Executive Master Corporate Communicatie

Van operationeel naar strategisch niveau - 3 maanden

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Meer informatie

Download brochure

Opleider

SRM

Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Het doel van corporate communicatie is het creëren en behouden van een goede reputatie bij doelgroepen waarvan de organisatie afhankelijk is. De zogenoemde stakeholders. Tijdens deze boeiende Executive Master Corporate Communicatie ga je aan de slag met de identiteit van je organisatie en ontwikkel je vaardigheden om deze te vertalen naar een heldere strategie, missie en visie. Daarbij verdiep je je in verschillende interne en externe communicatiekanalen, zodat je met de juiste middelen stakeholders volledig informeert en betrekt. De sessies worden verzorgd door topprofessionals uit het vak. Dat is gegarandeerd zeer inspirerend. Na afloop van deze Executive Master kun je een integrale corporate communicatiestrategie ontwikkelen en succesvol implementeren. Bovendien blijf je met een diploma van SRM met voorsprong de beste communicatieprofessional, je hele carrière lang. Deze training wordt verzorgd door onze businesspartner SRM.

Je resultaat

Na afloop van deze training heb je inzicht in de belangrijkste - state of the art - aspecten van corporate communicatie. Je hebt inzicht in het effect van veranderend gedrag van stakeholders op je corporate communicatiestrategie. Ook heb je een visie op welke communicatie-inspanningen en -middelen effectief zijn voor je organisatie. Je weet wat er nodig is om je nieuwe strategie te implementeren in je organisatie en kunt de leiding hierin nemen. Bovendien ontvang je na succesvolle afronding het officiële diploma Executive Master Corporate Communicatie.

Doelgroep

Als communicatieprofessional ben je verantwoordelijk voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid. Je wilt je kennis en vaardigheden graag naar een hoger niveau tillen.

Dit programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau voor de medior en senior communicatieprofessional die zich op strategisch niveau wil ontwikkelen.

Aanpak

Tijdens dit programma ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de reputatie van je organisatie bij diverse stakeholders. Je ontwikkelt vaardigheden om deze reputatie zo goed mogelijk af te stemmen op de identiteit en het profiel van de organisatie. Ook verdiep je je in het imago van je organisatie: hoe wil je overkomen en op welke wijze dragen huidige communicatie-uitingen daaraan bij? En op welke manier kun je interne communicatiemiddelen efficiënter inzetten? Je ontwikkelt vaardigheden om vanuit deze middelen een communicatiestrategie te ontwerpen en succesvol te implementeren. Daarbij is er continu aandacht voor het sterk veranderende speelveld voor de communicatieprofessional. Communicatie gaat 24/7 door via talrijke kanalen, daarom leer je hoe je communicatie effectief kunt inzetten in deze grillige omgeving. Na afloop van deze training ben jij een onmisbare gesprekspartner voor je hoger management.

 
Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Examen en diploma

Je rondt dit programma af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding van dit programma ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Executive Master Corporate Communicatie'.

Op het moment dat je verder wilt studeren in een Masteropleiding van NCOI University of Business Studies en je toelaatbaar bent tot deze opleiding, kun je dit programma mogelijk inbrengen als vrijstelling.

Programma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategie, Visie en Innovatie

(2 dagen)

  • Strategie, visie en innovatie
  • Visie en missie
  • Strategische analyse
  • Strategievorming
  • Rol van leider in strategie
  • Strategische sturing geven
  • Van strategie naar executie
  • Belangrijke, innovatieve en disruptieve businessmodellen
  • Leiderschap, innovatie en creativiteit

Corporate Communicatie

(2 dagen)

  • Ontwikkelen missie, visie, kernwaarden
  • Reputatieonderzoek
  • Visie op communicatie in je organisatie, MVO en legitimatie
  • Scenariodenken
  • Identiteit en imago
  • Strategische communicatie voor overheden en (non-profit)bedrijven
  • Ontwikkeling van een communicatiestrategie
  • Effectiviteit van communicatie
  • Onderbouwen van de communicatieaanpak, methoden, (big) data, effect
  • Accountability - analyseren van organisatie- en communicatievraagstukken
  • Stakeholderkrachtenveld
  • Doelgroepen
  • Omgaan met (online) media
  • Organisatiestrategie en communicatie
  • Veranderen van identiteit
  • Effectieve communicatieplanning

Interne Communicatie

(2 dagen)

  • Organisatiestrategie en communicatie
  • Communicatiebeleid en organisatie
  • Interne stakeholders
  • Toepassingsgebieden interne communicatie
  • Alle neuzen dezelfde kant op
  • Barrières in beeld
  • Boodschap, kanalen en timing
  • Fases van internal branding
  • Interne communicatieplanning
  • Interne social media
  • Internal branding en het snijvlak van marketing, HRM en interne communicatie
  • Effectmeting en accountability van interne communicatie en internal branding
  • Communicatie bij verandering

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 3 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 6 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten

Lesgeld: € 2.275,-
Studiemateriaal: € 135,75
Eindopdracht: € 210,-
Reprorechten: € 15,-
Locatie- en arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.

Locatie- en arrangementskosten

Tijdens uw opleiding wordt gezorgd voor onbeperkt koffie, thee en water. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Als dat expliciet vermeld staat, brengen wij ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dat is een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw). 

Fiscaal voordeel

Betaalt u de opleiding of training zelf dan kunt u maximaal € 15.000,- aan opleidingskosten aftrekken van uw inkomstenbelasting. Klik hier voor meer informatie.

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, Associate degree, HBO Bachelor of een volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw. 

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. 

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. 

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Executive Master Corporate Communicatie

Vakgebied

Communicatie

Opleidingsniveau

Vakopleiding

Erkenningen

Meer informatie

Download brochure