ITIL® 4 Foundation

Optimaal servicemanagement door continu verbeteren - 2 dagen

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Computrain

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Verdiep je in de nieuwste inzichten binnen servicemanagement met ITIL® 4. ITIL® 4 is een logisch voortvloeisel uit ITIL® v3. Hiermee maak je een praktische en flexibele transitie mogelijk in je organisatie, waardoor nieuwe werkwijzen toegepast worden waar de hedendaagse digitale wereld om vraagt. Een belangrijk verschil betreft de aansluiting op best practices en frameworks zoals lean, agile en DevOps. ITIL® 4 past hierdoor goed in organisaties die werken met deze technieken. Door deze mee te nemen in servicemanagement is het mogelijk om de service naar een nieuw niveau te tillen. Wil jij weten hoe je dit doet? Volg dan deze training.

Je resultaat

Na afloop van de training:

  • Ben je uitstekend voorbereid op het examen ITIL® 4 Foundation
  • Ken je de belangrijkste termen en concepten van ITIL® 4
  • Kun je het IT-servicemanagement van je organisatie verbeteren

Doelgroep

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die zich bezighoudt met beheer en exploitatie van de IT-infrastructuur en het leveren van IT-services, zoals IT-medewerkers en -managers. Ook voor applicatie-, project-, proces- en businessmanagers die direct betrokken zijn bij de IT is deze training een uitstekende keuze.

Aanpak

Tijdens deze klassikale training word je in een efficiënt programma volledig voorbereid op het officiële examen ITIL® 4 Foundation. Je krijgt hierbij actuele kennis aangereikt op het gebied van IT-servicemanagement, die je direct in de praktijk kunt toepassen. Door de jarenlange ervaring en de persoonlijke aandacht van onze zeer ervaren trainers volg je bij onze businesspartner Computrain gegarandeerd een kwalitatief hoogstaande ITIL®-training.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Certificaat

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘ITIL® 4 Foundation'.

Programma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Introductie ITIL v4
  • Service Management: Key Concepts
  • Value and Value Co-Creation
  • Value: Service, Products, and Resources
  • Service Relationships
  • Value: Outcomes, Costs, and Risks
  • The Guiding Principles
  • The Seven Guiding Principles
  • Applying the Guiding Principles
  • The Four Dimensions of Service Management
  • Organizations and People
  • Information and Technology
  • Partners and Suppliers
  • Value Streams and Processes
  • External Factors and Pestle Model
  • Service Value System
  • Overview of Service Value System
  • Overview of the Service Value Chain
  • Continual Improvement
  • Introduction to Continual Improvement
  • The Continual Improvement Model
  • Relationship between Continual Improvement and Guiding Principles
  • Overview of ITIL Practices
  • Purpose of ITIL Practices
  • The Continual Improvement Practice
  • The Change Control Practice
  • The Incident Management Practice
  • The Problem Management Practice
  • The Service Request Management Practice
  • The Service Desk Practice
  • The Service Level Management Practice
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur en plaatsen

Deze training duurt 2 dagen.

De training wordt verzorgd in de regio Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Trainingskosten: € 786,-
Trainingsmateriaal: € 125,-
Examenkosten: € 175,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

ITIL® 4 Foundation

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

Computrain

Vooruit met IT

Computrain is in 40 jaar uitgegroeid tot grootste IT-opleider van Nederland. Wij zorgen ervoor dat deelnemers vandaag beschikken over de competenties die nodig zijn voor de technologie van morgen. Jaarlijks leiden wij 20.000 cursisten op. Wij bieden 850 trainingen, examens en certificeringsprogramma’s in de domeinen Gebruik, Beheer, Development en Business IT. Computrain werkt samen met Adobe, Citrix, Cisco, Red Hat, VMware en natuurlijk Microsoft.