Training Klantgericht Denken en Handelen

2 dagen - Zet je klant centraal!

Vanaf

€ 1.448,90

Duur

2 dagen

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Boertien Vergouwen Overduin

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Klantgerichte organisaties zijn succesvolle organisaties. Dat is niet verwonderlijk, want een echt klantgerichte organisatie toont zich geïnteresseerd in klanten. Hierdoor komt de klant steeds terug. Tijdens deze boeiende training leer je wat het betekent om als een organisatie de klant écht centraal te stellen. Je gaat aan de slag met reële praktijksituaties, waarbij je leert om ook in lastige situaties klantgericht te blijven. Je hebt oprechte aandacht en interesse in de klant en kijkt op welke manier je hem het beste kunt helpen. Dit zorgt voor tevreden klanten. Daarom ben jij na afloop erg belangrijk voor jouw organisatie.

Jouw resultaat

  • Je hebt inzicht in je eigen effectiviteit en klantgerichtheid in gesprekken en weet welk effect je hebt op gesprekspartners
  • Je voert op een open, prettige en resultaatgerichte manier verschillende soorten gesprekken met klanten, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de technieken luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Je kunt op bondige wijze je organisatie en haar diensten of producten uitleggen
  • Je gaat op een klantgerichte manier om met lastige klantsituaties
  • Je beheerst de juiste technieken om de regie in gesprekken te houden

Voor wie

Medewerkers in organisaties die geregeld in contact komen met (potentiële) klanten, bijvoorbeeld consultants, medewerkers van een klantenservice of accountmanagers.

Aanpak

De training is zeer praktijkgericht, theorie en praktijk worden afgewisseld. De nadruk ligt op oefenen, onder andere met rollenspelen. Hierbij kun je zelf praktijksituaties inbrengen, zodat je oefent met wat jij lastig vindt. De trainer geeft je persoonlijke, grensverleggende feedback. In oefeningen staat het klantgericht werken centraal, in gewone en in moeilijke omstandigheden: bijvoorbeeld wanneer je te maken hebt met kritische klanten, emoties en ‘lastig’ gedrag van je gesprekspartner. Je ontwikkelt nieuwe manieren om met deze situaties en gedragingen om te gaan, zodat je je veel concrete tools eigen maakt. Deze kun je inzetten in je werk.

Waardering

8,7

Gerelateerde trainingen

  • Training Klantgericht Telefoneren
  • Training Assertief en Zelfverzekerd Communiceren
  • Training Commerciële Binnendienst

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

 

Training Klantgericht Denken en Handelen

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

Boertien Vergouwen Overduin - Opleidersscore 8,4

Leiders in trainingen
Boertien Vergouwen Overduin beschikt over meer dan 40 jaar ervaring in het trainen van professionals en biedt innovatieve trainingsmethodieken met de allerhoogste return on investment. Onze missie is tweeledig: enerzijds de ontwikkeling van individuele talenten en anderzijds het optimaliseren van de performance van organisaties. Met onze trainingen haal je er alles uit wat erin zit, voor jezelf én je organisatie.