Executive Master Consumer Behaviour en Big Data

3 maanden - Weet jij echt wat klanten beweegt?

Vanaf

€ 2.867,95

Duur

3 maanden

Opleidingsniveau

Professional Master

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Welke aspecten zijn allemaal van invloed op het zoek- en koopgedrag van je (potentiële) klanten? Welke verschillen zijn er tussen generaties, sociale klassen en culturen? En welke rol heeft de psyche van de mens bij het maken van keuzen? Deze en andere vragen komen aan bod in de praktijkgerichte training Executive Master Consumer Behaviour en Big Data. Door meer inzicht in de customer journey en motivaties van bezoekers weet je meer uit je marketingeuro's te halen. Uiteraard maak je daarbij ook ethische kwesties bespreekbaar.

Wat ga je leren

  • Je herkent motivaties van bezoekers en kunt hierop inspelen
  • Je bent in staat bezoekers met psychosociale elementen over te halen tot aankoop
  • Je bent je bewust van de ethische grenzen bij het gebruik van de klantanalyses

Voor wie

Je wilt als marketingprofessional meer weten over de intenties achter klik- en koopgedrag. Waar is jouw doelgroep gevoelig voor? En via welke kanalen kun je hen bereiken? In deze training op Masterniveau ontwikkel je het inzicht in je doelgroep(en) waarmee je een product of dienst beter bij hun behoeften kunt laten aansluiten. De training is geschikt voor marketingprofessionals met verschillende functies, denk aan marketingmanager, brandmanager, (online) marketeer, UX designer en webanalist. Vanwege het niveau van de training gaan we er wel vanuit dat je al ruime ervaring hebt binnen het marketingveld.

Programma

In 3 maanden ontwikkel jij inzicht in Executive Master Consumer Behaviour en Big Data. Zo verdiep je je in de invloed van de omgeving op beslissingen. Ook leer je motivaties van bezoekers herkennen. Wat willen zij? Hoe zie je dat? En hoe kun je daarop inspelen? Door een beter begrip van de klant en de verschillende stappen die hij doorloopt tijdens een klantreis ontdek je waar je nog op kunt verbeteren.

Toptrainers uit de praktijk

De trainers van SRM zijn toonaangevende specialisten in hun vakgebied en staan midden in de praktijk. Ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en spelen in op vernieuwingen in het bedrijfsleven en de samenleving. Zij geven hun kennis en vaardigheden door op een enthousiaste en duidelijke wijze, waardoor jij je sterk ontwikkelt.

Klassikaal of virtual classroom

Je kunt dit programma klassikaal volgen op een locatie naar keuze. Onze leslocaties zijn gevestigd door heel Nederland. Geef je de voorkeur aan lessen op vaste tijden, met een docent én digitaal? Dan biedt virtual classroom je de uitkomst. Voor meer informatie over onze opleidingsvarianten, zie de pagina Opleidingsvarianten op onze website.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Programma

Je wisselt theorie en praktijk af in deze training. Door wat je leert meteen toe te passen in de praktijk heb je direct profijt van je studie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Customer journey
  • Anticiperen op veranderend consumentengedrag
  • Psychologische aspecten van consumentengedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Sociale invloeden op consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Big-data-analytics in onze maatschappij
  • Inzet van big data in je organisatie
  • Big-datastrategie
  • Customer journey mapping
  • Markt- en klanteninzichten naar betere strategische besluitvorming
  • Analytics en slimme tools
  • Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
  • Social listening en analytics
  • Van data naar, visualisatie en inzicht
  • Growth hacking
  • Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
  • Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
  • Privacy, wet- en regelgeving
  • Best practices (do’s and dont’s)

Certificaat

Na afloop ontvang je een deelnamecertificaat 'Executive Master Consumer Behaviour en Big Data' van SRM.

Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties
Startmomenten & locaties

Duur

De training Executive Master Consumer Behaviour en Big Data duurt 3 maanden.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten e-learning variant, bij betaling in 1 termijn

Lesgeld
€ 2.699,-
Studiemateriaal
€ 140,-
Reprorechten
€ 15,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 2.854,-
BTW bedrag
€ 13,95
Totaalprijs (inclusief BTW)
€ 2.867,95

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen
Ervaringen

Executive Master Consumer Behaviour en Big Data

Opleidingsniveau

Professional Master

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure