Executive Master Marketing Management

De volgende stap in je carrière als marketeer - 4 maanden

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, data en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uitstekend begeleid door ervaren topdocenten, die de theorie vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

Na afloop van deze Executive Master heb je zicht op marktkansen en hoe je daarop kunt inspelen. Je kunt voor een organisatie een effectieve marketingstrategie opzetten en een onderbouwde positionering en bijpassende merkstrategie formuleren. Daarbij heb je zicht op mogelijkheden van slimme moderne data-sciencetoepassingen. Je kunt een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen en implementeren. Bovendien ontvang je na succesvolle afronding van de Executive Master het officiële diploma Executive Master Marketing Management.

Doelgroep

Vanuit je rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je je carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de senior marketingprofessional die zich wil ontwikkelen richting strategisch niveau.

Aanpak

Tijdens dit programma ontwikkel je de vaardigheden om de huidige marketinginspanningen vanuit strategisch perspectief te benaderen. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart en kunt zo actief inspelen op de actualiteiten binnen de markt. Met deze kennis van het veranderde gedrag van concurrenten en consumenten kun je een sterk onderscheidende positionering formuleren met bijpassende merkstrategie. Hierbij houd je goed zicht op de mogelijkheden die slimme moderne data-sciencetoepassingen bieden. Aan de hand van big-data-analyses leer je de klantreis optimaliseren. Zo ontwikkel je de vaardigheden om je doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap te bereiken. Met de kennis, vaardigheden en inzichten die je tijdens dit Executive Masterprogramma opdoet, kun je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een opdracht in de vorm van een concreet marketingplan, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Executive Master Marketing Management'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

Dit programma bestaat uit de volgende onderwerpen:

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)

  • Big data in de praktijk
  • Trends en ontwikkelingen
  • Databronnen
  • Analyse
  • Datavisualisatie

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Strategische marketing
  • Van strategie naar marketingplanning

Eindopdracht

  • Zelfreflectie
  • Eigen visie op leiderschap
  • Persoonlijk ontwikkelpad en actieplan
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 4 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 7 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 2.950,-
Studiemateriaal: € 166,25
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Marketing Management

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure