Online Marketing Manager

10 maanden - Grip op je online marketingteam

Vanaf

€ 0,00

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Ben jij werkzaam als marketingprofessional en ambieer je een functie op managementniveau? Tijdens deze opleiding breng je op praktijkgerichte wijze de huidige marketinginspanningen van je organisatie in kaart. Daarbij doe je nieuwe inzichten op om creatieve oplossingen aan te dragen voor uiteenlopende marketingvraagstukken. Ook krijg je handvatten aangereikt om je online inspanningen te structureren en effectief te vertalen naar een gefundeerde middelenstrategie. Zo ontwikkel je vaardigheden om maximaal rendement uit je marketingeuro te halen. SRM staat niet voor niets bekend als hét opleidingsinstituut voor marketingprofessionals. Met een officieel diploma van SRM geef je je carrière een flinke boost.

Wat ga je leren

  • Je kunt de werking van de belangrijkste online marketingmiddelen doorgronden
  • Je weet waar je online marketingspecialisten op kunt aansturen
  • Je ziet in waar je online marketingbureaus op moet beoordelen
  • Je bouwt een netwerk op van kundige online marketingprofessionals
  • Je weet welke middelen de meeste waarde toevoegen in de funnel
  • Je kent de mogelijkheden tussen de verschillende online marketingmiddelen
  • Je hebt je ontwikkeld tot een online marketing- en/of communicatiemanager die weet hoe online middelen worden ingezet om de (online) marketingdoelstellingen te behalen

Programma

In deze unieke opleiding van SRM word je volledig klaargestoomd voor een functie als online marketingmanager. Je ontwikkelt de vaardigheden om online marketingmiddelen optimaal in te zetten ten behoeve van de marketingdoelstellingen. Zo ontdek je synergieën tussen de verscheidene online marketingmiddelen en leer je hoe je maximaal rendement uit de huidige marketinginspanningen kunt behalen. Ook ontwikkel je vaardigheden om campagnestrategieën te bedenken, te briefen en efficiënt uit te laten voeren door jouw team van marketingprofessionals. Na afloop van deze opleiding kun jij online marketingcampagnes succesvol managen en zorg je voor maximaal rendement.

Topdocenten uit de praktijk

De docenten worden door SRM zorgvuldig geselecteerd. Vakkennis binnen online markten, ruime en actuele ervaring in het vakgebied en didactische kwaliteiten zijn de belangrijkste criteria. Op elke bijeenkomst wordt een docent ingezet die in zijn of haar dagelijkse praktijk met alle facetten daarvan in aanraking komt. Hierdoor weten de docenten de theorie eenvoudig te vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk.

Vervolg

Wil je na Online Marketing Manager nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Online Marketing Manager
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • Executive Master Digital en Geïntegreerde Marketingcommunicatie

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Je ambieert een functie als online marketingmanager, je bent net gestart in deze functie of je wilt je verder ontwikkelen in deze functie. Daarbij wil je je kennis en inzichten op het gebied van online marketing verder uitbreiden, zodat je je team nog beter kunt begeleiden naar de realisatie van marketingdoelstellingen. Daarbij ken je de waarde van een officieel SRM-diploma en wil jij je met dit waardevolle diploma sterk onderscheiden op de arbeidsmarkt.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Tijdens dit programma doorgrond je de werking van de belangrijkste online marketingmiddelen. Na afloop weet je waar je de online marketingspecialisten in je team op kunt aansturen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

User Experience

(1 dag)

  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van je doelgroep
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
  • Indexatie verbeteren
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Google Analytics en Google Search Console
  • SEO monitoring

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Budgetten en biedingen
  • Campagnes opzetten
  • Targeting van de juiste doelgroep

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • A/B-testing e-mailcampagnes

Social Media Strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Risico's
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Leidraad intern beleid

Online Advertising

(2 dagen)

  • Online advertising in de customer journey
  • Creatives
  • Realtime advertising
  • Synergiekanalen
  • Meten en ROI social en online advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving

Conversatieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)

  • Methoden voor conversieoptimalisatie
  • Conversiegerichte teksten beoordelen
  • Interpreteren van je Google Analytics data
  • Belangrijke KPI's
  • A/B- en multivariate testen
  • CRO-piramide

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Van data naar inzichten
  • SEO-rapportages
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • E-commerce

Customer Journey

(1 dag)

  • Customer experience
  • Customer journey mapping
  • Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen

Online Campagnes Aansturen

(3 dagen)

  • Aansluiten van online campagnes op branding en positionering
  • Online advertising campagnes opzetten, briefen, optimaliseren en evalueren
  • Campagnes beoordelen op rendement

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je eigen praktijkomgeving. Na succesvolle afronding van deze eindopdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Marketing Manager' van SRM, toonaangevend binnen de marketingbranche. Daarmee verbreed je je carrièreperspectieven aanzienlijk.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Opleidingsvarianten

De opleiding Online Marketing Manager duurt 10 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Online Marketing Manager

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure