Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

NVAO-geaccrediteerde Masteropleiding

Vanaf

€ 21.053,85 incl. BTW

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

NCOI

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Online marketing en e-business is en blijft een groeimarkt. Wil je hiervan profiteren en je ontwikkelen in deze creatieve en innovatieve sector? In deze opleiding krijg je inzicht in online marketing en de strategische toepassing ervan. Je ontwikkelt je op Masterniveau en maakt een grote stap in je carrière. Bovendien is de opleiding speciaal ontwikkeld voor werkenden. Alles is zo gepland en georganiseerd dat het prima te combineren valt met een baan.

Doel en opzet

Met deze Master ontwikkel je je op het hoogste niveau. Je opleiding bij NCOI kenmerkt zich door de volgende aanpak:

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deze Master volgen als je een HBO Bachelor- of academische opleiding hebt afgerond. Heb je dit niet, dan kun je ook instromen met een 21+ toets. Zie NCOI University of Applied Sciences.

Gunstige financiering

Betaal je het programma zelf? Dan kun je gebruikmaken van het levenlanglerenkrediet, een aantrekkelijke studiefinanciering voor volwassenen. Daarmee kan iedereen tot 55 jaar de opleidingskosten grotendeels door de overheid laten financieren. Kijk op onze pagina over het levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie of neem contact op met onze opleidingsadviseurs.

Klassikaal of e-learning

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Kies je liever voor een lesvariant waarbij je geen lessen hoeft te volgen op vaste tijdstippen? Kies dan voor de lesvariant e-learning. Je studeert in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand, onder online begeleiding van een docent waar je met al je vragen terecht kunt. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Deze opleiding is gericht op ambitieuze mensen die op Masterniveau breed opgeleid willen worden in strategisch marketingmanagement met een specialisatie in online marketing en e-business.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Programma 60 EC

Fase 1 Kernprogramma

  • Masterclass Strategisch Marketingmanagement 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Organisatiestrategie en marketing
    • Strategie vertalen naar marketingbeleid
    • Marketingproces
    • Strategische marketingplanning
    • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
    • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
    • Concurrentieanalyse
    • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
    • Distributiestrategieën
    • Marketingcommunicatie
    • Strategisch merkenbeleid
    • Inzet van media (RTV, online, print)
    • Direct marketing
  • Masterclass Online Marketing 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
    • Strategische aspecten van digitale marketing
    • Online branding
    • Digitale instrumenten en tactieken
    • Online klantacquisitie en CRM
    • Marketingdata en automated marketing
    • Implementatie van de digitale marketingstrategie
    • Social business en integratie
  • Masterclass Branding en Marketingcommunicatie 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Positionering, branding en communicatie
    • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
    • Branding en creatieve ontwikkeling
    • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
    • Communicatieonderzoek
    • Online marketingcommunicatie
    • Public relations en voorlichting
    • Sponsoring en promoties
    • Direct-marketingcommunicatie
    • Persoonlijke verkoop en evenementen
    • On- en offline en geïntegreerde aanpak
    • Mediatypen en mediaspecialismen
    • Mediaplan en mediaselectie
    • Geïntegreerde marketingcommunicatie
  • Masterclass Customer Insights en Koopgedrag 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Begrijpen van gedrag van consumenten
    • Omgevingsinvloeden
    • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
    • Motivatietheorie
    • Individuele besluitvorming
    • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
    • Het proces na aankoop
    • Consumentendiversiteit
    • Sociale klassen en lifestyles
    • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
    • Consumentenanalyse en strategie
    • Consumentengedrag, marketing en ethiek
    • (Online) marktonderzoek en ethiek

Fase 2 Topprogramma

  • Masterclass Business Intelligence & Big Data 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Big-data-analytics in onze maatschappij
    • Inzet van big data in jouw organisatie
    • Big-datastrategie
    • Customer journey
    • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
    • Eigen data en open source data
    • Van data naar inzicht
    • Analytics en slimme tools
    • Predictive analytics in marketing
    • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
    • Privacy, wet- en regelgeving
    • Best practices (do’s and dont’s)
  • Masterclass Productdevelopment 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Kerninzicht in innovatiestrategie
    • Marktdynamiek en internationale ontwikkeling
    • Technologische ontwikkeling en kortere productlevenscycli
    • Ingrediënten van de winnende businessstrategie
    • Productdevelopment en executievermogen
    • Implementatie van innovatiestrategie
    • Managen van innovatie
    • Disruptive businessmodels
    • Digital disruption
    • Digitale transformatie en innovatieve marketingstrategieën
  • Masterclass E-commerce 6 EC
    (8 bijeenkomsten)
    • Introductie e-commerce
    • Innovatie in de IT-infrastructuur
    • Innoveren aan verkoop- en productiezijde
    • Het definiëren van een virtuele organisatie
    • E-commerce en CRM
    • E-commerce in de organisatie
    • De impact van e-commerce op de organisatiestrategie
    • Randvoorwaarden voor succesvolle toepassing van e-commerce
    • Koppeling met de backoffice
    • Supply chain management en e-commerce
    • Ketenmanagement
  • Praktijkopdracht 5 EC
    • Toepassing van de modules in een praktische afsluitende opdracht
  • Afstudeeropdracht 13 EC
    • Praktische afstudeeropdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses

Fase 1 Kernprogramma

Fase 1 bestaat uit 4 Masterclasses:

Fase 2 Topprogramma

In fase 2 van deze opleiding volg je 2 afsluitende Masterclasses en kies je een specialisatie. In de tweede fase combineer je opgedane kennis en ervaring uit de eerste fase voor een verdere verdieping.

Afstuderen

Je werkt stapsgewijs toe naar je afstuderen, waarbij in fase 1 en 2 aandacht besteed wordt aan praktijkgericht onderzoek. In de tweede fase maak je bovendien een praktische opdracht waarin je de verbinding legt tussen de verschillende Masterclasses. Je rondt je Masteropleiding af met een afstudeeropdracht gericht op de beroepspraktijk. Hiermee toon je aan dat je de geleerde theorie en vaardigheden op Masterniveau beheerst. Je kunt je afstudeeropdracht laten aansluiten bij je specialisatierichting. Zo geef je op basis van je eigen interesses en ambities vorm aan je opleiding.

Erkend getuigschrift

Als je alles met succes hebt afgerond, ontvang je het officiële Mastergetuigschrift ‘Master in Marketingmanagement’ met als aantekening op de cijferlijst Online marketing en e-business van NCOI. Je mag de graad MA (Master of Arts) voeren. Deze opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO en voldoet daarmee aan alle strenge eisen die gelden voor Masteropleidingen. De programma’s van NCOI worden voortdurend geactualiseerd en staan onder toezicht van een onafhankelijke Academic Board. NCOI is door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) erkend als rechtspersoon voor hoger onderwijs op basis van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). Je ontvangt van NCOI een officieel internationaal erkend getuigschrift met hoge waarde op de arbeidsmarkt. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Investering

Inschrijfgeld: € 150,-
Lesgeld: € 15.990,-
Studiemateriaal: € 1.750,-
Project- en scriptiebegeleiding en diplomering: € 2.990,-
Reprorechten: € 15,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Master in Marketingmanagement (MMM) specialisatie Online marketing en e-business

Opleidingsniveau

Masteropleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

NCOI Opleidingen - Opleidersscore 7,7

Hoe hoog leg jij de lat?
NCOI Opleidingen is de praktijkopleider voor iedereen met werkervaring. Onze unieke praktijkgerichte aanpak sluit precies aan bij mensen met een drukke baan. Ook zijn onze programma’s uitstekend geschikt voor mensen met werkervaring die tijdelijk geen baan hebben en die een opleiding willen volgen om de baan van hun dromen te bemachtigen.