Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

NCOI

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing en e-business is en blijft een groeimarkt. Wilt u hiervan profiteren en u ontwikkelen in deze creatieve en innovatieve sector? In deze opleiding krijgt u inzicht in online marketing en de strategische toepassing ervan. U ontwikkelt zich op Masterniveau en maakt een grote stap in uw carrière. Bovendien is de Master in Marketingmanagement speciaal ontwikkeld voor werkenden. Alles is zo gepland en georganiseerd dat het prima te combineren valt met een baan.

Doelgroep

Deze opleiding is gericht op ambitieuze mensen die op Masterniveau breed opgeleid willen worden in strategisch marketingmanagement met een specialisatie in online marketing en e-business.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkelt u zich op het hoogste niveau. U doorloopt 2 fases, het kern- en het topprogramma, en u studeert af. In de opleiding gaat u op Masterniveau aan de slag met opdrachten en cases uit de praktijk. Dit doet u onder leiding van docenten uit het werkveld. Zij weten precies wat er zich in het werkveld afspeelt en kunnen u daarom uitstekend begeleiden bij vraagstukken. Ook kunt u de opdrachten in uw huidige organisatie toepassen, zodat uw studie direct rendement heeft.

Elke Masterclass rondt u steeds in 8 avonden of 4 dagen af. U wordt tijdens de opleiding ondersteund door onze gebruiksvriendelijke online leeromgeving. U kunt kiezen uit een dagvariant van 1 dag per 2 weken of een avondvariant van 1 avond per week. Ook kunt u deze opleiding online volgen via e-learning. Zie Studeren op afstand.

Toelatingsvoorwaarden

U kunt deze Master volgen als u een HBO Bachelor- of academische opleiding heeft afgerond. Heeft u dit niet, dan kunt u ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Gunstige financiering

Betaalt u het programma zelf? Vanwege de officiële erkenning van NCOI kunnen uw opleidingskosten grotendeels gefinancierd worden door de overheid, dit heet levenlanglerenkrediet. Zie levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Meer informatie en kosten

U kunt uw opleidingskosten volledig aftrekken van uw belastbaar inkomen bij uw belastingaangifte. Zie NCOI University of Applied Sciences voor meer praktische informatie en de kosten van de opleiding.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Afstuderen

U werkt stapsgewijs toe naar uw afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maakt u bovendien een praktische opdracht waarin u de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. U rondt uw Masteropleiding af met een afstudeeropdracht. Hiermee toont u aan dat u de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. U kunt uw afstudeeropdracht laten aansluiten bij uw specialisatierichting. Zo geeft u op basis van uw eigen interesses en ambities vorm aan uw opleiding.

Erkend getuigschrift

U sluit uw Masteropleiding af met het officiële getuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met als specialisatie Online marketing en e-business van NCOI University of Business Studies. Daarnaast heeft u het recht de graad MA (Master of Arts) te voeren. Deze opleiding is geaccrediteerd door de NVAO en voldoet aan de eisen voor Masteropleidingen. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW).

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Communicatiestrategie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Masterclass E-commerce 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Introductie e-commerce
    • Innovatie in de IT-infrastructuur
    • Innoveren aan verkoop- en productiezijde
    • Het definiëren van een virtuele organisatie
    • E-commerce en CRM
    • E-commerce in de organisatie
    • De impact van e-commerce op de organisatiestrategie
    • Randvoorwaarden voor succesvolle toepassing van e-commerce
    • Koppeling met de backoffice
    • Supply chain management en e-commerce
    • Ketenmanagement
  • Praktijkopdracht 5 EC
    • Toepassing van de modules in een praktische afsluitende opdracht
  • Afstudeeropdracht 13 EC
    • Praktische afstudeeropdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses

Fase 1 Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Fase 2 Topprogramma

In fase 2 van deze opleiding volg je 2 afsluitende Masterclasses en kies je een specialisatie. In de tweede fase combineer je opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Inschrijfgeld: € 150,-
Lesgeld: € 15.990,-
Studiemateriaal: € 1.750,-
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering: € 2.990,-
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

NCOI Opleidingen

Hoe hoog leg jij de lat?
NCOI Opleidingen is de praktijkopleider voor iedereen met werkervaring. Onze unieke praktijkgerichte aanpak sluit precies aan bij mensen met een drukke baan. Ook zijn onze programma’s uitstekend geschikt voor mensen met werkervaring die tijdelijk geen baan hebben en die een opleiding willen volgen om de baan van hun dromen te bemachtigen.