Influencer Marketing

2 dagen - Je specifieke doelgroep bereiken met de juiste influencer aanpak

Vanaf

€ 1.256,10

Duur

2 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Met de inzet van een (social) influencer kun je specifieke doelgroepen gerichter bereiken. Generatie Z krijgt steeds meer koopkracht en laat zich vooral beïnvloeden door indrukken via social media en influencers. Los van Gen-Z kunnen influencers met hun status veel invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van hun volgers. Hiermee is influencer marketing bijzonder interessant voor iedere marketeer. Hoe kom je in contact met een voor je doelgroep relevante influencer? En hoe zorg jij ervoor dat deze influencer je content via de meest effectieve kanalen promoot? Dat leer je tijdens deze training Influencer Marketing van SRM, al meer dan 60 jaar dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals. SRM verzorgt deze training samen met Influentials de specialist in Europa op het gebied van influencer marketing.

Wat ga je leren

  • Je kent de waarde en werking van influencer marketing
  • Je weet welke influencers nauw in contact staan met je doelgroep
  • Je beheerst de vaardigheden om met influencers in contact te komen en duurzame relaties op te bouwen
  • Je kunt je identificeren met effectieve beïnvloeders en bent je bewust van alle ethische kwesties en regelgevingen
  • Je kunt een succesvolle influencer marketingcampagne opstellen en uitvoeren

Voor wie

De training Influencer Marketing is uitermate geschikt voor:

  • Online marketeers
  • Online communicatiespecialisten
  • Social-mediaspecialisten
  • Contentmarketeers
  • Online campagnemarketeers
  • PR-medewerkers

Programma

In deze training ontwikkel je inzicht in wat influencer marketing kan betekenen binnen de integrale marketingaanpak. Je ontwikkelt daarnaast vaardigheden om een influencer marketingcampagne te ontwerpen en starten. Je leert hoe je in contact komt met belangrijke influencers, welke typen influencers er zijn en welke mogelijkheden er zijn om influencers in te zetten binnen je campagnes. Hierbij ontwikkel je vaardigheden om duurzame relaties met hen op te bouwen, waarin je rekening houdt met diverse ethische aspecten, regelgevingen en codes. Ook leer je welk medium het meest geschikt is voor jouw influencer, zodat je het bereik en effect van je campagne vergroot. Maar ook welke resultaten mag je verwachten, waar kun je op sturen en wat zijn succescases? Na afloop van deze training beschik je over de kennis en inzichten om binnen een campagne aan de slag te gaan met influencer marketing.

Toptrainers uit de praktijk

Deze exclusieve training wordt verzorgd door SRM in samenwerking met Influentials. Influentials is een toonaangevende partij op het gebied van influencer marketing binnen Europa en kan putten uit cases die zij in hun dagelijkse praktijk tegenkomen. Wat werkt wanneer en wanneer werkt het niet. De perfecte koppeling tussen theorie en de praktijk dus.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Omdat je binnen een groep veel van elkaar leert, bieden we je een alternatieve locatie aan wanneer er voor jouw voorkeurslocatie onvoldoende aanmeldingen zijn. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

 

Influencer Marketing

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure