Google Advanced

In 3 dagen van Google basics naar het volgende niveau

Vanaf

€ 1.703,64 incl. BTW

Opleidingsniveau

Trainingen

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Je beheerst de basis wat betreft Google Analytics, Ads en search engine optimization en je wilt een stap verder omdat je interesse of werk dit vraagt. Dus hoe zet je gesloten campagnes op en sluit je beter aan bij het zoekgedrag van je potentiële klanten over de verschillende devices. Hoe maak je nu echt het verschil in organische vindbaarheid van je website. Kortom het volgende level. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

  • Je begrijpt hoe Google Analytics en Ads werken en kunt deze tools gebruiken om je doelen te realiseren
  • Je stelt doelen op die je kunt bereiken met inzet van SEO, SEA en Analytics
  • Je kunt data verzamelen, interpreteren en gebruiken voor marketing- en communicatieacties
  • Je kunt je bezoekers segmenteren en effectief targetten
  • Je begrijpt hoe je organische zoekresultaten kunt beïnvloeden
  • Na succesvolle afronding van de training ontvang je het certificaat Google Advanced

Aanpak

In dit programma leer je alles uit Google halen. Zo ontdek je op welke zoekwoorden je klanten zoeken en kun je hier met je content op inspelen. Ook weet je welke kanalen ze gebruiken en zorg je ervoor dat de content over de kanalen op elkaar aansluit. Je kunt je doelgroep beschrijven, waardoor je hen makkelijker kunt targeten. Je leert inzichten te ontwikkelen die uiteindelijk resulteren in een hogere conversie.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Doelgroep

Je werkt als (online) marketeer, communicatiemedewerker, contentmanager of websitebeheerder. Je kent de basis die Google biedt, maar je wilt graag meer verdieping in Google Analytics, Google Ads en SEO.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Tracking op orde
  • Doelen, doelgroepen en KPI’s
  • Structuur Analytics account
  • Dimensies versus metrics
  • Scopes
  • Van data naar inzichten
  • Verdiepen Analytics
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Verwerking van sessie en campagne time-outs
  • Verwijzingsuitsluitingen
  • Wat kan er wel en niet in Google Analytics
  • SEO-rapportages
  • Optimalisatie rapportage en analyse
  • Mogelijkheden van (aangepaste) segmenten
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • E-commerce
  • Aangepaste rapportages
  • Multi-channel rapportages
  • Attributie
  • Alerts/intelligence

Google Ads Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Strategie en resultaat
  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Ideale accountstructuur voor je account
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore van advertenties en zoekwoorden
  • Nieuwe ontwikkelingen en handige tools
  • Aanpak campagnes
  • Cross-device campagnes optimaliseren
  • Geavanceerde targeting
  • Advertentie-extensies optimaal inzetten
  • Biedstrategieën
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Meten en optimaliseren
  • Sturen op de juiste KPI's
  • Handmatige werkzaamheden versus automatisering
  • Een goede routine voor continue optimalisatie

Search Engine Optimization Advanced

(2 bijeenkomsten)

  • Gevorderde technieken en inzichten voor SEO
  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • De techniek achter SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Crawl budget
  • Sitesnelheid
  • SEO-strategie
  • Opzetten van een SEO-strategie
  • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • SEO bij websitemigraties
  • Effect en rendement
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
  • Continu verbeteren
  • Best practices
  • Slim ingezette technieken voor SEO
  • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
  • SEO-analyse van marktleiders

    Certificaat

    Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Google Advanced'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duur

Het programma Google Advanced duurt 2 maanden.

Opleidingsvarianten

Het programma Google Advanced duurt 2 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 3 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 1.450,-
Studiemateriaal: € 61,50
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Google Advanced

Opleidingsniveau

Trainingen

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure