NIMA C

10 maanden - Het ultieme vakdiploma voor de strategisch marketeer

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Wil je beschikken over de vaardigheden én het inzicht om complexe strategische marketingvraagstukken om te zetten in commercieel beleid? Wil jij weten welke ontwikkelingen in ons vakgebied echt relevant zijn? Dan is het volgen van onze opleiding NIMA C de oplossing. Het diploma NIMA C is hét internationaal erkende bekwaamheidsbewijs voor de strategisch marketeer. Met deze exclusieve SRM-opleiding verbreed je je carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.

Vrijstellingen

Deze opleiding geeft vrijstellingen in de Master in Marketingmanagement van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren naar deze Master en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden? Dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen in de Masteropleiding. Zo houd je zicht op een verkort programma richting een volledige Mastergraad.

NIMA Education Partner

Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de beroepsvereniging voor marketing, communicatie en sales. Jaarlijks leggen duizenden professionals de NIMA-examens af. Dat maakt NIMA toonaangevend binnen de branche. SRM heeft als Education Partner van NIMA het exclusieve recht om jou volledig voor te bereiden op deze examens. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM leer jij direct hoe je de theorie kunt toepassen binnen jouw praktijkomgeving. De slagingspercentages van onze deelnemers bewijzen keer op keer het succes van deze aanpak.

Wat ga je leren

  • Je ontwikkelt je op strategisch niveau op het gebied van marketing
  • Je kunt de interne en externe omgeving van de organisatie analyseren en er verbeterpunten uit halen voor een te volgen strategie of positionering
  • Je bent bekend met verschillende marketingmodellen en kunt deze toepassen op uiteenlopende vraagstukken

Voor wie

Je bent nauw betrokken bij het bepalen van het commerciële beleid van een merk of businessunit. Je bent bijvoorbeeld werkzaam als marketingmanager, brandmanager, marketingcommunicatiemanager, productmanager, salesmanager. Het is ook mogelijk dat je ruime ervaring hebt in een ander vakgebied en op managementniveau wilt kunnen meebeslissen over het commerciële beleid van een businessunit. Ook dan is dit de juiste opleiding voor jou.

Deze opleiding wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor medior en senior communicatie- en marketingprofessionals die op strategisch niveau binnen hun organisatie aan de slag willen gaan of meer diepgang zoeken in hun werk.

Programma

Tijdens deze opleiding zul je je strategische visie en inzicht in het gebied van marketing aanzienlijk verbeteren. Je ontwikkelt vaardigheden om complexe commerciële problemen vanuit een helikopterview grondig en doeltreffend te analyseren. Je leert hoe je de uitkomsten hiervan vertaalt naar een slagvaardig commercieel en strategisch marketingbeleid. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om dit concreet te verwerken in een strategisch marketingplan, dat ook feitelijk implementeerbaar is. Onder leiding van zeer ervaren en deskundige praktijkdocenten word je uitstekend voorbereid op de examens.

Toelatingseisen

Voor deze opleiding gelden geen specifieke vooropleidings- of ervaringseisen. Wel wordt er verwacht dat je ruime ervaring hebt binnen het marketingvakgebied. Ook wordt uitgegaan van voorkennis op NIMA B of vergelijkbaar niveau. Wil je je kennis van NIMA B opfrissen? Dan raden we je aan eerst de Voorbereiding NIMA C te volgen.

Topdocenten en coaches

SRM selecteert docenten en coaches met grote zorg. Zij beschikken over specifieke vakkennis, hebben ruime en actuele ervaring in het vakgebied en beheersen natuurlijk ook uitstekende didactische vaardigheden. Daarbij ondersteunen de coaches jou volledig bij je persoonlijke ontwikkeling. Zij bieden je ruimte voor eigen invulling, zodat je studie nog waardevoller wordt voor je praktijk. SRM realiseert al jarenlang de hoogste slagingspercentages binnen NIMA C. Je doet er dan ook erg verstandig aan om voor SRM te kiezen.

Vervolg

Wil je na de opleiding NIMA C nog meer leren? Misschien is een van de volgende opleidingen van onze businesspartner NCOI interessant voor jou:

  • Master in Marketingmanagement Verkort voor NIMA C < 10 jaar
  • MBA voor Marketeers
 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Bijzonder hoog leerrendement

Omdat je kiest voor SRM, kies je voor de allerbeste voorbereiding op je examen NIMA C. Je kiest met SRM dan ook voor het hoogste slagingspercentage van Nederland. We bereiken dit onder andere met onze unieke aanpak. Naast de lesbijeenkomsten neem je actief deel aan 2 studieweekenden (inclusief overnachting), waarin je samen met andere marketingprofessionals het maximale uit jezelf haalt. SRM creëert tijdens deze weekenden effectieve leersituaties die heel dicht bij de dagelijkse beroepspraktijk komen. Het resultaat? Het leerrendement is hoger en je bent gedurende de gehele opleiding optimaal gemotiveerd. Bovendien bouw je tijdens deze weekenden netwerkrelaties op met medestudenten en topdocenten uit de praktijk. De opleiding NIMA C bij SRM betekent dan ook een grote stap in je carrière. Het is niet voor niets dat SRM op 1 staat in de Emerce 100 voor opleiders.

Examen en diploma

Je rondt de module NIMA C01 Strategische Marketingplanning af met een digitaal examen. De module NIMA C02 New Business Models rond je af met een praktijkgerichte opdracht. Vervolgens sluit je de opleiding af met een afstudeeropdracht en mondelinge toelichting hierop. De afstudeeropdracht lever je minimaal 4 weken voor je mondelinge verdediging in.

De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA C’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie, wanneer, welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Programma

Met NIMA C ontwikkel je je op strategisch niveau binnen je eigen organisatie. Met je inzicht in de markt, marketingmodellen en ontwikkelingen draag je bij aan een succesvolle marketingstrategie. De theorie koppel je direct aan je eigen werkomgeving.

Tijdens het programma ontvang je 8 tot 10 uur individuele begeleiding, waardoor je je verder ontwikkelt in de voor jou relevante thema's, zodat je nog beter voorbereid bent op het afstuderen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

NIMA C01 Strategische Marketingplanning

(9 bijeenkomsten)

  • Marketing en strategische analyse
  • Business definitie
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse externe omgeving en marktpositie
  • Key issues en kernprobleem
  • Strategische opties en optiekeuze
  • Uitwerking van de marktstrategie
  • Grote strategische denkers en hun relevantie in 2020

NIMA C02 New Business Models

(11 bijeenkomsten)

  • Online ontwikkelingen: disruptie?
  • Toonaangevende marketingstrategieën
  • Zijn de oude modellen nog relevant?
  • Wat ontbreekt in het traditionele planningsmodel?
  • Blue Ocean Strategy of Blue Ocean Sprookjes?
  • Canvas model, modieus verhaaltje of zinnig nieuw denkmodel?
  • De platformrevolutie
  • Actuele businesscases: tops en flops

NIMA C03 Afstudeeropdracht

(2 bijeenkomsten)

  • Opstellen strategisch marketingplan
  • Toepassen van kennis en inzicht in praktische aanpak
  • Plaatsen binnen het kader van eigen bedrijfssituatie
  • Doorvertalen en concreet uitwerken van marketingstrategie
  • Inleveren plan en mondelinge verdediging bij NIMA
  • Individuele begeleiding
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning
    Planning

    Opleidingsvarianten

    De opleiding NIMA C duurt 10 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur of van 14.00 uur tot 22.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur en 4 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur, waarvan 2 bijeenkomsten ook een avondprogramma hebben.

    Investering
    Investering
    Investering
    Investering
    Investering

    Investering

    Lesgeld: € 5.910,50
    Studiemateriaal: € 381,50
    Examenkosten: € 928,- (per )
    € 210,- (per schriftelijk examen)
    Reprorechten: € 15,-
    Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

    Locatie- en arrangementskosten

    Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

    Reprorechten en hand-outs

    Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

    Fiscaal voordeel

    Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

    Btw

    Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

    Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

    Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

    Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

    NIMA C

    Opleidingsniveau

    Vakopleiding

    Erkenningen

    Meer informatie

    Download brochure