Fashion en mode

Jezelf onderscheiden van de massa, laten zien wie je bent, uitdrukking geven aan je individuele stijl: dat is al eeuwenlang de functie van mode. Wat mensen...
Lees verder >
Jezelf onderscheiden van de massa, laten zien wie je bent, uitdrukking geven aan je individuele stijl: dat is al eeuwenlang de functie van mode. Wat mensen dragen aan kleding en sieraden wordt ook beïnvloed door ontwikkelingen in de economie, politiek,...
Lees verder >
Jezelf onderscheiden van de massa, laten zien wie je bent, uitdrukking geven aan je individuele stijl: dat is al eeuwenlang de functie van mode. Wat mensen dragen aan kleding en sieraden wordt ook beïnvloed door ontwikkelingen in de economie, politiek, cultuur en technologie. Dat vraagt om professionals in fashion en mode die hun kennis up-to-date houden en...
Lees verder >

Fashion en mode: 0 opleiding

Filteren

Filter

Help mij kiezen

Als je in je ontwikkeling gaat investeren, wil je natuurlijk wel de juiste keuze maken. Lastig? Wij helpen je graag. Met de slimme keuzehulp vind je in 4 stappen exact wat je zoekt.

 

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date? Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Leer samen

Breng individuele opleidingsplannen samen. Het effect van veel opleidingen is namelijk afhankelijk van de context. Om de opgedane kennis en vaardigheden toe te passen, moet de omgeving meedoen. Het hele team, de afdeling en zelfs de hele organisatie moeten aan de gang. Met elkaar leren én verbeteren op het werk is de manier om bij te blijven. En dat is noodzakelijk om niet te worden ingehaald, want het tempo van verandering in het bedrijfsleven neemt hard toe.

Lees het hele artikel

2.392

Aantal opleidingen, trainingen en cursussen op Opleiding.nl

95.500

Aantal mensen dat jaarlijks een opleiding start naast hun werk

7,7

Gemiddelde waardering van de opleiders achter Opleiding.nl

De kunst van het onderhandelen: 10 tips voor maximaal resultaat!

De een doet het dagelijks voor zijn werk, de ander alleen bij de aanschaf van een auto of huis. Maar of u nu een beginner bent of een doorgewinterde onderhandelaar, er valt altijd wat te leren. Wij geven 10 tips om meer uit uw onderhandelingen te halen.

Fashion en mode

Jezelf onderscheiden van de massa, laten zien wie je bent, uitdrukking geven aan je individuele stijl: dat is al eeuwenlang de functie van mode. Wat mensen dragen aan kleding en sieraden wordt ook beïnvloed door ontwikkelingen in de economie, politiek, cultuur en technologie. Dat vraagt om professionals in fashion en mode die hun kennis up-to-date houden en meebewegen met alle ontwikkelingen.

Trends & ontwikkelingen

Consumenten laten zich vaak onbewust leiden door hun gevoel bij de aanschaf van nieuwe kledingstukken. In tijden van economische of politieke crisis, worden zij angstig en onzeker. En kopen minder snel iets nieuws. Aanslagen, conflicten, wereldleiders die hun spierballen willen tonen: ze drukken allemaal hun stempel op consumentengedrag. Nu we in turbulente tijden leven, zal de mode-industrie zich flexibel moeten opstellen.

Van hoog waterverbruik tot het lozen van gevaarlijke chemische stoffen: de mode-industrie is sterk vervuilend. Dat bewustzijn dringt steeds meer door bij consumenten. Tel daarbij de aandacht in de media voor de schending van mensenrechten en de arbeidsomstandigheden op, en je begrijpt waarom de markt voor eerlijke, duurzame en eco-vriendelijke fashion groeit. Een trend die zich in de komende jaren zal voortzetten.
De gedachte van less is more is hiermee nauw verbonden. Om verspilling tegen te gaan, is er een groeiende groep mensen die kwaliteit verkiest boven kwantiteit. Die de voorkeur geeft aan premium fashion boven massaproducten. Hoe kan de mode- en textielsector daar het beste op inspelen?

Er zijn ook tegengestelde krachten, zoals de drang van consumenten om kleding met korting te willen kopen. Er komen steeds meer outlets, het aantal uitverkooprondes neemt toe, en winkels stunten met kortingsacties. Dat heeft gevolgen voor de winstmarges en voor de beleving van de waarde van merken.
Ook de snelheid waarmee de consument nieuwe collecties verwacht - het gemiddelde ligt nu op zes collecties per jaar - zet de modeontwerpers onder druk. Hoe blijf je creatief en hoe voorkom je plagiaat? Origineel zijn was nog nooit zo complex.

Nieuwe technologieën bieden hierin mogelijk een perspectief. Zo is FashionTech in opkomst: technologie verweven met kleding. Denk aan een vest dat je houding corrigeert, een jurk die verandert van kleur of een pet die meet hoe gestresst je bent. Ben jij in staat dit soort vernieuwende concepten te bedenken?

Populaire opleidingen binnen Fashion en Mode zijn:

HBO Bachelor Bedrijfskunde specialisatie Mode

Wil je als bedrijfskundige aan de slag in de mode- en textielsector? Dan is de opleiding HBO Bachelor Bedrijfskunde met specialisatie Mode echt iets voor jou. Je doet brede bedrijfskundige kennis op, van financieel management tot organisatiegedrag. En dankzij de specialisatie mode leer je de mode- en textielbranche goed kennen. Zo krijg je modules over mode en styling, materiaalkennis en -toepassing en mode- en textielmanagement.

HBO Mode en Textiel

Modetrends zien en herkennen. Kleurenleer. Fabricage van textiel. De opleiding HBO Mode en Textiel geeft je een compleet beeld van de mode- en textielbranche. Niet alleen mode en styling komen uitgebreid aan bod, maar ook materiaalkennis en -toepassing én bedrijfskundig mode- en textielmanagement.  Zo leer je hoe je een collectie samenstelt, experimenteer je met stoffen en kleuren en krijg je les over inkoop en logistiek.

Vakopleiding Imago Stylist

Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een belangrijke presentatie of een nieuwe baan: de juiste outfit geeft mensen zelfvertrouwen. In de vakopleiding Imago Stylist leer je hoe je mensen het imago geeft dat bij hen past. Je verdiept je in lichaamsvormen en kleurtypen, leert alles over trends, en ontdek je hoe je wensen van je klanten scherp krijgt. Ook is er aandacht voor de zakelijke kant die je nodig hebt om een eigen bedrijf te starten.

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000