HBO Corporate identity and branding (LOI)

Vanaf

€ 1.209,00 incl. BTW

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

LOI

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Niveau

De opleiding HBO Corporate identity and branding gaat uitgebreid in op de waarde van een sterke reputatie. Je leert over identiteit en imago van een organisatie, het creëren van de gewenste identiteit en het laden hiervan door middel van branding. Na afronding ben je in staat de identiteit en het imago van een organisatie te analyseren en deze strategisch en tactisch te beïnvloeden. Daarbij maak je gebruik van veelgebruikte modellen en technieken zoals  de gap-analyse, het linkage-model van Grunig en Hunt en het 7-stappenplan van Van Riel. Ook kun je een beleid ontwikkelen voor de (door)ontwikkeling of stretching van een merk. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van brandextensie, lijnextensie of joint promotie, of van een van de ontwikkelingsstrategieën van Boer.

De opleiding omvat de volgende modules.

In deze module verwerf je conceptuele vaardigheden met betrekking tot het analyseren van de begrippen identiteit en imago, waardoor je enerzijds adviezen kunt geven in reputatiemanagement van een organisatie (bijvoorbeeld d.m.v. een gap-analyse) en anderzijds een basis van een gewenst imago kunt creëren door middel van een sustainable corporate story. Je kunt hierdoor optreden als gesprekspartner van opdrachtgevers ten aanzien van communicatiegerichte werkzaamheden.

Merken als CocaCola, Apple en MacDonald’s zijn wereldberoemd. In deze module leer je hoe een dergelijk sterk merk wordt ontwikkeld. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen van een merk, het meten van een succes van een merk en het toepassen van merken in jouw mediaproducten.

In de module komen drie gangbare modellen aan bod: Merk-Wijzer, het Brand-BASICS-model en het Customer brand journey-model. Ook besteedt de module uitgebreid aandacht aan het analyseren van merken, het relateren hiervan aan het gevoerde merkbeleid en het doen van voorstellen om wijzigingen in de branding van een merk aan te brengen. Ook is er aandacht voor de rol van gesprekspartner voor merkverantwoordelijken in organisaties.

Studie informatie

Studiemethode en begeleiding

Toelatingscriteria

De opleiding HBO Corporate identity and branding is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of wil houden met de marketing en communicatie van een bedrijf, op strategisch of tactisch niveau. Zo is de opleiding bijvoorbeeld interessant voor marketing managers, marketeers, online marketeers, communicatiemedewerkers en andere communicatieprofessionals.

Voor toelating tot dit korte HBO-programma is geen specifieke vooropleiding vereist. Wel is HAVO-/MBO-niveau gewenst.

 

HBO Corporate identity and branding (LOI)

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure
DE OPLEIDER

LOI - Opleidersscore 7,8

Groei door. Met een opleiding die zich aanpast aan jou.

De LOI is in bijna 100 jaar uitgegroeid tot de bekendste opleider van Nederland, met meer dan 1000 opleidingen en jaarlijks ruim 100.000 studenten. Onze kracht en missie: kwalitatief hoogwaardig onderwijs toegankelijk maken voor iedereen. Bij de LOI studeer je dan ook altijd op de meest flexibele manier. Of je nu kiest voor een thuisstudie, met docentbegeleiding via internet of voor onze nieuwste Klassikaal+-methode, die lessen op locatie afwisselt met bijeenkomsten online. Met keuze uit een breed scala aan erkende en geaccrediteerde MBO- en HBO-opleidingen en een groot aantal korte programma’s en cursussen, is er altijd een opleiding die bij je past.