Social Media Marketing

6 dagen - Van social-mediastrategie naar succesvolle campagnes

Vanaf

€ 2.371,65

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In deze boeiende training leer je hoe je met social media jouw specifieke doelgroepen optimaal kunt bereiken en raken. Je verdiept je in recente ontwikkelingen en leert welke kansen je hieruit kunt grijpen. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om een social-strategieplan te ontwerpen en diverse social-campagneconcepten aan te dragen. Aan de hand van social-mediametingen, leer je je campagnes nog beter afstemmen op je specifieke doelgroepen. Zo draag je optimaal bij aan de realisatie van je online marketingdoelstellingen. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je merkt dan ook meteen resultaat. SRM is niet voor niets de opleider voor marketingprofessionals.

Wat ga je leren

  • Je bent op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van social media
  • Je kunt vanuit online marketingdoelstellingen ook social doelen stellen
  • Je kunt de social-mediamix samenstellen uit betaalde en gratis social-mediacampagnes
  • Je weet op basis van de social-mediamix de ultieme social strategie te formuleren en implementeren
  • Je kunt aan de hand van diverse tools nauwkeurig targeten, zodat je je specifieke doelgroepen beter bereikt en waste voorkomt
  • Je kent social influencers en weet hoe je langdurige samenwerkingsverbanden met hen opbouwt

Voor wie

Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketeer of communicatiemedewerker. Daarbij heb je de ambitie om social media strategisch in te zetten en daarmee het effect op specifieke doelgroepen te versterken. Dat maakt juist deze training van SRM voor jou geschikt.

Programma

Tijdens deze training maak jij je social-mediamarketing volledig eigen. Je leert hoe je social-mediadoelen kunt stellen en deze doelen op verschillende wijzen effectief en efficiënt kunt bereiken. Zo ontwikkel je vaardigheden om een community op te richten, leer je hoe je traffic kunt stimuleren of de naamsbekendheid kunt verhogen. Op basis hiervan kun je een weloverwogen beslissing nemen tussen betaalde Ads en organische campagnes, die samen leiden tot de ultieme social-mediamix. In deze social-mediamix neem je onder andere op welk kanaal je benut, op welk moment en met welke boodschap. Daarbij leer je met welke tools je het effect van social inspanningen kunt monitoren. Zo kun je campagnes tussentijds bijsturen en bereik je het gewenste effect op je doelgroepen.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Vervolg

Wil je na de training Social Media Marketing nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Influencer Marketing

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je verdiept je in onderwerpen als tone of voice, contentplanning en communitymanagement. Je ontwikkelt je op het gebied van social-mediamarketing. Door ervaringen uit te wisselen met je docent en medestudenten doe je nieuwe inzichten op die je direct in je eigen werk kunt toepassen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Welke content werkt wel en welke niet?
  • Risico's
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van je social-mediaomgeving
  • Social media monitoring tools
  • Communitymanagement
  • Organisatorische consequenties
  • Social business
  • Leidraad intern beleid

Social Media Campagnes

(3 dagen)

  • Social-campagneconcepten
  • Branding
  • Campagnedoelstellingen
  • Contentplanning
  • Budgetplanning
  • Tone of voice
  • Leer de targetmogelijkheden
  • Het managen van een actieve campagne
  • Het meten van een social campagne
  • Social influencers inzetten
  • Effectief personaliseren van communicatie
  • Social advertising campagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat
  • Webcare

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Social Media Marketing' van SRM.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Duur

De training Social Media Marketing duurt 6 dagen.

Planning

Je kunt deze training ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten e-learning variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 2.279,-
Studiemateriaal
€ 70,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 2.364,-
BTW bedrag
€ 7,65
Totaalprijs (inclusief BTW)
€ 2.371,65

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Social Media Marketing

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure