Executive Master Marketing Management

4 maanden - De volgende stap in jouw carrière als marketeer

Vanaf

€ 0,00

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Deze unieke Executive Master Marketing Management geeft je diepgaand inzicht in strategisch marketingmanagement. Alle belangrijke onderwerpen komen aan bod, van positionering naar implementatie van een gefundeerde middelenstrategie. Zo ga je aan de slag met customer insights, branding, data en marketinginnovatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om deze te combineren tot een geïntegreerde marketingstrategie, waarmee je aanstuurt op optimaal rendement van je marketingbudget. Hierin word je uitstekend begeleid door ervaren topdocenten, die de theorie vertalen naar de voor jou herkenbare praktijk. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingspecialisten.

Wat ga je leren

  • Je hebt zicht op marktkansen en hoe je daarop kunt inspelen
  • Je kunt voor een organisatie een effectieve marketingstrategie opzetten
  • Je kunt een onderbouwde positionering en bijpassende merkstrategie formuleren
  • Je hebt zicht op mogelijkheden van slimme moderne data-sciencetoepassingen
  • Je kunt een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen en implementeren

Programma

Tijdens dit programma ontwikkel je de vaardigheden om de huidige marketinginspanningen vanuit strategisch perspectief te benaderen. Je brengt trends en ontwikkelingen in kaart en kunt zo actief inspelen op de actualiteiten binnen de markt. Met deze kennis van het veranderde gedrag van concurrenten en consumenten kun jij een sterk onderscheidende positionering formuleren met bijpassende merkstrategie. Hierbij houd je goed zicht op de mogelijkheden die slimme moderne data-sciencetoepassingen bieden. Aan de hand van big-data-analyses leer je de klantreis optimaliseren. Zo ontwikkel je de vaardigheden om je doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap te bereiken. Met de kennis, vaardigheden en inzichten die je tijdens dit Executive Masterprogramma opdoet, kun je een praktisch toepasbaar strategisch marketingplan opstellen.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na de Executive Master Marketing Management nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

Klassikaal, e-learning of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Behoefte aan meer flexibiliteit? Met de lesvariant e-learning studeer je in je eigen tijd en in je eigen tempo op afstand. Je wordt online begeleid door een ervaren docent. Voor de unieke combinatie van beide lesvarianten kies je voor virtual classroom. Hierbij volg je de lessen op vaste tijdstippen, met een docent én digitaal. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Vanuit je rol als marketeer ben je constant op zoek naar de optimale omnichannel aanpak. Dat maakt deze Executive Masteropleiding uitermate geschikt voor jou. Met een diploma van SRM verbreed je je carrièreperspectieven dan ook aanzienlijk.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor senior marketingprofessionals die zich willen ontwikkelen richting strategisch niveau.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

In dit programma ontwikkel je je strategisch denkvermogen. Aan de hand van onderwerpen als positionering, merkidentiteit en big data ontdek je hoe je de marketinginspanningen beter kunt laten aansluiten op de behoeften van de markt.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie

Big Data Analyse en Visualisatie

(2 dagen)

  • Big data in de praktijk
  • Big-datastrategie
  • Vertaling naar (digital) marketingcampagnes
  • Trends en ontwikkelingen
  • Data, big data en de rol binnen marketing
  • Privacy en dataverzameling en -gebruik
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Databronnen
  • Webdata
  • Social data
  • Van data naar inzichten
  • Data-analyse
  • Informatie interpreteren
  • Van informatie naar inzicht naar actie
  • Verschillende datavisualisatievormen
  • Effectief presenteren van gegevens
  • Het creëren van betere stuurinformatie
  • De werking van onze visuele waarneming
  • Tips voor krachtige management dashboards

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Alle opgedane kennis en inzicht verwerk je in een concreet marketingplan waarmee je het programma afrondt.

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een opdracht in de vorm van een concreet marketingplan, zodat je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Marketing Management'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Marketing Management duurt 4 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.

Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Executive Master Marketing Management

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure