Google Fundamentals

De basis voor je online marketingkennis - 4 dagen

Vanaf

€ 2.107,28 incl. BTW

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je wilt je de online basics eigen maken en dan begin je uiteraard bij Google. Hoe kun je de vindbaarheid van een website verbeteren via betaalde advertenties en hoe zorg je dat je in de organische zoekresultaten hoog te vinden bent op de zoekpagina? En hoe monitor je wat er gebeurt op je website? Deze training geeft je de handvatten om zelf hiermee aan de slag te gaan of goed te kunnen sparren met je online collega's. Kortom een must voor elke marketeer of communicatieprofessional. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

  • Je kent de basis van Google Analytics en Google Ads en kunt deze tools gebruiken om je doelen te realiseren
  • Je weet die zoekwoorden te vinden waar je doelgroep op converteert
  • Je kent het belang van linkbuilding voor de waarde die Google jouw site toekent
  • Je gebruikt je inzicht in de verschillende (re)targeting mogelijkheden
  • Na succesvolle afronding van de training ontvang je het certificaat Google Fundamentals

Aanpak

Na afloop van deze training weet je wat je kunt doen om beter te scoren in de organische zoekresultaten en om je conversie te verhogen. Docenten met ruime ervaring in de praktijk leggen je de mogelijkheden van Google Analytics, Google Ads en SEO uit. Door de praktijkgerichte aanpak kun je de theorie direct toepassen in de praktijk.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Je werkt als (online) marketeer, communicatiemedewerker, contentmanager of websitebeheerder en je wilt meer kennis opdoen met betrekking tot de mogelijkheden van Google.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(4 bijeenkomsten)

  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Account, Property en Weergave
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Interpreteren en analyseren van data
  • Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(2 bijeenkomsten)

  • Google Ads
  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetten en biedingen
  • Aan de slag met Google Ads
  • Campagnes opzetten
  • De juiste zoekwoorden selecteren
  • Maken van effectieve advertenties
  • Targeting van de juiste doelgroep
  • Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(2 bijeenkomsten)

  • Zoekmachinemarketing
  • Wat is zoekmachinemarketing?
  • Betaalde en/of organische vindbaarheid?
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • Ontwikkelingen van de SERP
  • SEO-score eigen site
  • Zoekwoorden kiezen
  • Zoekwoordenstrategieën
  • Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
  • SEO page scan tools
  • Interne links en navigatiestructuur
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Indexatie verbeteren
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
  • Linkbuilding
  • SEO versus UX
  • Techniek
  • Onmogelijke URL’s bij dynamische websites
  • Onzichtbare menu’s
  • Contentmanagementsystemen
  • Spam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • SEO monitoring

    Certificaat

    Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Google Fundamentals'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

Het programma Google Fundamentals duurt 2 maanden.

Opleidingsvarianten

De training Google Fundamentals duurt 2 maanden. De training wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 4 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 1.780,-
Studiemateriaal: € 77,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Google Fundamentals

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure