts een paar keuzes, waarbij de voorkeur van de klant uitgaat naar chat en messenger. Ook deze een-op-een communicatie wordt steeds effectiever dankzij de technologische ontwikkelingen. Kunstmatige intelligentie kan de medewerker voorzien van belangrijke informatie over de klant, wat zorgt voor effectievere (chat)gesprekken, en het speelt ook een steeds belangrijkere rol bij het koppelen van klanten aan de juiste medewerker.
Consumenten proberen tegenwoordig vaak op eigen houtje problemen op te lossen, door bijvoorbeeld naar videotutorials te kijken of hun vraag op een forum te plaatsen. Diegenen die uiteindelijk contact opnemen met het contactcenter doen dit als laatste redmiddel en komen dan vaak met complexe vraagstukken. De eisen zijn hoog en agents moeten op een professionele manier de vragen inhoudelijk kunnen beantwoorden om de klant tevreden te houden. Het is belangrijk dat je over verschillende vaardigheden beschikt als je te maken hebt met klantcontact in je werk. Misschien tijd voor bijscholing?

Soorten opleidingen

Er zijn veel verschillende mogelijkheden om je te scholen in zakelijk klantcontact. Er zijn verschillende korte trainingen op alle niveaus, maar ook Masterclasses die de klant centraal zetten. Zo kun je je ook specialiseren in bijvoorbeeld klantcontact bij publieksbalies of commerciële klantcontactcenters.