Online Campagnes Aansturen

3 dagen - Bedenken, briefen en beheersen

Vanaf

€ 1.532,60

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketingcampagnes draaien 7 dagen per week, 24 uur per dag. De resultaten veranderen continu en er zijn allerlei algoritmes aan het werk die deze campagnes realtime optimaliseren. Hoe zet je een campagne zo op dat je controle houdt over wat er gebeurt en je dit op elk moment kunt bijsturen? Waar let je op bij het optimaliseren van social en display advertenties, e-mails of real time bidding (RTB) campagnes? En hoe behaal je het beste resultaat? Leer dit doorgronden tijdens deze resultaatgerichte training Online Campagnes Aansturen van SRM. Je ontwikkelt praktische toepassingsmogelijkheden die je direct kunt inzetten. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.

Wat ga je leren

  • Je kunt een goede en volledige briefing opstellen voor een online campagne: voor het creatief bureau en je technische collega's
  • Je hebt overzicht van alle beschikbare middelen, de verschillende opties om gebruik te maken van data, creatieve formaten en de daarbij behorende benchmarks
  • Je weet hoe je campagnes voor e-mail, display en Facebook plant en opzet voor efficiënt campagnemanagement
  • Je kunt online campagnes doorzien en beoordelen op rendement
  • Je weet hoe je campagnes in een demand side platform (DSP), op Facebook en voor e-mail optimaliseert
  • Je kunt campagnerapportages beoordelen en samenstellen

Voor wie

Deze training is bedoeld voor de online professional, die online campagnes vanuit strategisch niveau wil benaderen. Tijdens deze training leer je campagnes ontwerpen, uitvoeren en bijsturen. Met deze training til je je kennis en vaardigheden naar een hoger niveau. Met SRM blijf jij met voorsprong dé beste marketing- en communicatieprofessional, je hele carrière lang.

Programma

In deze training ga je aan de slag met het ontwerpen, briefen en aansturen van online campagnes. Je start met het formuleren van een online strategie en verdiept je in uiteenlopende selectiecriteria per middel, doelgroep, data en creatie. Je ontwikkelt vaardigheden om deze uit te werken in een briefing, mediaplan en daadwerkelijke campagnes. Uiteraard komt ook de optimalisatie van lopende campagnes en rapportages uitgebreid aan bod. Je leert alles over campagnemanagement van online, data driven campagnes. Van begin tot eind. Zo kun jij succesvolle campagnes ontwerpen en beheersen.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Vervolg

Wil je na Online Campagnes Aansturen nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • Online Marketing Manager
  • SRM Executive Master Digital Marketeer C
  • Executive Master Digital en Geïntegreerde Marketingcommunicatie

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn.

Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent.

Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

 

Online Campagnes Aansturen

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure