Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

Geef succesvol sturing aan de effectieve implementatie van het marketingcommunicatiebeleid - 6 maanden

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Tijdens dit unieke programma til je je kennis en vaardigheden van tactisch naar strategisch niveau. Je leert creatieve oplossingen aandragen voor complexe marketingcommunicatievraagstukken én gaat aan de slag met je leiderschapsvaardigheden. Zo kun je de strategie van je organisatie vertalen naar een sterk marketingcommunicatiebeleid en weet je vanuit je rol als leider effectief sturing te geven tijdens de implementatie hiervan. Dankzij de resultaatgerichte aanpak van SRM, onze businessparter, pas je wat je leert direct toe binnen je werk. Je zet dan ook meteen de volgende stap in je carrière als communicatieprofessional.

Je resultaat

Na afloop van deze Executive Master heb je state-of-the-art-inzicht in marketingcommunicatiestrategie. Je kunt een effectieve positioneringsstrategie vormgeven. Ook kun je vanuit moderne inzichten op het gebied van branding en positionering overtuigend adviseren. Bovendien ontvang je na succesvolle afronding van deze Executive Master het diploma Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals.

Doelgroep

Deze Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals is uitermate geschikt voor ambitieuze marketingcommunicatieprofessionals die meer op strategisch niveau willen functioneren. Met dit programma van SRM verbreed je je loopbaanperspectieven aanzienlijk.

Deze Executive Master wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor medior en senior professionals die zich op tactisch en strategisch niveau willen ontwikkelen.

Aanpak

In deze Executive Master volg je 4 korte en intensieve trainingen op Masterniveau. Alle belangrijke thema's voor de marketingcommunicatieprofessional komen aan bod. Je gaat aan de slag met de marketingcommunicatiestrategie van je organisatie en verdiept je in uiteenlopende strategische vraagstukken. Zo leer je een vertaling maken van marketingmodellen naar de praktijk en ga je aan de slag met uiteenlopende beleidsbeslissingen. Er wordt ruimschoots ingegaan op brandmanagement en positioneringsstrategieën. Met de kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet, leer je merkportfolio's managen. Daarbij ga je tijdens dit programma aan de slag met je persoonlijke ontwikkelvraag. Je leert onder andere hoe je vanuit je kernkwaliteiten anderen effectief kunt beïnvloeden en overtuigen. Zo weet je anderen te betrekken en motiveren. Na afloop van dit programma kun je je hoger management overtuigend adviseren op strategisch niveau en zorg jij met je leiderschapsvaardigheden voor een succesvolle implementatie van de marketingcommunicatiestrategie.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Leiderschapsprofiel en Coaching Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

(4 bijeenkomsten)

  • Persoonlijke intake
  • Persoonlijke leerdoelen
  • Je ontwikkelvraag
  • Birkman-leiderschapstest
  • Persoonlijke rapportage
  • Persoonlijk consult
  • Individuele coaching met 3 losse coachingsgesprekken
  • Persoonlijke aandacht voor je leervraag
  • In gesprek met een expert
  • Verdiepend inzicht in je Birkman-rapportage
  • Uitdagend én ondersteunend
  • Concrete opbrengst voor je volgende stap

Persoonlijk Leiderschap

(2 dagen)

  • Zelfanalyse
  • Inzicht en bewustwording
  • Jouw persoonlijkheid
  • Persoonlijke drijfveren en ethiek
  • Persoonlijke kernkwaliteiten
  • Verbeterpunten en belemmeringen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Assertief optreden
  • Effectief delegeren en loslaten
  • Conflicthantering
  • Effectiviteit in relatie tot werk en privé
  • Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
  • Eigen visie op leiderschap
  • Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten

Effectief Beïnvloeden en Overtuigen

(2 dagen)

  • De psychologie van beïnvloeding
  • Gedrag en invloed
  • Beïnvloeden van veranderingen
  • Sturen en overtuigen in veranderingen
  • Invloed door inspiratie
  • Overtuigend argumenteren
  • Invloed en persoonlijkheid
  • Politiek en succesvol opereren
  • Invloed, overtuiging en leiderschap
  • Vergroten van impact en invloed

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Masterclass Branding en Positionering

(2 dagen)

  • Strategisch kader
  • Bepalende invloedsfactoren
  • Organisatiestrategie en marketingstrategie
  • Strategisch denkvermogen, merken en positionering
  • Beleidsbeslissingen en merkwaarde
  • Merkidentiteit
  • Productmerken, submerken en corporate merken
  • Identiteitsmodellen vertalen naar eigen praktijk
  • Van positioneringsstrategie naar branding en vice versa
  • Managen van een merkenportfolio
  • Implementatie van de communicatiestrategie
Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 6 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 9 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur. Ook heb je 1 bijeenkomst voor de intake en 3 bijeenkomsten voor de coaching
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 4.550,-
Studiemateriaal: € 188,25
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Leiderschap voor Marketingcommunicatieprofessionals

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure