HBO Bachelor Executive Officemanagement

NVAO-geaccrediteerde HBO-opleiding

Opleidingsniveau

HBO Bacheloropleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

Schoevers

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In de NVAO-geaccrediteerde HBO Bachelor Executive Officemanagement krijg je een brede ontwikkeling op het gebied van communicatie, management en organisatiekunde en ontwikkel je je Engelse taalvaardigheden. De officeprofessional die deze HBO Bachelor van Schoevers afrondt, signaleert mogelijke knelpunten in de organisatie, adviseert op basis daarvan de manager en initieert de oplossing. Zij profileert zich op authentieke wijze als de ambassadeur voor de organisatie. Schoevers biedt je hiermee een mooi programma waarmee je je kwaliteiten kunt versterken en mee kunt in de zware eisen die aan het beroep van supportprofessional gesteld worden. Met een diploma van Schoevers ben je verzekerd van een succesvolle carrière.

Studiefinanciering voor volwassenen

Voor deze HBO-opleiding is het mogelijk om in aanmerking te komen voor studiefinanciering in het kader van levenlanglerenkrediet. Zie Levenlanglerenkrediet (LLLK) voor meer informatie.

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor ambitieuze supportprofessionals die zich willen ontwikkelen tot topdirectiesecretaresse, managementassistent of executive officemanager. Je wilt de spin in het web zijn op het hoogste niveau. Je wilt opgeleid worden tot volledig erkend HBO Bachelor.

Toelatingsvoorwaarden

Je kunt deelnemen aan deze HBO Bacheloropleiding met een diploma HAVO, VWO of volledig MBO-niveau 4. Heb je dit niet en ben je minimaal 21 jaar? Dan kun je instromen door deel te nemen aan de 21+ regeling van Schoevers.

Doel en opzet van de opleiding

Bacheloropleidingen hebben een wettelijke duur van 4 jaar. Je kunt korter of langer over je opleidingstraject doen. Dit is afhankelijk van je werkervaring, je werkplek en de hoeveelheid tijd die je besteedt aan de opleiding. De kosten zijn gebaseerd op 3 jaar. Heb je langer nodig, dan betaal je geen extra kosten.

De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten, die zelf actief zijn in de praktijk. Dus niet docenten die al jarenlang het contact met de praktijk zijn verloren. Je zult merken dat dit zeer inspirerend is, juist als je nog aan het begin van je carrière staat. Concrete praktijksituaties worden regelmatig met elkaar besproken. Ook ga je in de inspirerende bijeenkomsten in kleine groepen aan de slag met opdrachten en cases. Zo wordt voortdurend de theorie gekoppeld aan de dagelijkse praktijk.

De opleiding bestaat uit 3 fases met 1 avondbijeenkomst per week of 1 dagbijeenkomst per 2 weken. In de afsluitende fase volg je nog 2 modules op de avond of de dag en ga je afstuderen. Het programma is overzichtelijk opgebouwd in de vorm van modules. Door deze modulaire opbouw kun je de opleiding flexibel indelen. Je zult merken dat het behalen van een HBO Bachelorgraad daardoor prima te combineren is met een passende baan.

Praktijkgericht leren

Heb je een baan die aansluit op deze opleiding, dan maak je opdrachten in je eigen werkomgeving. Zo oefen je direct in de praktijk met onderwerpen uit de opleiding.

Heb je geen (passende) baan, dan kun je toch deelnemen aan deze opleiding. Je loopt dan een halfjaar stage. Zo krijg je meteen ervaring in het vakgebied. Je kunt je stage combineren met je afstuderen, maar je kunt ook eerder in de opleiding stage lopen.

Online leeromgeving

Je hebt toegang tot onze unieke online leeromgeving. Deze biedt jou alles wat je nodig hebt om snel, eenvoudig en efficiënt te studeren. Je vindt in deze omgeving:

  • Alle praktische informatie over je opleiding
  • Mogelijkheden om te communiceren met je docenten en klasgenoten
  • Praktijkcases, opdrachten en oefenvragen om je kennis en vaardigheden op toe te passen. Zo toets je gelijk je voortgang
 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma 240 EC

Fase 1

  • Management en organisatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verschillende soorten organisaties
    • Management en besluitvorming in ­organisaties
    • Organisaties en hun omgeving
    • Concurrentie en strategie
    • Operationeel management
    • Leidinggeven en ontwikkelen
    • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Klantgerichte communicatie en presentatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Klantgerichtheid
    • Persoonlijke presentatie
    • Persoonlijke communicatiestijl
    • Inlevingsvermogen in de klant
    • Customer journey experience
    • Ambassadeur van de organisatie
  • Zakelijk schrijven 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Doelgroepgericht schrijven
    • Structureren van een tekst
    • Kort en bondig formuleren
    • Schrijfstijl
    • Redigeren
    • Schriftelijk rapporteren
    • E-mails en zakelijke brieven
    • Omgaan met lastige taalkwesties
  • Business English II 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Vlot mondeling communiceren
    • Veelgebruikte uitdrukkingen en idioom
    • Presenteren in het Engels
    • Communiceren in een zakelijke context
    • Stijl en structuur van brieven en memo's
    • Helder formuleren
    • Spelling en grammatica
  • Vaardigheden managementsupport 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Effectieve gesprekstechnieken
    • Persoonlijke presentatie
    • Feedback geven en ontvangen
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Organisatie van informatiestromen
  • Professioneel en oplossingsgericht werken 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Doelen stellen
    • Methodisch en effectief werken
    • Creativiteit en probleemoplossend vermogen
    • Verbanden leggen
    • Haalbaarheid van oplossingen beoordelen
    • Acties formuleren en uitvoeren
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 2

  • Gedrag in organisaties 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Gedrag in organisaties
    • Motivatie en werkplezier
    • Formele en informele besluitvorming
    • Groepsdynamica en effectiviteit
    • Macht en politiek
    • Organisatiecultuur en -gedrag
    • Organisatieverandering en -ontwikkeling
  • Marketingcommunicatie 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Inleiding marketingcommunicatie
    • Doelgroepen en doelstellingen
    • Boodschappen en creatieve strategie
    • Public relations
    • Sponsoring
    • Direct marketing
    • Online marketingcommunicatie
  • Eventmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Kenmerken van de verschillende soorten evenementen
    • De opdrachtgever en je eigen rol
    • Opstellen van een draaiboek
    • Financiële en juridische aspecten
    • Leveranciers en deelnemers
    • Communicatie rondom het evenement
    • Veiligheid en calamiteiten
    • Vergunningen
  • Advanced English 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Verdieping mondelinge taalvaardigheid
    • Presentaties maken in het Engels
    • Advanced presentation skills
    • Schriftelijk rapporteren
    • Spelling en grammatica
  • Next supportmanagement 8 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Nieuwe ontwikkelingen voor supportprofessionals
    • Ondersteunen op afstand
    • Apps en tools bij supportmanagement
    • Mobiel werken en communiceren
    • Digitale aspecten van support
    • Support in social media
    • Van ondersteunen naar proactief supportmanagement
  • Projectmanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Praktisch projectmatig werken
    • Het projectplan
    • De structuur en fasering van een project
    • Het opzetten van een projectorganisatie
    • Planning en risicoanalyse
    • Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
    • Het afronden van een project
    • Het borgen van het projectresultaat
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 3

  • Communicatie en informatie 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Trends in informatiemanagement en IT (social media, analytics, agile, cloud, internet of things)
    • Informatiestromen
    • Informatisering en digitalisering
    • E-business
    • Kwaliteit van de informatievoorziening
    • Omgaan met privacy en gevoelige informatie
    • Inrichten, gebruik en beheer van informatiesystemen
    • Informatiebeveiliging
  • Organisatie en verandering 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Wat is verandermanagement
    • Doel en achtergrond van veranderen
    • Stromingen in verandermanagement
    • Veranderen en organisatiecultuur
    • Veranderstrategieën
    • De verandermanager en leiderschap
    • Communicatie tijdens veranderproces
    • Implementatie van veranderingen
    • Evaluatie van veranderingen
  • Financieel management 12 EC
    (6 bijeenkomsten)
    • Lezen en begrijpen van financiële overzichten
    • Werken met financiële kengetallen
    • Indeling van kosten en break-even analyse
    • Beoordelen van de financiële gezondheid van een organisatie
    • Werken met een planning-en-controlcyclus
    • Financiële gegevens bij besluitvorming
  • Teamontwikkeling en relatiemanagement 8 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Samenwerken binnen een team
    • Sturen in teams
    • Als één team samen voor de klant
    • Relatiemanagement
    • Netwerken
    • Business hospitality
  • Planmatig werken en organiseren 4 EC
    (4 bijeenkomsten)
    • Planmatige aanpak
    • Inkaderen van vraagstukken
    • Methodisch en systematisch werken
    • Selecteren en structureren van informatie
    • Objectiveren en conclusies trekken
    • Timemanagementvaardigheden
    • Praktische rapportagevaardigheden
  • Eindopdracht 6 EC
  • Portfolio 6 EC

Fase 4

  • Portfolio 30 EC
  • Afstudeeropdracht 30 EC

Afstuderen

De afstudeerfase bestaat uit 2 delen. Tijdens je hele Bacheloropleiding werk je aan onderdelen die je in je praktijkprogramma samenbrengt. Daarnaast werk je aan een praktische afstudeeropdracht, waarmee je je opleiding afrondt.

Examens

Je ontvangt tijdens je opleiding uitgebreide informatie over de examinering. Elke module wordt apart afgerond met een toets, die zo goed mogelijk aansluit bij de aard van de module. Naast praktijkgerichte moduleopdrachten en mondelinge examens wordt ook gebruikgemaakt van digitale examens. Het voordeel daarvan is dat je zelf het moment en de plaats van het examen kunt uitkiezen. Elke fase rond je af met een praktijkgerichte eindopdracht. Je sluit de Bacheloropleiding af met een afstudeeropdracht. Zo werk je op prettige wijze naar je Bachelorgraad.

Getuigschrift

Deze opleiding wordt aangeboden door Hogeschool Schoevers. Hogeschool Schoevers is bevoegd om graden te verlenen in het kader van de WHW (Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek). De opleiding is officieel geaccrediteerd door de NVAO. Dit garandeert je dat de opleiding voldoet aan alle kwaliteitseisen, perfect aansluit bij de arbeidsmarkt en internationaal erkend is. Je behaalt met deze opleiding het officiële HBO Bachelorgetuigschrift ‘HBO Bachelor Executive Officemanagement’. Daarnaast mag je de Bachelorgraad BA (Bachelor of Arts) voeren. Zie Erkenningen voor meer opleidingsinformatie.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Dossiervorming: € 200,-

Lesgeld: € 8.990,-

Studiemateriaal: € 1.590,-

Examenkosten: € 3.900,-

Competentieontwikkelprogramma (stage) en projectbegeleiding: € 1.980,-

Afstuderen: € 1.185,-

Diplomering: € 500,-

Reprorechten: € 15,-

Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Bovenstaande bedragen zijn op basis van betaling ineens waarbij 8% korting inbegrepen is. Je kunt deze opleiding ook in 3, 12 of 36 termijnen betalen. Deze laatste betaaltermijn is enkel van toepassing voor particulieren.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

HBO Bachelor Executive Officemanagement

Opleidingsniveau

HBO Bacheloropleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
DE OPLEIDER

Schoevers

Schoevers. Dan ben je meer waard.
Met meer dan 100 jaar ervaring is Schoevers dé aanbieder van MBO- en HBO-opleidingen en trainingen voor secretaresses en managementondersteuners. Onze opleidingen bieden een geweldige carrièrestart voor jonge, gedreven en servicegerichte mensen. Daarnaast biedt Schoevers een compleet pakket van opleidingen en trainingen voor werkende supportprofessionals en voor professionals die een overstap maken richting dit vakgebied.