Professioneel Secretaresse - 27 maanden

Uitdagend programma voor op-en-top regelaars

Opleider

Schoevers

Prijs

€ 7.630,00

Niveau

MBO-programma

Duur

27 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het beroep van de secretaresse is afwisselend en veelzijdig en dat zie je terug in de Schoevers-opleiding Professioneel Secretaresse. Communiceren, organiseren en klantgericht handelen vormen de kern van alle Schoevers-opleidingen. Na het afronden van deze opleiding behoor je dan ook tot de top in jouw vakgebied. Je verwerkt post en e-mails, notuleert, beheert agenda’s en bent de spil van de organisatie of afdeling. Bovendien kun je prima uit de voeten met Word, Excel, Outlook en PowerPoint en weet je hoe je deze middelen efficiënt inzet bij je dagelijkse werkzaamheden. Schoevers weet als geen ander hoe de dagelijkse praktijk van de secretaresse eruitziet en onze docenten delen hun ervaring graag met jou.

Doelgroep

Je bent een op-en-top regelaar. Je organiseert en coördineert graag en vindt heldere communicatie belangrijk. Je wilt de top bereiken in je vakgebied en daarvoor ook een topdiploma halen. Als je aan de slag wilt in een internationale omgeving, kies dan voor de opleiding Internationaal Secretaresse.

In deze opleiding gaan we op hoog niveau met Word aan de slag en ontwikkel je basisvaardigheden voor het gebruik van Excel en PowerPoint. Ben je al bekend met Word, Excel en PowerPoint? Dan adviseren wij je om de opleiding Secretaresse te volgen. Je volgt dan hetzelfde programma, op de 3 computervaardigheidstrainingen na.

Vooropleiding

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Doel en opzet van de opleiding

Het programma bestaat uit de modules van de opleiding Secretaresse en een apart kort en intensief trainingsprogramma gericht op computervaardigheden. De opleiding kent een zeer praktijkgerichte aanpak. Het programma wordt verzorgd door ervaren vakdocenten. Als je al een bij de opleiding passende werkomgeving hebt, merk je dat direct. Je leert dingen die je meteen in je eigen werk kunt toepassen. In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heb je toegang tot een prettige online leeromgeving waar je veel informatie vindt, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en je docent.

Voorbereiding

Als je de lessen voorbereidt, haal je meer rendement uit de bijeenkomsten. Houd als richtlijn aan dat je ongeveer evenveel tijd bezig bent met de voorbereiding als de duur van de lestijd.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Bij het aantal bijeenkomsten wordt uitgegaan van de avondvariant. Bij de dagvariant heb je altijd 2 bijeenkomsten op dezelfde dag. In de opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Word Advanced: Documenten Indelen en Tabellen

(2 bijeenkomsten)

  • Structuur van Word:
  • Wat zijn sjablonen
  • Wat zijn opmaakprofielen
  • Wat zijn alinea’s
  • Wat zijn secties
  • Opmaak bekijken
  • Document opmaken:
  • Marges instellen
  • Pagina-einden
  • Kop- en voetteksten
  • Sectie-einden
  • Krantenstijlkolommen
  • Randen en arcering:
  • Tekstkader
  • Alineakader
  • Paginakader
  • Kader of arcering verwijderen
  • Tabellen:
  • Tabel maken
  • Tabel opmaken
  • Tabel bewerken
  • Kolombreedte en rijhoogte
  • Samenvoegen en splitsen
  • Sorteren
  • (Eenvoudig) rekenen in tabellen

Word Advanced: Werken met Lange, Complexe Documenten

(2 bijeenkomsten)

  • Stijlen in documenten:
  • Soorten stijlen
  • Stijlen toepassen
  • Stijl voorzien van kopnummering
  • Stijlen maken, wijzigen
  • Stijl verwijderen
  • Beheer van stijlen
  • Elektronische verwijzingen:
  • Inhoudsopgave en index
  • Voet- en eindnoten
  • Bijschriften
  • Citaten, bibliografie en bronvermelding
  • Kruisverwijzing
  • Hyperlinks
  • Documentnavigatie en overzichtsweergave:
  • Navigatievenster
  • Zoeken en werken met uitgebreide ­zoekopties
  • Documentstructuur
  • Overzichtsweergave
  • Werken met kopniveaus
  • Illustraties en afbeeldingen:
  • Mediagalerie
  • Illustratie invoegen
  • Afbeeldingen invoegen en bewerken
  • Afbeeldingseffecten
  • Tekenen, SmartArt, grafiek, scherm­afbeelding:
  • Objecten invoegen en bewerken
  • WordArt invoegen
  • Tekst en afbeeldingen combineren
  • Initialen gebruiken
  • Schermafbeelding maken
  • Grafiek invoegen
  • SmartArt invoegen en bewerken

Excel Basis

(4 bijeenkomsten)

  • Kennismaken met Excel
  • Een werkmap maken
  • Tekst en getallen invoeren
  • Cellen selecteren, kopiëren en verplaatsen
  • Berekeningen uitvoeren met Excel
  • Cellen en kolommen opmaken
  • Grafieken kiezen en invoegen
  • Afdrukken van paginabereik

PowerPoint Advanced: Dynamische Presentaties en Animaties

(2 bijeenkomsten)

  • Diaovergang:
  • Diaovergang aanbrengen
  • Effectopties voor diaovergang
  • Tijdsinstellingen
  • Diaovergang verwijderen
  • Animaties:
  • Animatie toevoegen
  • Effectopties en tijdsinstellingen voor animaties
  • Animatiepaden
  • Bijzondere effecten voor tekstobjecten, grafieken en SmartArt-afbeeldingen
  • Diavoorstellingen:
  • Diavoorstelling instellen
  • Tijdsinstellingen voor try-out
  • Interactieve voorstelling:
  • Hyperlinks en actie-instellingen
  • Actie-instellingen
  • Startdia maken
  • Diavoorstelling instellen:
  • Try-out voor tijdsinstellingen
  • Doorlopende voorstellingen
  • Aangepaste voorstellingen
  • Presentatie delen met anderen:
  • Dia's uit een andere presentatie overnemen
  • Opslaan voor oudere versies
  • Opslaan als diavoorstelling
  • Opslaan als pdf
  • Diavoorstelling uitzenden
  • Opslaan op een SharePoint Server
  • Opslaan op het web
  • Video maken van een presentatie
  • Pakket inpakken voor cd-rom/usb-stick

Ontvangst en telefoontechniek

(6 bijeenkomsten)

  • Persoonlijke uitstraling
  • Houding, gedrag en stemgebruik
  • Inkomend verkeer adequaat afhandelen
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonnotities maken
  • Denken en werken vanuit de klant
  • Proactief meedenken met de klant
  • Lastige gesprekken voeren
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Bevestigen van een afspraak
  • Ontvangst van gasten regelen met (actuele) route en parkeeroverzicht
  • Ophalen en wegbrengen van gasten
  • Actief aandacht geven aan wachtende gasten

Correct Nederlands

(6 bijeenkomsten)

  • Basis grammatica
  • Werkwoordstijden
  • D’s en t’s
  • ‘t Kofschip/fokschaap
  • Voltooid deelwoord
  • Samenstellingen
  • Tussen-n en tussen-s
  • Meervouden
  • Hoofdletters
  • Vele/velen, u/uw, hun/hen en grote/grootte

Plannen en organiseren

(6 bijeenkomsten)

  • Werkverdeling en coördinatie
  • Maken van effectieve planningen
  • Omgaan met aanpassingen en ­veranderingen
  • Zicht houden op voortgang
  • Bijsturen van planningen
  • Planmatig organiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Heldere werkafspraken
  • De kracht van eenvoud
  • Effectiever werken

Notuleren

(6 bijeenkomsten)

  • Voorbereiden van een vergadering
  • Rollen in een vergadering
  • Verschillende verslagvormen en hun kenmerken
  • Luisteren en aantekeningen maken
  • Uitwerken van aantekeningen
  • Actiepunten-/besluitenlijst
  • Beknopt verslag

Online werken en agendabeheer

(6 bijeenkomsten)

  • Het nieuwe werken
  • Ontwikkelingen in het vakgebied van de supportprofessional
  • Digitaal documentmanagement
  • Online tools voor samenwerking
  • Virtueel vergaderen
  • E-mailetiquette
  • Diverse agenda’s/mailboxen beheren
  • Vergadercycli plannen, personen uitnodigen

Zakelijke correspondentie

(6 bijeenkomsten)

  • De zakelijke brief als communicatie­middel
  • Corresponderen via e-mail
  • Lay-out van een brief versus huisstijl
  • Gestructureerd schrijven
  • Lezergericht formuleren en redigeren
  • Schrijven: de juiste toon
  • Openings- en slotalinea’s
  • Zinsbouw en woordkeuze

Officieel Schoevers-diploma

De module Ontvangst en telefoontechniek rond je af met een mondeling examen. De modules Zakelijke correspondentie en Notuleren worden afgerond met een schriftelijk examen. De module Plannen en organiseren sluit je af met een praktijkopdracht. De overige modules worden afgerond met een digitaal examen. Naast deze modules volg je nog trainingen gericht op computervaardigheden. Aan deze trainingen zijn geen examens gekoppeld. Na een succesvolle afronding van alle modules en het volgen van de trainingen, ontvang je het zeer gewaardeerde Schoevers-diploma ‘Professioneel Secretaresse’. Met dit diploma zijn je carrièreperspectieven uitstekend!

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

De opleiding duurt 27 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 36 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Daarnaast zijn er 5 trainingsdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur voor computervaardigheden. Door de unieke combinatie van onderdelen zijn er verschillende werkdagen waarop je dit programma volgt. Je vindt alle data op www.schoevers.nl. Je kunt deze opleiding ook grotendeels op afstand volgen op basis van e-learning. Deze opleiding kun je ook in 15 maanden volgen.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-

Cursusgeld: € 5.140,-

Studiemateriaal: € 75,- (per module)

Examenkosten: € 195,- (per digitaal examen)

€ 195,- (per moduleopdracht)

€ 260,- (per mondeling examen)

€ 195,- (per schriftelijk examen)

Reprorechten: € 15,-

Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is.

Je kunt deze opleiding ook in 2, 9 of 27 termijnen betalen.

Opleider

Schoevers

Prijs

€ 7.630,00

Niveau

MBO-programma

Duur

27 maanden

Inschrijven
PDF download
Kostenoverzicht

Heb je een vraag?

Onze opleidingsadviseurs beantwoorden graag al je vragen. Je kunt ze bellen van maandag tot en met donderdag van 08:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.
  • 088 - 9 390 000

Zo creëer je een lerende organisatie

Hoe blijf je als organisatie up-to-date?
Continue resultaatverbetering, innovatie, het gebruik van nieuwe technieken en de druk van concurrenten en klanten vereisen veranderende organisaties en ander gedrag. Hoe zorg je ervoor dat je deze uitdaging als ondernemer, manager of leidinggevende aankunt? Door te blijven leren als organisatie. Creëer een lerende organisatie.

Data-talent gezocht op marketingafdelingen

Uit de ‘DM Barometer - De marketeer in 2015’ van DDMA blijkt dat marketingafdelingen snakken naar marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. De huidige technische infrastructuur en de talent gap op dit gebied zorgen ervoor dat marketingafdelingen onvoldoende toegespitst zijn op de kansen die data biedt.
 
Lees het hele artikel

Nieuwsbrief

Schoevers

Schoevers. Dan ben je meer waard.
Met meer dan 100 jaar ervaring is Schoevers dé aanbieder van MBO- en HBO-opleidingen en trainingen voor secretaresses en managementondersteuners. Onze opleidingen bieden een geweldige carrièrestart voor jonge, gedreven en servicegerichte mensen. Daarnaast biedt Schoevers een compleet pakket van opleidingen en trainingen voor werkende supportprofessionals en voor professionals die een overstap maken richting dit vakgebied.