Executive Master Leadership for Marketeers

5 maanden - Persoonlijke kracht en leiderschap voor de professionele marketeer

Vanaf

€ 0,00

Duur

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Nieuwe technologieën en media leiden tot nieuwe verdienmodellen, concurrenten en klantgedrag. Hierdoor neemt de behoefte aan effectief leiderschap vanuit marketing ook toe. Met deze Executive Master Leadership for Marketeers zet je de volgende stap in je carrière. Je doet concrete kennis op over on- en offline media op managementniveau en ontwikkelt daarbij praktische toepassingsmogelijkheden die je direct kunt inzetten. SRM is niet voor niets de beste opleider voor marketingprofessionals. Je gaat aan de slag met de marketingstrategie van je organisatie en ontwikkelt effectieve vaardigheden om de marketingstrategie goed door te voeren in de organisatie. Daarvoor ga je aan de slag met je persoonlijke leiderschapsvaardigheden. Je wordt uitstekend begeleid door ervaren professionals uit het marketingvak en senior gedragstrainers. Daarmee ontwikkel je niet alleen praktisch toepasbaar marketinginzicht op Masterniveau, maar ook vaardigheden om als marketeer het verschil te maken.

Wat ga je leren

  • Je past nieuwe inzichten als concepten en modellen toe op je organisatie
  • Je kunt de laatste ontwikkelingen op het gebied van offline en online marketing vertalen naar een heldere marketingvisie en -strategie
  • Je ontwikkelt je leiderschapsvaardigheden en interpersoonlijke vaardigheden naar senior level
  • Je weet mensen mee te krijgen in je verhaal en kunt daadkrachtig je visie neerzetten
  • Je kunt politiek succesvol opereren en weet anderen effectief te beïnvloeden en overtuigen
  • Je kunt met je enthousiasme en sterke overtuigingskracht diverse afdelingen motiveren en inspireren, bijvoorbeeld door het presenteren van nieuwe concepten

Programma

Tijdens deze Executive Master ontwikkel je je tot marketeer op senior niveau. Je verdiept je in de meest recente marketingontwikkelingen en brengt in kaart welke kansen je organisatie hieruit kan benutten. Met je kennis en inzichten ontwikkel je een heldere marketingstrategie waarin je rekening houdt met het gedrag van concurrenten en het veranderende gedrag van consumenten. Met de vaardigheden die je tijdens dit programma opdoet, kun je je directie overtuigend adviseren en enthousiasmeren. Zo zorg je voor de optimale aansturing op marketingdoelen.

Topdocenten uit de praktijk

Het vakgebied is breed, daarom werken we nauw samen met verschillende specialisten. Zij krijgen dagelijks te maken met de uitdagingen en kansen die het vakgebied met zich meebrengt en weten hoe de online wereld er vandaag de dag uitziet. Daarbij beschikken zij over de juiste didactische vaardigheden om hun kennis zuiver over te brengen. Bovendien zullen de trainers tijdens de bijeenkomsten actief op jouw persoonlijke ontwikkelvraag en praktijkomgeving inspelen.

Vervolg

Wil je na de Executive Master Leadership for Marketeers nog meer leren? Misschien is de volgende optie interessant voor jou:

  • SRM Executive Master Digital Leadership & Innovation D

Klassikaal

Je volgt de bijeenkomsten uit dit programma klassikaal op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

Voor wie

Je bent nauw betrokken bij het bepalen van het marketingbeleid van een merk of businessunit. Bijvoorbeeld als marketingmanager, brandmanager, marketingcommunicatiemanager, productmanager of salesmanager. Misschien ben je werkzaam als marketingconsultant of als projectleider bij een marktonderzoeksbureau. Daarbij wil je je leiderschapsvaardigheden verder ontwikkelen, zodat je anderen nog effectiever betrekt en motiveert.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior communicatieprofessionals die zich op strategisch niveau willen ontwikkelen.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

In dit praktijkgerichte programma leer je alles wat je nodig hebt om effectief leiding te geven als marketeer. Je verdiept je in strategieën en ontwikkelingen binnen het marketinggebied en werkt aan je persoonlijke leiderschapsstijl. Met de combinatie van kennis en vaardigheden die je opdoet, kun je je marketingplannen onderbouwen en anderen ervan overtuigen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Leiderschapsprofiel Executive Master Leadership for Marketeers

(1 bijeenkomst)

  • Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Persoonlijke ontwikkelvraag
  • Birkman-persoonlijkheidsinstrument
  • Persoonlijke rapportage
  • Persoonlijk consult

Persoonlijk Leiderschap

(2 dagen)

  • Zelfanalyse
  • Inzicht en bewustwording
  • Jouw persoonlijkheid
  • Persoonlijke drijfveren en ethiek
  • Persoonlijke kernkwaliteiten
  • Verbeterpunten en belemmeringen
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Persoonlijke en zakelijke doelen concretiseren
  • Prioriteiten stellen
  • Assertief optreden
  • Effectief delegeren en loslaten
  • Conflicthantering
  • Effectiviteit in relatie tot werk en privé
  • Persoonlijke ontwikkeling en reflectie
  • Eigen visie op leiderschap
  • Identificatie persoonlijke ontwikkelpunten

Effectief Beïnvloeden en Overtuigen

(2 dagen)

  • De psychologie van beïnvloeding
  • Gedrag en invloed
  • Beïnvloeden van veranderingen
  • Sturen en overtuigen in veranderingen
  • Invloed door inspiratie
  • Overtuigend argumenteren
  • Invloed en persoonlijkheid
  • Politiek en succesvol opereren
  • Invloed, overtuiging en leiderschap
  • Vergroten van impact en invloed

Masterclass Strategisch Marketingplan

(3 dagen)

  • Strategisch kader
  • Visie, missie en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Branding en positionering
  • Strategische marketing
  • Markt- en concurrentieanalyse
  • Beoordelen van strategische opties
  • Key marketingmodellen in vogelvlucht
  • Draagvlak voor de marketingstrategie
  • Spot on zicht op strategische ontwikkelingen en issues
  • Van strategie naar marketingplanning
  • Stappenplan voor effectief strategisch marketingplan
  • Vertalen van marketingstrategie naar marketingmiddelen en budget
  • Van strategisch marketingplan naar marketingjaarplan en marketingpraktijk
  • Het effectieve marketingplan in de praktijk

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde SRM-diploma 'Executive Master Leadership for Marketeers'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Opleidingsvarianten

Het programma Executive Master Leadership for Marketeers duurt 5 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Executive Master Leadership for Marketeers

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure