Online Campagnes Aansturen

3 dagen - Bedenken, briefen en beheersen

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketingcampagnes draaien 7 dagen per week, 24 uur per dag. De resultaten veranderen continu en er zijn allerlei algoritmes aan het werk die deze campagnes realtime optimaliseren. Hoe zet je een campagne zo op dat je controle houdt over wat er gebeurt en je dit op elk moment kunt bijsturen? Waar let je op bij het optimaliseren van social en display advertenties, e-mails of real time bidding (RTB) campagnes? En hoe behaal je het beste resultaat? Leer dit doorgronden tijdens deze resultaatgerichte training Online Campagnes Aansturen van SRM. Je ontwikkelt praktische toepassingsmogelijkheden die je direct kunt inzetten. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.

Wat ga je leren

  • Je kunt een goede en volledige briefing opstellen voor een online campagne: voor het creatief bureau en je technische collega's
  • Je hebt overzicht van alle beschikbare middelen, de verschillende opties om gebruik te maken van data, creatieve formaten en de daarbij behorende benchmarks
  • Je weet hoe je campagnes voor e-mail, display en Facebook plant en opzet voor efficiënt campagnemanagement
  • Je kunt online campagnes doorzien en beoordelen op rendement
  • Je weet hoe je campagnes in een demand side platform (DSP), op Facebook en voor e-mail optimaliseert
  • Je kunt campagnerapportages beoordelen en samenstellen

Voor wie

Deze training is bedoeld voor de online professional, die online campagnes vanuit strategisch niveau wil benaderen. Tijdens deze training leer je campagnes ontwerpen, uitvoeren en bijsturen. Met deze training til je je kennis en vaardigheden naar een hoger niveau. Met SRM blijf jij met voorsprong dé beste marketing- en communicatieprofessional, je hele carrière lang.

Programma

In deze training ga je aan de slag met het ontwerpen, briefen en aansturen van online campagnes. Je start met het formuleren van een online strategie en verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je ontwikkelt vaardigheden om deze uit te werken in een briefing, mediaplan en daadwerkelijke campagnes. Uiteraard komt ook de optimalisatie van lopende campagnes en rapportages uitgebreid aan bod. Je leert alles over campagnemanagement van online, data driven campagnes. Van begin tot eind. Zo kun jij succesvolle campagnes ontwerpen en beheersen.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij jezelf sterk ontwikkelt.

Vervolg

Wil je na Online Campagnes Aansturen nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Online Marketing Manager
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • Executive Master Digital en Geïntegreerde Marketingcommunicatie
 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Online Campagnes Aansturen' van SRM.

Programma

Je ontwikkelt de kennis en vaardigheden om online campagnes aan te sturen. Van het opstellen van een briefing tot het optimaliseren van je uiting. Uiteraard evalueer je je campagnes ook. De inzichten die je hieruit haalt, kun je toepassen in je volgende campagnes.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Campagneontwikkeling

  • Campagnestrategieën opzetten
  • Customer journey
  • Aansluiten van online campagnes op branding en positionering

Campagneplanning

  • Online advertising campagnes managen
  • Briefing en mediaplan opstellen
  • Haalbaarheid van het mediaplan beoordelen

Campagnemanagement

  • Realtime optimaliseren van je campagne
  • Noodzakelijke en handige tools

Effectiviteit van campagnes

  • Campagnes beoordelen op rendement
  • Campagnerapportage en -evaluatie
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

De training Online Campagnes Aansturen duurt 3 dagen.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Lesgeld: € 1.450,-
Studiemateriaal: € 61,50
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Online Campagnes Aansturen

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure